دولت پزشکیان معضل جذب نیروهای متخصص در تامین اجتماعی را حل کند

دولت پزشکیان معضل جذب نیروهای متخصص در تامین اجتماعی را حل کند

تینو مدرن/ سمنان مدیر درمان تامین اجتماعی سمنان تفاوت حقوق دولتی و خصوصی را مهم ترین عامل خروج متخصصان از نظام درمان چه در حوزه تامین اجتماعی و چه در وزارت بهداشت عنوان کرد و خواستار آینده شد. دولت مشکلات را حل کند مشکل جذب نیروی متخصص در تامین اجتماعی

دکتر محمد کاظم امیدیان سوم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: در تامین اجتماعی استان در چهار تا پنج ماه گذشته تعدادی از پزشکان متخصص و دندانپزشکان را از دست داده ایم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در تامین اجتماعی تلاش کرده ایم حقوق سربازان را به موقع و به طور منظم پرداخت کنیم، اما به دلیل تفاوت ارزش ها متاسفانه بخشی از نیروهای متخصص از یکدیگر جدا شده اند. البته این معضل فقط به تامین اجتماعی محدود نمی شود و وزارت بهداشت نیز از نظر صیانت از نیروهای متخصص خود با همین مشکل مواجه است.

مدیر درمان تامین اجتماعی سمنان در ادامه با بیان اینکه اقدامات خوبی در استان برای جذب متخصص انجام شد، ادامه داد: همکاری، ارتباط و همکاری استاندار سمنان، اداره کل بازرسی و برخی از مدیران عالی رتبه استان هدایت شد. به استخدام سربازان. باید تعداد مناسبی از متخصصان تامین اجتماعی در استان وجود داشته باشد. در این رابطه با کمک مسئولان 18 پزشک متخصص توسط تامین اجتماعی استان دستگیر شدند.

دکتر امیدیان با بیان اینکه مشکل جذب نیروی متخصص به تامین اجتماعی استان محدود نمی شود گفت: کمبود نیروی ماهر و سختی جذب و نگهداری آنها یک معضل ملی است.

این گفتگو با اشاره به آغاز به کار دولت جدید در ماه آینده، از مسئولان دولت چهاردهم خواستار توجه به حل مشکلات نیروهای متخصص تامین اجتماعی شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی سمنان گفت: در استان سمنان مراکز اسکان، امکانات درمانی مناسب و وام های خوب و مطمئن داریم اما به دلیل این روال های نادرست اداری، کادر تخصصی مناسب نداریم.

وی به رفع مشکل تامین پزشک و کادر درمانی در برخی نهادها مانند سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این نهادها مشکل کادر متخصص را به طور اساسی حل کرده و برای آنها بورسیه می کنند. سربازی هم از همان مرحله کنکور بیرون آمده که تامین اجتماعی باید همین مسیر را طی کند تا ریشه این مشکل را برطرف کند.

دکتر. امیدیان با بیان اینکه گفته می شود 10 درصد سلامت کشور در اختیار سازمان تامین اجتماعی است، ادامه داد: سازمانی که چنین سهمی از درمان و بهداشت و درمان دارد باید بتواند نیروهای متخصص را تامین و جذب کند. نیاز دارد

مدیر درمان تامین اجتماعی سمنان ادامه داد: بورسیه تحصیلی دانشجویان در کنکور سراسری می تواند خلاء رشته پزشکی، پرستاری و سایر رشته های تامین اجتماعی را به یکباره جبران کند.

اینتریم با بیان اینکه وزارت بهداشت از پرداخت حقوق کارشناسان تامین اجتماعی اجتناب می کند، اظهار داشت: یکی از چالش های اصلی حمایت از کارشناسان، تفاوت نرخ حقوق است و حل این مشکل به ماندگاری کارشناسان در سازمان تامین اجتماعی کمک می کند.

دکتر امیدیان کاهش سن پزشکان متخصص در استان ها را یک معضل ملی عنوان کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در چند سال گذشته تلاش زیادی برای افزایش تعداد پزشکان متخصص داشته است.

مدیر راه حل های تامین اجتماعی سمنان از بهبود روند پرداخت هزینه های دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز پیمانکاری خبر داد: خوشبختانه در دولت سیزدهم روند پرداخت مطالبات با سرعت بیشتری افزایش یافت و شاهد پرداخت بیشتر مطالبات بودیم. مطالبات جاری و انباشته مربوط به مراکز قراردادی استان که با تاخیر حدود سه ماهه مواجه است، حقوق سایر ادارات تمدید شده است.

استاندار از بهسازی مرکز درمان تامین اجتماعی در شهرستان های استان خبر داد و گفت: در مرکز استان با احداث اورژانس شفا و درمانگاه این مشکلات برطرف می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی سمنان افزود: اکثر شهرستان های این استان دارای درمانگاه و درمانگاه خوبی هستند.

این مسئول از حضور دو درمانگاه تامین اجتماعی در شاهرود خبر داد و گفت: درمانگاه جدید این شهرستان از کیفیت و فضای بسیار خوبی برخوردار است.
دکتر. امیدیان از طرح انتقال یکی از مراکز به شهر بسطام خبر داد و گفت: تامین زمین مورد نیاز بر عهده شهرداری و شورای شهر بسطام است. پس از ایمن سازی زمین، عملیات ساخت و ساز به زودی آغاز خواهد شد.

وی همچنین از تلاش برای بهبود شرایط درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان دامغان خبر داد و گفت: مشکل ما تامین زمین در شهر دامغان بود. خوشبختانه گام های خوبی در این زمینه برداشته شده و منتظر مجوز ترخیص برای آغاز روند ساخت درمانگاه در دامقان هستیم.

مدیر راهکارهای تامین اجتماعی سمنان به تامین بخشی از نیروهای مورد نیاز در معاونت درمان تامین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود 100 نیروی جدید در مراحل آزمون و امسال نیز حدود 60 نیروی جدید جذب شدند. پرسنل جذب شدند. استخدام کنند

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دولت پزشکیان معضل جذب نیروهای متخصص در تامین اجتماعی را حل کند" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دولت پزشکیان معضل جذب نیروهای متخصص در تامین اجتماعی را حل کند"، کلیک کنید.