دور باطل مذاکره با اسرائیل/ آمریکا در بن‌بست آتش‌بس به دنبال چیست؟

چه چیزی باعث می شود دور باطل مذاکرات با اسرائیل آتش بس را متوقف کند؟

پس از 10 ماه جنگ، تقریباً همه می‌دانند که مذاکرات با اسرائیل به بن‌بست رسیده است، اما آمریکا تلاش می‌کند تا مقاومت را تحت فشار قرار دهد و حس خوش‌بینی ایجاد کند.

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری تینو مدرن– عماد نجار: تاکنون جلسات متعددی برای اجرای آتش بس در نوار غزه برگزار شده است که به دلیل گرفتاری های رژیم صهیونیستی تمامی جلسات با شکست مواجه شده و یا به زمان بعدی موکول شده است.

سال گذشته یکی از مقامات صهیونیست در جریان مذاکره با جنبش فتح گفت: برای مذاکره بحث می کنیم! در حال حاضر نیز همین رفتار در مذاکرات آتش بس غزه در حال انجام است و رژیم اشغالگر با به بن بست کشاندن مذاکرات می خواهد در این جغرافیای متراکم هر چه بیشتر نسل کشی انجام دهد و برای اجرای نقشه های خود زمان بیابد.

پیش از نشست اخیر در دوحه با حضور نمایندگان آمریکا، اسرائیل، مصر و قطر، مذاکراتی در پاریس، دوحه، قاهره و در نهایت حدود یک ماه در رم انجام شد که البته همه آنها ناکام ماندند.

در میز مذاکره ای که پنجشنبه و جمعه در دوحه برپا شد، افرادی چون ویلیام برنز و برت مک گورک از آمریکا، عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر، دیوید بارنیا از موساد، رونن بار از شاباک، نیتسان آلون از صهیونیست ها حضور داشتند. ارتش و افیر فلیک از دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، محمد بن عبدالرحمن نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر بود.

شنیده ها حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هیئت صهیونیستی اجازه تعدیل داده است، اما برای توقف آتش بس و پیشرفت قابل توجه کافی نیست.

از سوی دیگر، آمریکا تلاش می کند تا نتیجه مذاکرات را مثبت جلوه دهد و امیدوار است فضای عمومی و رسانه ای مقاومت غزه را تحت فشار قرار دهد تا از شروط نتانیاهو دست بکشد.

چون آمریکایی‌ها می‌دانستند مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد، روی این دور مذاکرات تاکید و تبلیغات زیادی کردند تا اگر به نتیجه نرسیدند، از واکنش مقاومت کاسته و از شدت آن بکاهند. گستره جغرافیایی و می توانند با خرید زمان (حداقل شش ماه) و حمایت سیاسی از نظر تسلیحاتی و مالی، رژیم صهیونیستی را به صورت چندجانبه مسلح کنند.

مخالفان حماس نیز از این واقعیت آگاهند که مذاکرات با اسرائیل در بن بست کامل قرار دارد، اما همچنان ترجیح می دهند نقش خود را در نمایش صلح طلبانه آمریکا ایفا کنند.

تعداد و نحوه تبادل اسرای زنده بدون دادن حق رای، ارتش اشغالگر که در محور نتزاریم و فیلادلفیا رها شده بود، مدیریت گذرگاه رفح را به غیرنظامیان فلسطینی سپرد که با مقاومت ارتباطی ندارند و این بدان معناست که مداخله نظامیان صهیونیست و راه تضمین آتش بس از شرایط تحمیل شده، این اسرائیل است که تسلیم نمی شود.

اما نکته ای که مورد غفلت برخی رسانه ها قرار گرفت حضور نمایندگان ویژه آمریکا در منطقه قبل از آغاز مذاکرات بود که با اعلام ختم توافق و هجمه تبلیغاتی می خواستند جبهه مقاومت را تحت فشار قرار دهند. . این اقدامی است که بارها توسط روژاوا انجام شده و جز تشدید حملات و کشتار مردم بی دفاع غزه نتیجه ای نداشته است.

حالا مثل همیشه تاکتیک اسرائیل این است که طرف مقابل را به دور باطل مذاکرات بی پایان بیاندازد، نتیجه نشست دوحه این بود که مذاکرات را در قاهره به میز مذاکره بکشاند. البته تغییراتی در آنچه در مذاکرات قبلی به دست آمده بود ایجاد شد که به خشم مقاومت پس از این شکست جدید در تل آویو منجر شد. اجزای این نقض توافقات قبلی عبارتند از:

*در دور قبلی مذاکرات مبنی بر تبادل اسرا، مدیریت دروازه رفح و حضور نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در غزه، تصمیماتی گرفته شد که ظاهرا نمایندگان تل آویو در نشست دوحه آن را اجرا نکردند.

* اسرائیل در گذشته بنا به درخواست مقاومت 120 اسیر فلسطینی را پذیرفته بود که این تعداد در اجلاس دوحه به 65 نفر کاهش یافت.

* در مورد مدیریت گذرگاه رفح، نتیجه توافقی که باید بین مصر، حماس و فتح انجام می شد باقی ماند و قاهره باید در این باره مذاکره می کرد تا نقش این مهم مشخص شود. قاهره

*در خصوص موضوع حضور نیروهای اشغالگر در نتزاریم که یکی از مهمترین چالش های مذاکرات عنوان می شود، طرف آمریکایی اعلام کرد که جو بایدن این موضوع را با بنیامین نتانیاهو در میان خواهد گذاشت و آنها به نتیجه خواهند رسید.

در این مقاله، هدف نشان دادن رویکرد غارتگرانه غرب در مذاکره با سایر طرف‌ها با طولانی کردن مذاکرات و به مرحله‌ای رساندن آنهاست، با این توهم واهی که در نهایت مشکل با عقب‌نشینی طرف مقابل خاتمه می‌یابد. اینجا، مقاومت).

در اینجا باید به سخنان صریح مقام معظم رهبری متکی بر کلام وحی اشاره کرد: به تعبیر قرآن کریم در هر زمینه ای، خواه نظامی باشد، عقب نشینی تاکتیکی نیست. زمینه های سیاسی، تبلیغاتی یا اقتصادی موجب خشم خداوند خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دور باطل مذاکره با اسرائیل/ آمریکا در بن‌بست آتش‌بس به دنبال چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دور باطل مذاکره با اسرائیل/ آمریکا در بن‌بست آتش‌بس به دنبال چیست؟"، کلیک کنید.