دمنوش زرشک و رفع عطش تابستان

دمنوش زرشک و رفع عطش تابستان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از نکات مهم حفظ سلامت در فصل تابستان را با نوشیدنی های مناسب فصل گرم ارزیابی کرد و از چای بربر به عنوان یکی از موثرترین نوشیدنی ها نام برد. کاهش تشنگی در فصل تابستان

به گزارش خبر تینو مدرندکتر محمد ابراهیم زهلی نژاد با بیان اینکه طب ایرانی نوشیدن آب زرشک را برای رفع تشنگی و جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ ناشی از گرما توصیه می کند، اظهار داشت: آب زرشک به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مختلف و ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. سیستم و کاهش التهاب

وی همچنین گفت: نوشیدن آب میوه در تابستان می تواند از گرمازدگی جلوگیری کرده و حال شما را خوب کند. برای تهیه دمنوش توت توصیه می شود یک کیلوگرم شکر یا عسل را با چهار فنجان آب گرم کنید تا یکدست شود. سپس روی این شهد و شربتی که آماده کرده ایم یک کیلو بربر تمیز و شسته شده می زنیم و بعد از اینکه کمی جوشید، کمی گلاب و هل یا عرق آن اضافه می کنیم. در این مرحله شعله گاز را کم می کنیم و می گذاریم مدت کوتاهی بپزد.

یکی از اعضای هیات علمی گروه طب سنتی ایران دانشکده پزشکی شیراز درباره خواص چای زرشک گفت: نوشیدن آب زرشک با معده خالی سموم و مواد زائد کبد را با تحریک ترشح صفرا دفع می کند و هضم را بهبود می بخشد. مصرف غذا

وی آب زرشک را خواص زیادی برای کبد چرب دانست و گفت: این نوشیدنی می تواند به کاهش التهاب کبد و بهبود عملکرد کبد و کاهش سطح چربی خون کمک کند. همچنین آب زرشک را می توان به تنهایی یا مخلوط با آب میوه های دیگر مانند آب پرتقال یا آب لیمو میل کرد.

زهلی نژاد بر اساس بیانیه وزارت بهداشت ادامه داد: آب بربری خاصیت آرامش بخشی دارد و به دفع سموم از بدن کمک می کند. بنابراین، نوشیدن آن در صبح با معده خالی می تواند به پاکسازی روده و بهبود عملکرد کبد کمک کند. بربر خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و به دلیل داشتن ویتامین C زیاد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

این متخصص طب ایرانی یادآور شد: بربر با کاهش چربی و جلوگیری از احتباس چربی به کاهش وزن و چاقی کمک می کند و شربت بربر مانند برخی داروها و غذاها برای افراد گرمازا اما برای افراد بیمار می تواند موثر باشد. برای افرادی که دچار سرماخوردگی هستند یا سیستم عصبی آنها ضعیف است مفید است.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دمنوش زرشک و رفع عطش تابستان" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دمنوش زرشک و رفع عطش تابستان"، کلیک کنید.