دستگیری 171 تروریست و شرور در مرز/ کشف 536 تن موادمخدر

دستگیری 171 تروریست و شرور در مرز/ کشف 536 تن موادمخدر

سخنگوی فراسی برخی از اقدامات پلیس حرفه ای کشور در سال 1402 را معرفی کرد و گفت: دستگیری بیش از 150 هزار توزیع کننده مواد مخدر، دستگیری 18 هزار فروشنده کالاهای مسروقه، تامین بیش از 200 میلیون تردد و عملیات. خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی و … از جمله این اقدامات است.

به گزارش تینو مدرن، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری به تشریح اقدامات پلیس تخصصی فارک در سال 1402 پرداخت و گفت: پلیس در یک سال گذشته وظایف بسیاری را انجام داده و در کمترین زمان ممکن با پرونده های مهمی مواجه شد. در این یک سال مطبوعات همیشه در کنار پلیس بودند، به همین دلیل از اصحاب مطبوعات تشکر می کنم.

سخنگوی شهرستان فرک مهمترین وظیفه پلیس در سال جاری را تمرکز بر افزایش احساس امنیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن نیروی انتظامی از مرز تا مرکز نیز به مردم خدمات رسانی کرد.

کشف 92 درصد جرایم جنایی توسط پلیس

گفتگوی همچنین به اقدامات نیروهای پلیس اشاره کرد و گفت: پلیس فارک در سال 1402 موفق به کشف 92 درصد جرایم کیفری و 85 درصد جرایم کلاهبرداری و کلاهبرداری و 35 درصد از کل جرایم شده است. او همچنین سرقت را کشف کرد

منظر المهدی مقابله با پدیده سرقت را از وظایف اصلی فرمانده فرج امسال عنوان کرد و گفت: در این منطقه قرارگاه مبارزه با سرقت تشکیل شد. پلاس صاعمی در این دوره جدای از سرقت، برخورد با مغازه داران را نیز در دستور کار خود قرار داد. همچنین طرح کنترل هوشمند سارقان حرفه ای و سابقه دار به صورت الکترونیکی اجرا شد و…

18 هزار فروشنده کالاهای مسروقه دستگیر شدند

سخنگوی فراکا افزود: در این مدت بانک اطلاعاتی 700 خانوار حرفه ای ایجاد شد. همچنین اطلاعات لازم از بیش از 250 میلیون قطعه خودرو به دست آمد تا امکان ردیابی آنها در هنگام سرقت وجود داشته باشد. امسال 18 هزار سارق اموال در سراسر کشور کشف و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات انجام شده از افزایش سرقت جلوگیری و وقوع سرقت نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است گفت: علاوه بر این در این مدت 124 درصد افزایش داشته است. کشف سرقت، 87 درصد کشف خودروهای مسروقه و 40 درصد کشف، 1 درصد سرقت های بزرگ و 33 درصد سرقت های خرد.

بیش از 150000 فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند

منتظرالمهدی درباره اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: در سال 1403 ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر علاوه بر برخورد با غلات درشت، برخورد با فروشندگان را در دستور کار خود قرار دادند. در نتیجه این اقدامات 150 هزار و 584 فروشنده مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است. در این مدت از نقطه صفر مرزی تا مرکز کشور و مرکز شهرستان ها 536 هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی و روان شناسی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری معتادان متجاهر جزء اولین وظایف پلیس است، بیان کرد: در این مدت 221 هزار و 839 معتاد متجاهر جمع آوری شد که نسبت به سال گذشته 115 درصد افزایش داشته است. این افراد به مراکز توانبخشی منتقل شده اند. در نتیجه تمامی این اقدامات تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 در خصوص مواد مخدر 15 درصد کاهش یافته است.

انهدام 810 باند قاچاق کالا و جرایم اقتصادی

سخنگوی فریک درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی شهرستان فریک نیز گفت: در این مدت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی شهرستان فرج 810 باند قاچاق کالا و جرایم اقتصادی را شناسایی و منهدم کردند. همچنین شاهد افزایش 368 درصدی کشف تجهیزات پزشکی قاچاق بودیم.

به گفته منتظر مهدی، افزایش 12 درصدی کشفیات ارز، افزایش 79 درصدی کشفیات فرآورده های نفتی و دستگیری بیش از 80 هزار متهم از دیگر اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در سال جاری است.

171 تبهکار و اعضای گروه های تروریستی در مرز دستگیر شدند

این مقام مرزی همچنین به اقدامات مرزی فارک اشاره کرد و گفت: نیروهای مرزبانی بیش از 200 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط کردند. 171 تبهکار و اعضای گروه های تروریستی دستگیر شده اند و در این مدت مرگ تبهکاران، قاچاقچیان و تجار در مرزها 88 درصد افزایش یافته است.

سخنگوی فراجا درباره حوزه اینترپل نیز اعلام کرد: پلیس بین الملل در سال جاری موظف به تحویل، دستگیری یا اخراج و هماهنگی 42 شهروند ایرانی و غیرایرانی شده است. آنها همچنین برای بیش از 17500 شهروند ایرانی خارج از کشور اسناد بین المللی ارایه کرده اند.

منتظرالمهدی درباره اقدامات پلیس فتا در سال 1403 نیز گفت: در این سال شاهد افزایش 21 درصدی پرونده های مفتوح پلیس فتا بودیم. وی همچنین 423 پرونده مهم، عمده و چند شکایتی را کشف و 905 نفر را در این پرونده ها دستگیر کرد. این پلیس در مجموع 87 درصد جرایم سایبری را کشف کرده که قدرت کشف بالایی محسوب می شود.

صدور بیش از 5 میلیون پاسپورت

وی همچنین به اقدامات پلیس گذرنامه و مهاجرت اشاره کرد و گفت: این پلیس در سال 1403 بیش از پنج میلیون گذرنامه الکترونیکی صادر کرد. توزیع کتاب های پناهندگی نیز 30 درصد کاهش یافته است.

سخنگوی فریچه ورود مسافران خارجی به کشور را 39 درصد افزایش داد و گفت: در این مدت 94 باند قاچاق انسان کشف و منهدم شده است. انهدام 26 باند جعلی اسناد مسافرتی و هویتی از دیگر اقدامات پلیس مهاجرت و گذرنامه فریک است.

ارایه بیش از 200 میلیون خدمات ترافیکی و عملیاتی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی

منتظرالمهدی درباره اقدامات پلیس راهور نیز گفت: پلیس راه در سال جاری بیش از 200 میلیون خدمات و عملیات ترافیکی به مردم ارایه کرده است. امسال صدور گواهینامه رانندگی 8.5 درصد افزایش داشته و در مجموع 53 میلیون نفر در کشور دارای گواهینامه رانندگی هستند. اگرچه شاهد افزایش 17 درصدی تخریب خودروها بوده ایم، اما باید اقدامات بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 52 میلیون تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 صورت گرفت، گفت: در نتیجه آن تماس ها 21 میلیون عمل جراحی انجام شد.

سخنگوی فراس گفت: 88 درصد موارد آدم ربایی و گروگان گیری در محدوده یگان ویژه کشف شده است. هواجا در طول سال بیش از 4000 ماموریت برای انجام ماموریت های امدادی، انتظامی، دیده بانی، شناسایی و غیره انجام داد.

منتظرالمهدی همچنین گفت: در خصوص وظایف عمومی نیز شاهد افزایش 1.1 درصدی مراجعات بودیم. معاون بهداد فراکا نیز در مراسم اربعین به 14477 نفر خدمات درمانی و بهداشتی ارایه کرد.

وی درباره فعالیت های فرهنگی و اجتماعی معاونت فریسه نیز گفت: در سال جاری باشگاه خبرنگاران دانشجویی پلیس راه اندازی شد. تلویزیون اینترنتی پلیس در پلتفرم های آپارات و تلویزیون راه اندازی شد. فعالیت های آموزشی، در ساخت فیلم، سریال، تیاتر و غیره. فعالیت های دیگری نیز از این نماینده مجلس وجود دارد.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دستگیری 171 تروریست و شرور در مرز/ کشف 536 تن موادمخدر" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دستگیری 171 تروریست و شرور در مرز/ کشف 536 تن موادمخدر"، کلیک کنید.