دستورالعمل آراستگی با نگاه نوآورانه به دانش‌آموزان انتقال یابد

دستورالعمل آراستگی با نگاه نوآورانه به دانش‌آموزان انتقال یابد

معاون امور مدارس سمای استان بوشهر گفت: ضوابط و بخشنامه‌های آراستگی در محیط مدارس باید با نگاهی نوآورانه و حسن خلق به دانش‌آموزان انتقال یابد.

به گزارش خبرنگار تینو مدرن، فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سما استان بوشهر در نشست آراستگی، آداب و رفتار سازمانی مدیران مدارس سمای استان بوشهر با تأکید بر اینکه، مفهوم آراستگی در شئون فرهنگی و رفتاری از تفکر بسیج و بسیجی سرچشمه می‌گیرد، اظهار کرد: رعایت قوانین و بخشنامه‌های مرتبط با آراستگی در محیط مدارس زمینه‌ساز امنیت، آرامش و در نهایت رشد و بالندگی علمی، معنوی و شخصیتی دانش آموزان را به همراه دارد که باید مورد اهتمام همه مدارس سمای استان باشد.

وی عنوان کرد: این اقدامات بنیادین باید با هم‌اندیشی فرهنگی معلمان و نمایندگان دانش آموزان اجرا شود تا تأثیر بیشتری روی مخاطبان بگذارد. ضوابط و دستورالعمل آراستگی، آداب و رفتار سازمانی در محیط مدارس باید با نگاهی نوآورانه و حسن خلق به دانش آموزان انتقال یابد و اثرات مخرب عدم رعایت حجاب و شئون اسلامی به دانش آموزان گوشزد شود.

معاون امور مدارس سما استان بوشهر با اشاره به اهداف این بخشنامه مبنی بر تبیین مفهوم آراستگی و عفاف با توجه به آیات قرآنی و روایات معتبر، راهکار‌هایی برای فرهنگ‌سازی آراستگی و عفاف، تعیین مصادیق مجاز و غیرمجاز پوشش و ظاهر آرایی، افزایش نشاط، خودباوری و امید به بررسی موضوعات مرتبط با مشکلات و آسیب‌های حجاب و عفاف، نابسامانی‌های اخلاقی و اجتماعی و تبیین ارزش‌های انسانی و اخلاقی پرداخت.

هاشمی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های دانش‌آموزان، کارکنان و اولیا دانش آموزان، مدارس سما می‌توانند نقش مهمی در تحولات فرهنگی و گسترش اخلاق و معنویت در جامعه علی‌الخصوص در حوزه حجاب و عفاف ایفا کنند.

وی اضافه کرد: معاونت علوم تربیتی و مهارتی در این راستا، دستورالعملی را برای تبیین مفاهیم آراستگی و عفاف تدوین کرده و بر اجرای برنامه‌ها و اقدامات معرفتی برای ترویج این ارزش‌ها اشاره کرد که شامل برگزاری اردو‌های فرهنگی، کلاس‌های آموزشی، و مسابقات فرهنگی و هنری است.

به گزارش تینو مدرن، در این نشست، مقرر شد مصادیق پوشش مجاز و غیرمجاز برای دانش‌آموزان، کارکنان و اولیای دانش آموزان ارائه شود و میثاق نامه‌ای با این موضوع در محل عمومی نصب شود. در پایان شورای فرهنگی-تربیتی استان و شورای مدرسه به‌عنوان ارکان اجرایی این دستورالعمل معرفی شدند و وظایف آنها در نظارت و اجرای مفاد آن مشخص شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دستورالعمل آراستگی با نگاه نوآورانه به دانش‌آموزان انتقال یابد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دستورالعمل آراستگی با نگاه نوآورانه به دانش‌آموزان انتقال یابد"، کلیک کنید.