در چهارمین نشست تشکل‌های اقتصادی چه گذشت؟

در چهارمین نشست تشکل‌های اقتصادی چه گذشت؟

چهارمین همایش نهادهای اقتصادی با عنوان «سازمان های اقتصادی، پیشگامان توسعه» با حضور اعضای نهادهای بخش خصوصی در اتاق ایران برگزار شد و تشکل های برگزیده در آن جلسه معرفی شدند.

به گزارش تینو مدرن، صبح امروز (یکشنبه) چهارمین همایش نهادهای اقتصادی با عنوان «سازمان های اقتصادی، پیشتازان توسعه» در اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران برگزار شد. با توجه به رویکرد دولت در استفاده از ظرفیت های تخصصی، این جلسه بیشتر متمرکز و در نهایت به معرفی سازمان های مورد نظر اختصاص یافت.

در ابتدای این همایش، سامد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه بخش خصوصی در تلاش است جایگاه تشکل ها را روشن کند، اعلام کرد: این سازمان تلاش فردی بنگاه های اقتصادی را هدف گرفته و پل ارتباطی است. برای ارتباط بین مردم و مردم دولت به دلیل وسعتی که در مناطق عملیاتی خود دارند، می توانند به جمع کردن قابلیت ها در همان مناطق کمک کنند.

وی با توجه به نقش سازمان ها در بیان دغدغه ها و مشکلات اقتصادی و یافتن راه حل های عملیاتی برای آنها، گفت: در سال های اخیر شاهد بوده ایم که پس از اجرای هر سیاستی، مشکلات و مسائلی به وجود می آید و دلیل آن نیز همین است. . عدم انطباق با سازمان ها در حالی که قانون بر اصل سازمان های مشورتی استوار است. در عین حال، تعداد تشکل هایی که اجازه تأسیس تشکل ها را می دهند و وجود تشکل های موازی نیز از مشکلات این حوزه است; بنابراین استفاده از ظرفیت سازمان ها مصداق تخصص گرایی است که منجر به رشد بهره وری می شود. بر این اساس امیدواریم دولت چهاردهم با رویکرد تعاونی نسبت به سازمان ها از توان آنان در سیاست گذاری ها استفاده کند تا بخش خصوصی بتواند نقش بزرگ خود را در توسعه اقتصادی ایفا کند.

سازمان های بخش خصوصی باید سازماندهی شوند

پس از سخنان ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان کاغذ و مقوا ایران اظهارات رئیس جمهور در ایام انتخابات و تحلیف دولت را حکایت از ویژگی خاصی دارد. اهمیت اقتصاد و مشکلات اقتصادی گفت: سرمایه اجتماعی یکی از عوامل توسعه کشور است. سازمان‌ها، اتحادیه‌ها و صنف‌ها سرمایه اجتماعی بالایی را نشان می‌دهند که باید هدف خاصی داشته باشند و برای همکاری و انجام کارهای مشترک ایجاد شوند.

وی همچنین گفت: سابقه تشکیلات در ایران به 2400 سال پیش باز می گردد. تجار و بازرگانان در دوره هخامنشیان نقش مهمی در امور کشور داشتند و سازمان ها در دوره صفویه ساختار قوی تری پیدا کردند. سرمایه اجتماعی عامل پیوند جامعه، مردم و بنگاه های اقتصادی است. سازگاری، همگرایی هنجارها، روابط اجتماعی و ساختارهای اجتماعی پیوند جامعه است. سرمایه اجتماعی باعث افزایش کارایی و ایجاد فرصت هایی می شود که باید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد. سرمایه اجتماعی منجر به ایمنی و تعهد می شود و شبکه های اجتماعی بیشتری ایجاد می کند.

وی همچنین تاکید کرد: تشکل ها در کنار هم از این وضعیت به نفع جامعه و مردم استفاده می کنند، سازمان ها برای مردم قابل اعتماد هستند.

روگانی گلپایگانی به مشکلات تشکل ها اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی بازگشت به عرصه کار و فعالیت است; سازمان ها باید تسهیل گر باشند و با هر سه قوه ارتباط موثر داشته باشند تا بتوانند نقش مهمی در تصمیم گیری ایفا کنند و از ظرفیت قانونی قانون بهبود مستمر کسب و کار استفاده کنند. دولت نیز می تواند بخشی از وظایف خود را به سازمان ها واگذار کند.

این فعال اقتصادی فراوانی تشکل ها را یکی از معضلات کشور می داند و معتقد است که اتاق باید تشکل ها را بر اساس معیارهای اقتصادی و علمی ساماندهی کند. از این رو باید از موازی کاری پرهیز کرد و ساختار خوبی ایجاد کرد که در آن بتوان با تکیه بر توان بخش خصوصی در اقتصاد کشور، تشکل های قوی تشکیل داد تا در سال افزایش تولید موثر باشند.

ادامه دارد…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "در چهارمین نشست تشکل‌های اقتصادی چه گذشت؟" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "در چهارمین نشست تشکل‌های اقتصادی چه گذشت؟"، کلیک کنید.