دردسر تازه برای فدراسیون خلق الساعه/ انحلال راگبی ورزش ایران را وارد چالش بین المللی می کند؟

مشکل جدید فدراسیون خلق الساعه، نابودی راگبی ورزش ایران را در چالش بین المللی قرار می دهد؟

به نظر می رسد انحلال فدراسیون راگبی ایران و تبدیل آن به انجمن تبعات بین المللی برای ورزش ایران داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تینو مدرن، فدراسیون راگبی به معضلی جدید برای ورزش ایران تبدیل شده و این معضل می تواند به معضلی جدید و بی فایده برای ورزش ایران تبدیل شود. فدراسیونی که از ابتدا بدون متخصص و به سبک خلق الساعه تاسیس شد و حالا به دست همین دست از بین رفته است، می تواند تهدیدی برای ورزش ایران باشد.

وزارت ورزش ایران سال گذشته در دوران حمید سجادی، بدون هیچ سند منطقی و کار حرفه ای و تنها بر اساس نامه راگبی آسیا، انجمن راگبی ایران را به فدراسیون تغییر داد، اما اخیراً وزارت ورزش و جوانان تصمیم به انحلال این انجمن گرفت. فدراسیون و نایب قهرمانان گذشته وزارت ورزش از انحلال این فدراسیون خبر داد و به فدراسیون انجمن های ورزشی اعلام کرد که از این پس راگبی زیر نظر این فدراسیون تحت عنوان فدراسیون فعالیت خواهد کرد.

با وجود اینکه این رشته المپیکی است و در بازی های آسیایی مدال دارد اما وزارت ورزش بدون توجه به جایگاه این رشته و کار کارشناسان و همچنین طوماری که بیش از 3 نفر امضا کرده اند تصمیم به انحلال فدراسیون گرفت. هزار نفر نکته جالب این است که وزارت ورزش فدراسیون راگبی را لغو کرد، در همان زمان دولت در قانون بودجه سال 1403 کل کشور بودجه 5 میلیاردی را برای فدراسیون راگبی به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد.

اما حجم این انحلال تنها به داخل ختم نمی شود و واکنش های بین المللی را نیز به دنبال داشته است. اخیراً کنفدراسیون راگبی آسیا در نامه ای به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواستار ادامه فعالیت فدراسیون راگبی ایران و عدم دخالت نهادهای دولتی در امور این فدراسیون شده است، اما با اتفاقات اخیر مشکل تخریب راگبی می تواند به یک معضل بین المللی برای ورزش ایران تبدیل شود و فدراسیون جهانی به همراه کنفدراسیون آسیایی نیز تهدید به توقف این ورزش به دلیل تداخل دارند تا پس از مدت ها که ورزش ایران در آرامش بود. نتایج بین المللی ورزش ایران بار دیگر به المپیک نزدیک می شود.

جای تعجب است که رشته ای که جایگاه چندانی در ورزش ایران ندارد با تصمیمی ناگهانی و غیرحرفه ای می تواند به معضلی جدید برای ورزش ایران تبدیل شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دردسر تازه برای فدراسیون خلق الساعه/ انحلال راگبی ورزش ایران را وارد چالش بین المللی می کند؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دردسر تازه برای فدراسیون خلق الساعه/ انحلال راگبی ورزش ایران را وارد چالش بین المللی می کند؟"، کلیک کنید.