درخواست از رییس قوه قضائیه برای اجرایی نشدن حکم یک فعال محیط زیست/ «جای یوسف فرهادی زندان نیست»

درخواست از رییس قوه قضائیه برای اجرایی نشدن حکم یک فعال محیط زیست/ «جای یوسف فرهادی زندان نیست»

به گزارش تینو مدرن، در اعتراض به مجازات محیط بان یوسف فرهادی بابادی که بخشی از این کمپین است. خطاب و خطاب به رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور و رئیس مجمع اعلام شد: «هشتم ماه 1403 موعد قانونی اجرای حکم یکسال حبس یوسف فرهادی بابادی است. اعلام شده است. . او یک فعال محیط زیست است که تلاش می کند تا اطمینان حاصل کند که روح قانون در فرآیندهای اداری و کشور سازی لحاظ می شود. در این راستا، مصر با نظارت قانونی بر پروژه های ساختمانی بدون مجوزهای زیست محیطی، از توزیع غیرقانونی بودجه عمومی در 411 پروژه بدون مجوز قانونی و زیست محیطی جلوگیری کرد. تلاشی که مبنای و ظرفیت قانونی آن در شورای اسلامی کشور است.

در راستای اجرای اصل پنجاهم قانون اساسی به عنوان یک شهروند مسئول، کمپین های اجرایی را برای اجرای سیاست های کلان کشور انجام دادند و در نتیجه جوایزی چون مهرگان، تقی ابتکار و … را دریافت کردند. . از جمله می‌توان به طرح‌هایی مانند «پیشنهاد مجلس آب به عنوان مولفه‌ای برای حل اختلافات آبی»، نظارت بر فرآیندهای قانونی و مقررات انتقال آب و پروژه‌های احداث سدهایی مانند بهشت ​​آباد، کوهرنگ سه اشاره کرد. ، گلاب، خرسان، ماندگان. سد و راه سازی باباحیدر در مناطق حفاظت شده فعالیت هایی که همگی در چارچوب سیاست های کلان محیط زیستی کشور است.

این فعال محیط زیست می خواهد با یک سیاست کاملا قانونی و با استفاده از اختیارات قانونی کشور بر اساس اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر تشویق و پرهیز از اقدامات ناروا از آسیب به زمین، آب و منابع مالی کشور جلوگیری کند. با تمرکز بر اجرای اصل 50 قانون اساسی (حفاظت از محیط زیست در اولویت کشور)، فعالانه و مسئولانه عمل می کند و جز تلاش برای حفظ منافع عمومی، اکوسیستم ها و حیات وحش و گوش فرا دادن به نیازهای مسئولان، کاری انجام نداده است. حفاظت از محیط زیست

یوسف فرهادی دیگر در زندان نیست

در همین رابطه، حسین آخانی، استاد دانشگاه تهران در یادداشتی نوشت: «سال هاست که یوسف را می شناسم. در یک ساختار سالم، جوزف باید پاداش بگیرد. او یک فعال صادق و شجاع و متعهد به ثبات ایران است. سانسور نیست. برای منافع و موقعیت های شخصی کار نمی کند. حتی در نقد ما دوستان ایشان نگاه حرفه ای به نقد دارند. یوسف برای یک نظام حقوقی لازم است تا مفسدان نتوانند با مبارزه و فرار از قانون راه خود را طی کنند. یوسف سال هاست که برای حفاظت از یکپارچگی هیدرولوژی زاگرس تلاش می کند. امیدوارم قوه قضائیه در شرایطی که کشور بیش از همه به وحدت و وفاق نیاز دارد، با تعلیق حکم زندان یوسف، راه قانونی تجدیدنظرخواهی را برای آنها فراهم کند.»

محمد فضلی جامعه شناس نیز از کمپینی در فضای مجازی خبر داد و نوشت: از رئیس محترم دادگستری تقاضا داریم در تصمیم یوسف فرهادی بابادی تجدید نظر کنند. فرستادن فعالان محیط زیست به زندان مشکلی را حل نمی کند.

4747

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درخواست از رییس قوه قضائیه برای اجرایی نشدن حکم یک فعال محیط زیست/ «جای یوسف فرهادی زندان نیست»" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درخواست از رییس قوه قضائیه برای اجرایی نشدن حکم یک فعال محیط زیست/ «جای یوسف فرهادی زندان نیست»"، کلیک کنید.