دام زنده گران شد/ قیمت جدید دام زنده را ببینید

دام زنده گران شد/ قیمت جدید دام زنده را ببینید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تینو مدرن، افشین صدر قاضی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام درباره قیمت دام زنده گفت: اکنون هر کیلو دام زنده 300 هزار تومان است.

این در شرایطی است که در ابتدای خرداد این حقوق بین 260 تا 270 هزار تومان بود.

تینو مدرن در گزارشی نوشت: مدیر مدرسه درباره علت افزایش قیمت دام سبک گفت: امسال از نظر بارندگی سال خوبی بود و مراتع سرسبز است. اگر در سال های گذشته به دلیل خشکسالی، دامداران از اردیبهشت ماه بره های کم وزن خود را به بازار عرضه می کردند و معمولاً وزن بدن آنها حدود 10 کیلوگرم بود، اکنون بره های متولد اسفند 4 ماهه هستند و هنوز از شیر گرفته شده اند. منتشر نشده اند. . آنها را در مراتع نگهداری می کنند تا به وزن خود برسند و سپس عرضه می کنند.

وی توضیح داد: این بازه زمانی از اردیبهشت تا خرداد و کمبود عرضه تا حدودی باعث افزایش قیمت شد اما با افزایش عرضه مجددا قیمت کاهش می یابد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک مرکزی در پایان با بیان اینکه مشکل کمبود دام با افزایش وزن بره ها جبران می شود، گفت: وزن گله ها در سال گذشته بین 14 تا 15 کیلو بوده است. و امسال بین 18 تا 20 کیلو است. پیش بینی می شود به حدود 26 کیلوگرم برسد.

223225

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دام زنده گران شد/ قیمت جدید دام زنده را ببینید" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دام زنده گران شد/ قیمت جدید دام زنده را ببینید"، کلیک کنید.