خسروپناه: آیت الله رییسی برای حرمت انسان ها ارزش زیادی قایل بود

خسروپناه: آیت الله رییسی برای حرمت انسان ها ارزش زیادی قایل بود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آیت الله رییسی برای حرمت انسان ها ارزش زیادی قایل بود، هیچگاه فیلم بازی نمی کرد، هویتش مردمی بود اخلاص در کارش واقعی بود.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری تینو مدرن، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگویی در شبکه چهار سیما با تسلیت شهادت رییس جمهور و همراهانشان با اشاره به ویژگی های آیت الله رییسی اظهار کرد: وجهه علم، دانش و فرهیختگی ایشان کمتر گفته می شود. ایشان دکتری حقوق از مدرسه عالی شهید مطهری داشت و از دانش ویژه نسبت به مسایل حقوقی برخوردار بود. همچنین شاگرد فقهای بزرگی، چون آیت الله قدوسی، آیت الله مصباح، شهید بهشتی و کلاس درس خارج مقام معظم رهبری بود.

وی ادامه داد: ایشان کتابی درباره وقف دارد، این کتاب نشان می دهد که تسلط ایشان نسبت به منابع فقهی چقدر است. یک کتاب دیگر سه جلدی به نام قواعد فقهی دارند. البته کتاب های دیگری در دست تدوین داشتند که فرصت نشد چاپ شود باید شاگرادنشان آنها را دنبال کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مردمی بودن ایشان هم خیلی مهم بود باید مدل حکمرانی ایشان استخراج شود. از سبک مدیریت حاج قاسم می توانیم الگوی مدیریت مقاومت داشته باشیم از آیت الله رییسی هم می توانیم حکمرانی مردمی را استخراج کنیم.

استاد خسروپناه بیان کرد: سبک مدیریتی ایشان چند ویژگی داشت یکی مردمی بودن آن است ارتباط مستقیم با مردم داشت. وقتی به سفر های استانی می رفت، مسایل استان را شناسایی می کرد، اتاق حل مسیله در سفر های استانی داشت و آنجا مسایل را حل می کرد. سیاستگذاری یک فرآیند است، آغاز سیاست گذاری شناخت مسیله است ایشان با شناخت مسیله به حل مسیله می پرداخت. اخلاق مدیریتی ایشان مهم است. برخی اهل تساهل هستند، اما آیت الله رییسی با اینکه اهل مدارا بود، اما اهل مداهنه نبود

وی با بیان اینکه آیت الله رییسی برای حرمت انسان ها ارزش زیادی قایل بود، ادامه داد: گاهی در مواردی استثنایی برای ملاقات ها اگر کمی تاخیر می داشت، فورا عذرخواهی می کرد، به مسیول دفترش تذکر می داد که چرا زودتر اطلاع ندادید، چراکه حرمت انسان ها برایش اهمیت داشت. هیچگاه فیلم بازی نمی کرد، هویتش مردمی بود اخلاص در کارش واقعی بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه سبک مدیریتی ایشان باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: مردم به معنای اعم مدنظرشان بود. گروهی از مردم نخبگان هستند، در جشنواره رازی که اواخر سال گذشته برگزار شد، بیش از 200 نفر پژوهشگر موفق پزشکی معرفی شدند این نخبگان برای جذب مشکلاتی داشتند، با ایشان مطرح کردم مدام این موضوع را پیگیری می کرد تا اینکه تا ماه گذشته به نهایت رسید و این افراد جذب شدند.

استاد خسروپناه افزود: آیت الله رییسی به ما تاکید می کردند، سفر های استانی بروید ما هم جدای از رییس جمهور، سفر های استانی برای موضوعات شورای عالی انقلاب فرهنگی را دنبال می کردیم. خیلی خوشحال بود که سفر ها برقرار است تاکید می کرد که سفر ها صوری نباشد و مسیله محور باشد.
وی عنوان کرد: شهید رییسی تاکید داشتند که دانش بنیان ها جدی بگیرید اگر مسیله ای دارند یا اینکه ضوابطی وجود دارد که مشکلاتی ایجاد می کند آنها را حل کنید. اگر حل نمی شود به بنده بگویید که پیگیری کنم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وقتی متوجه اهمیت هوش مصنوعی شدند و این که تنها ابزار علمی نیست بلکه ابزار فناورانه است که در همه حوزه ها کاربرد دارد. مرکز هوش مصنوعی را راه اندازی کردند و به ما ماموریت داد که سند هوش مصنوعی نوشته شود. یکی دیگر از تاکیدات ایشان فعالیت در حوزه کوانتوم بود.

استاد خسروپناه اضافه کرد: سند امنیت غذایی در دوره قبل در حال تدوین بود، اما اختلاف نظر هایی درباره مرجع تصویب وجود داشت که باعث شده بود این سند بر زمین بماند. در ملاقاتی با آیت الله رییسی تاکید کردم که سند مهمی است اگر اجازه بدهید که شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی تدوین سند باشد و همه دستگاه ها مشارکت کنند، ایشان استقبال کردند و دستور دادند که همه دستگاه ها مشارکت داشته باشند در نهایت این سند تصویب و ابلاغ شد. علاوه بر سیاستگذاری در حوزه علم و فرهنگ، همواره پیگیر اجرای مصوبات نیز بودند.

وی ادامه داد: همیشه حسن خلق داشتند به همین خاطر اختلاف نظر ها حل می شد. هیچ وقت ندیدم که کسی گله ای داشته باشد. در حالی که حلیم بود پیگیر بود. حرمت انسان ها را نگه می داشت. خواسته ای از مردم دارم این است دعا کنند شخص مناسبی جای ایشان بنشیند، بتواند راه ایشان را ادامه دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خسروپناه: آیت الله رییسی برای حرمت انسان ها ارزش زیادی قایل بود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خسروپناه: آیت الله رییسی برای حرمت انسان ها ارزش زیادی قایل بود"، کلیک کنید.