خاطره ری شهری از درخواست یک جریان سیاسی برای رد صلاحیت یک کاندیدا

یادآوری ری شهری از درخواست سمت سیاسی برای انصراف از نامزدی

اولین وزیر اطلاعات ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ماجرای درخواست یکی از مسیولان انتخابات ریاست جمهوری برای انصراف یکی از کاندیداها را فاش کرد.

به گزارش تینو مدرن، از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حوث الاسلام محمدی رای شهری که در سال 1363 به عنوان اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی منصوب شد. وی در خاطرات خود که مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است، می گوید: یادم هست در دوره وزارت ارتباطات در یکی از انتخابات یکی از مسیولان اصلی انتخابات که متعلق به آن بود. با یک حرکت سیاسی به من زنگ زد، می خواهم مقاله ای را برای رد صلاحیت یکی از نامزدها به وزارت کشور ارسال کنم. من هم گفتم: «در وزارت آموزش و پرورش چیزی نیست که از او محروم شود». اما او اصرار داشت که وزارت اطلاعات برای رد صلاحیت او کاری کند و گفت: چطور ممکن است در وزارت اطلاعات اطلاعاتی مبنی بر انصراف چنین فردی وجود نداشته باشد!

محمد مهدی ری شهری از سال 1377 تا 1378 وزیر ارتباطات بود. پس از آن به سمت دادستان ارشد و دادستانی دادگاه ویژه روحانیت منصوب شد. رهبری حجاج ایران، عضویت در شورای نتایج و مجلس خبرگان رهبری از دیگر وظایف ری شهری بود.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خاطره ری شهری از درخواست یک جریان سیاسی برای رد صلاحیت یک کاندیدا" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خاطره ری شهری از درخواست یک جریان سیاسی برای رد صلاحیت یک کاندیدا"، کلیک کنید.