جمهوری اسلامی ایران هییت به اصطلاح حقیقت یاب را به رسمیت نمی شناسد

جمهوری اسلامی ایران هییت به اصطلاح حقیقت یاب را به رسمیت نمی شناسد

دبیر کانون حقوق بشر گفت: جمهوری اسلامی ایران نام هییت حقیقت را که توسط شورای حقوق بشر در یک فرآیند سیاسی تشکیل شده است، به رسمیت نمی شناسد.

به گزارش تینو مدرن، کاظم خریب آبادی، دستیار سرویس بین الملل دادگستری و دبیر سازمان حقوق بشر، ضمن تشریح برنامه های هییت ایرانی در جلسات شورای حقوق بشر، گفت: سازمان حقوق بشر شورای حقوق سازمان ملل متحد در سال 2023. قربانیان با حرکت به سمت خواسته های سیاسی و عمدتاً نامشروع کشورهای غربی، رنج های بیشتری را به بار آورد و به ابزاری برای مداخلات سیاسی تبدیل شد.

دبیر کانون حقوق بشر با اشاره به اینکه برای مغایرت با گزارش کمیته موسوم به کمیته حقیقت یاب، اسناد خود و نتایج کمیته منتخب رییس جمهور را در جلسه شورای حقوق بشر اعلام خواهیم کرد، گفت: در عین حال به این موضوع می پردازیم و تاکید می کنیم که اقدامات سیاسی نمی تواند حقایق را پنهان کند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کمیسیون حقیقت یاب را که سال گذشته در یک روند سیاسی توسط شورای حقوق بشر تشکیل شد، به رسمیت نمی شناسد. زیرا ایران خود با حوادثی که به دلیل ناآرامی های سال گذشته در کشور رخ داد، دست و پنجه نرم می کند. رییس جمهور همچنین کمیته ملی را برای بررسی شورش های 1401 منصوب کرد.

دبیر شورای حقوق بشر اولین اقدام ما در جلسه شورای حقوق بشر در خصوص تحریم ها را اتخاذ موضع مشترک بین کشورهای توسعه یافته و اعضای جنبش بی طرف در این زمینه عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم بر موضع غلبه کنیم. تصمیمی که هر سال در شورای حقوق بشر علیه تحریم های یکجانبه اتخاذ می شود باید با رای مناسب به تصویب برسد تا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تکرار شود.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جمهوری اسلامی ایران هییت به اصطلاح حقیقت یاب را به رسمیت نمی شناسد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جمهوری اسلامی ایران هییت به اصطلاح حقیقت یاب را به رسمیت نمی شناسد"، کلیک کنید.