جغرافیای مقاومت و پیام موشکی ایران؛ «تدبیر» یا «تأخیر»؟

جغرافیای مقاومت و پیام موشکی ایران

اقدامی که جمهوری اسلامی ایران دیشب در چارچوب «اصل 51 سازمان ملل متحد» و «اصل دفاع مشروع» انجام داد، خفه کردن خطوط سودجویانه زیر همان موجی بود که می خواستند سوار شوند. ایران درخواست مردم را شنید و پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری تینو مدرندر ساعت 19:30 روز سه‌شنبه به وقت محلی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیاتی که برای آخرین بار در شهر تل‌آویو پایتخت اسرائیل نامیده می‌شود، دست‌کم 200 موشک بالستیک شلیک کرد. تاریخ جنگ ایران به امید ساکنان سرزمین هایی که در جغرافیای سیاسی منطقه به عنوان محور مقاومت معرفی شده اند و برای اثبات ادعای انتقام از دشمن صهیونیستی. ، انتخاب “زمان و مکان پاسخ نظامی” با ایران است.

موج حملات موشکی سپاه از مطالبه حقوق مردمی بود که در جغرافیای مقاومت زندگی می کنند. شاید به این دلیل که این موج نه تنها خط جداکننده محور عبری-غرب را محو کرد، بلکه تلخی زبان رسانه های بیگانه را نیز گرفت.

از «هانیه» تا «نصرالله» بین دو قتلی که منجر به شهادت چند تن از رهبران مقاومت شد، صبر عدالت خواهان آنقدر لبریز شده که جریان های رسانه ای در مرز به فکر سوار شدن بر موج فرصت ها افتادند. .

این فرصت طلبی در دو خط موازی دنبال شد:

* قطبی شدن جامعه ایران با این ادعا که بین دولت جدید «مسعود مدیچی» و سایر نقاط این کشور برای مجازات متجاوز (رژیم صهیونیستی) اختلاف نظر وجود دارد. مطبوعات خارجی که از این خط پیروی می کنند، شکاف «اصولگرا-اصلاح طلب» را دستکاری کردند تا خون ریخته شده رهبران مقاومت را یک مطالبه جناحی و نه عمومی نشان دهند و از سوی دیگر سیاست دولت چهاردهم را مقصر جلوه دهند. . در ارتباط محترمانه با جهان به عنوان “تحمل به قیمت تحمل” آلوده کننده است.

* خط دوم در سایه قیام شیعیان لبنان در سوگ دبیرکل فقید حزب الله قرار گرفت، یعنی جریان معتدل رسانه ای مملو از عباراتی مانند «توطئه، توطئه» و «معامله است». در جریان پاسخگویی به امید واهی شکستن ستون شیعی بلوک بزرگ مقاومت از درون، تمام تلاش خود را کرد تا با جایگزینی کلمه اشتباه با “دیر” به ایران “نصیحت” بدهد.

از این رو، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، اندکی پیش از فرارسیدن ساعت موعود (تیراندازی به قلب تل آویو) درباره شفافیت واکنش ضدصهیونیستی گفت: دولت با هیأت حاکمه همفکر است، وجود ندارد. در این مورد شک کنید.”

اقدامی که جمهوری اسلامی ایران دیشب در چارچوب «اصل 51 سازمان ملل متحد» و «اصل دفاع مشروع» انجام داد، خفه کردن خطوط سودجویانه زیر همان موجی بود که می خواستند سوار شوند. ایران درخواست مردم را شنید و پاسخ داد.

خبرنگار بی بی سی به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: فیلم هایی که از محل اصابت موشک به زمین ضبط کرده اید را در شبکه های اجتماعی آپلود نکنید تا اطلاعاتی به دشمن (ایران) ندهید.

موج حملات موشکی سپاه از مطالبه حقوق مردمی بود که در جغرافیای مقاومت زندگی می کنند. شاید به این دلیل که این موج نه تنها خط جداکننده محور عبری-غرب را محو کرد، بلکه زبان رسانه های بیگانه را به حدی ترش کرد که از رویه معمول تحقیر اقدامات ایران و توصیف کاخ سفید دست برداشتند. پرسیدند: حمله ایران شکست خورد.

خبرنگار «بی‌بی‌سی» در فلسطین اشغالی در یک سریال خبری گوشه‌ای از آسمان شب را نشان می‌دهد که در آن چند نقطه درخشان یکی پس از دیگری در رد پر نور صف طولانی موشک‌های ایرانی در حال حرکت هستند و با هیجان می‌گوید: «بالاخره. 20 دقیقه طول کشید، ارتش اسرائیل نمی‌گوید چه تعداد را دنبال کرده‌اند، اما همانطور که می‌بینید در آن لحظه شاهد اصابت 7، 8 یا شاید 9 موشک به زمین هستیم.

خبرنگار بی بی سی در ادامه سخنان خود به نکته جالبی از سخنان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی که خطاب به شهروندان صهیونیست می گوید: فیلم هایی را که ضبط کرده اید از محل اصابت موشک ها بارگذاری نکنید. زمین در شبکه های اجتماعی، در غیر این صورت این اتفاق نخواهد افتاد.» به دشمن (ایران) اطلاعات بده!»

شنیدن این ماجرا از زبان یک گزارشگر رسانه های غربی، حتی زودباورترین اذهان را مجبور می کند تا در برابر ادعای ایران مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات صادق 2، سپر خود را به پا کنند.

اما موضع کاخ سفید جدای از ادعای «شکست حمله ایران» جنبه دیگری هم داشت و آن طرح ادعای «حق پاسخگویی اسرائیل و موفقیت حمله ایران» بود.

درست یا نادرست، منابع اسرائیلی حمله به تاسیسات نفتی ایران را ستایش می کنند و از کشتار هدفمند، حمله به تاسیسات هسته ای یا انهدام سامانه پدافند هوایی ایران در تلافی حمله چهارشنبه شب صحبت می کنند.

اما عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در این مورد می گوید: «عملیات ما به پایان رسیده است و تا زمانی که طرف های دیگر پاسخ ندهند، قصد نداریم ادامه دهیم… در این صورت پاسخ ما شدیدتر و به گفته سردار باخری خواهد بود. ما زیرساخت های اقتصادی رژیم را هدف قرار داده ایم.»

دیشب با «گوشه‌ای از توانایی‌هایمان»، «دست درازی» را که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به منطقه‌مان دراز کرد، گرم کردیم. اکنون انگشت خود را به نشانه هشدار بالا برده ایم و فقط منتظر یک حرکت اشتباه برای حذف افرادی هستیم که به فرموده مقام معظم رهبری «حضورشان ریشه مشکلات این منطقه است».

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جغرافیای مقاومت و پیام موشکی ایران؛ «تدبیر» یا «تأخیر»؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جغرافیای مقاومت و پیام موشکی ایران؛ «تدبیر» یا «تأخیر»؟"، کلیک کنید.