جزییات احداث خط ۸ متروی تهران/ آغاز عملیات از یال جنوبی در منطقه ۱۵

جزییات احداث خط ۸ متروی تهران/ آغاز عملیات از یال جنوبی در منطقه ۱۵

مدیر خط 8 مترو تهران درباره روند ساخت این خط جدید توضیح داد و گفت: این خط 34 توقف دارد که 13 توقف آن به خطوط دیگر متصل است.

علیرضا اربها در گفت وگو با تینو مدرنوی در خصوص احداث اخیر خط 8 مترو خط 8 مترو را یکی از خطوط جدید مترو عنوان کرد که برای ساخت شرکت مترو و شهرداری تهران حائز اهمیت است و گفت: این خط 40 کیلومتر طول دارد. که از جنوب شرق تهران شروع می شود و موج اسب به ایستگاه سبز ختم می شود.

وی با اشاره به پر شدن 4 رینگ ترافیکی داخل تهران با خط مترو هشتی گفت: از نظر بار ترافیکی این خط با تردد حدود 20 هزار مسافر بیشترین ترافیک را خواهد داشت. زیرا تقریباً تمام شبکه های حمل و نقل مرکزی و پایانه ها را به هم متصل می کند.

اربها با تاکید بر اینکه اجرای خط 8 مترو به سه فاز ضلع شمالی، ضلع جنوبی و مرکزی تقسیم شده است، همچنین گفت: اجرای آن خط از اواخر سال گذشته و با حضور شهردار تهران و ایستگاه پنجم در محله 15 در حال تحویل است. فاز اجرایی قسمت شمالی خط از ایستگاه لاشوار تا پایانه بیهقی خواهد بود. با توجه به زمین و ساختار شهری، نیمه شمالی و جنوبی باید مکانیزه شود و این آخرین مرحله اجراست.

وی تصریح کرد: در ضلع جنوبی و در منطقه 15 کار شروع شده و در ضلع شمالی در مرحله ایمن سازی و تملک زمین برای ساخت ایستگاه و سلول ورودی حفاری هستیم. مکین گفت: مرحله نهایی اجرای خط 8 مترو در بخش شمال به جنوب است که حفاری آن پس از تامین و تعمیر کارگاه در محدوده شرکت راه آهن و بستان ولایت آغاز می شود. .

مدیر خط 8 مترو تهران ادامه داد: برنامه اجرای کل پروژه خط 8 مترو به مدت 6 سال تعیین شده است و در صورت تامین به موقع خط 8 را می توانیم پس از سه سال به صورت مرحله ای اجرا کنیم. .

اربها هزینه ساخت و تکمیل خط هشتم مترو در بخش عمران را حدود 100 هزار میلیارد تومان با قیمت های امروز عنوان کرد و گفت: برای اولین بار در کشور از سیستم بلوک های متحرک در طراحی و اجرا استفاده می شود. از بلوک های معمولی سیگنال خط 8 برای استفاده از حداکثر ظرفیت شبکه مترو تهران استفاده می شود.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جزییات احداث خط ۸ متروی تهران/ آغاز عملیات از یال جنوبی در منطقه ۱۵" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جزییات احداث خط ۸ متروی تهران/ آغاز عملیات از یال جنوبی در منطقه ۱۵"، کلیک کنید.