تولید سم خطرناک با گرم کردن این غذا‌ها در مایکروویو

تولید سم خطرناک با گرم کردن این غذا‌ها در مایکروویو

تینو مدرن:

اما همه چیز نباید در مایکروویو باشد. برخی از غذاها، نوشیدنی ها و ظروف می توانند سموم را آزاد کنند، بسوزانند و حل کنند.

مایکروویو یک شگفتی از تکنولوژی مدرن است. با فناوری به کار رفته در این دستگاه می توانید مواد غذایی منجمد را گرم کنید، زمان پخت را کاهش دهید، زمان آماده سازی را تسریع کنید و کار آشپزخانه را آسان کنید.

اما همه چیز نباید در مایکروویو باشد. برخی از غذاها، نوشیدنی ها و ظروف می توانند سموم را آزاد کنند، بسوزانند و حل کنند.

برخی از این غذاها جزو غذاهایی هستند که ما معمولا به صورت روزانه می خوریم، شاید امروز صبح یکی از آنها را در مایکروویو گرم کرده باشید. فقط به این دلیل که اتفاق بدی رخ نداده است به این معنی نیست که این اتفاق نخواهد افتاد، بنابراین با دور نگه داشتن این غذاها از مایکروویو از خود و دیگران محافظت کنید.

تخم مرغ آب پز سفت

از تخم مرغ های سرد برای ناهار خسته شده اید، بنابراین یکی از آنها را به مدت 15 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. در ابتدا همه چیز خوب به نظر می رسد تا زمانی که تخم مرغ را برش دهید و منفجر شود. بخار ایجاد شده در اثر حرارت دادن در مایکروویو نمی تواند از سفیده تخم مرغ خارج شود، بنابراین فشار زیاد می شود. وقتی یک تخم مرغ را می شکنید (یا بدتر از آن)، بخار فورا خارج می شود. انفجار حاصل ممکن است شما را بسوزاند.

روش گرم کردن: قبل از گرم کردن تخم مرغ در مایکروویو، آن را به چهار قسمت تقسیم کنید. اگر چند دقیقه وقت دارید، آن را در یک کاسه آب داغ بریزید و بگذارید 3-5 دقیقه بماند.

سیب زمینی کهنه

نگران نباشید، هنوز هم می توانید سیب زمینی های خود را به سرعت در مایکروویو بپزید. اما اگر تصمیم گرفتید بعداً آنها را دوباره گرم کنید، باید اقداماتی را برای جلوگیری از سمی شدن آنها انجام دهید. سیب زمینی اغلب حاوی کلستریدیوم بوتولینوم، باکتری بوتولیسم است. وقتی سیب زمینی پخته می شود و بلافاصله سرد نمی شود، هاگ های باکتری می توانند رشد کنند. گرم کردن مجدد سیب زمینی در مایکروویو باکتری ها را از بین نمی برد، بنابراین سیب زمینی های دوباره پخته شده در مایکروویو به راحتی می توانند باعث ایجاد حشرات معده شوند.

نحوه گرم کردن مجدد: هر سیب زمینی پخته ای را که نخورید در اسرع وقت در یخچال بگذارید. قبل از گرم کردن مجدد در فر، اجازه دهید چند ساعت در دمای اتاق بماند. یک نکته کلی: سیب زمینی را در فویل آلومینیومی نپزید.

گوشت های فرآوری شده

بیکن، هات داگ، گوشت ناهار و سوسیس را باید در اجاق گاز یا فر بپزید، نه در مایکروویو. حرارت دادن این محصولات گوشتی فرآوری شده منجر به تشکیل محصولات اکسیداسیون کلسترول (COP) می شود. تحقیقات نشان می‌دهد که این ممکن است با التهاب، تجمع پلاک در شریان‌ها و سایر شرایط سلامت مرتبط باشد.

نحوه گرم کردن مجدد: یک مطالعه نشان داد که کباب کردن همچنین میزان اکسیداسیون کلسترول را در گوشت افزایش می دهد، بنابراین پختن یا کباب کردن ممکن است ایمن ترین گزینه باشد.

لیوان آب

گرم کردن چای در مایکروویو بسیار سریعتر از انتظار برای جوشیدن چای است، اما صرفه جویی در زمان می تواند برای شما گران تمام شود. آبی که به خودی خود در مایکروویو گرم می شود می تواند به سرعت گرم شود. در حالی که ممکن است هیچ حبابی نبینید، افزودن یک چای کیسه ای، قاشق یا حتی هم زدن آب به سرعت آنها را ایجاد می کند. در موارد نادر، بطری حاوی آب گرم شده نیز ممکن است در مایکروویو منفجر شود.

نحوه گرم کردن: اجازه دهید یک جغد کار را انجام دهد. اگر اجاق گاز ندارید، گزینه برقی را در نظر بگیرید.

سس گوجه فرنگی

گرم کردن سس کچاپ در مایکروویو اغلب باعث حل شدن آن می شود. گرما و بخار تولید شده در حین حرارت دادن به سختی از مواد غلیظ سس خارج می شود. بخار آنقدر جمع می شود که به اندازه ای قوی باشد که سس را روی دیواره های مایکروویو اسپری کند. در برخی موارد، سس حتی ممکن است با تکان دادن منفجر شود و باعث سوختگی و لکه بر روی لباس شود.

روش گرم کردن: سس را در یک تابه کوچک روی اجاق گاز داغ کنید. این باعث می شود گرم شود و از تشکیل بخار جلوگیری می کند و تکان دادن آن را آسان تر می کند.

انگور

در حالی که کاسه را با یک مشت انگور تزیین کرده اید در مایکروویو قرار ندهید. انگور را زیاد حرارت می دهند و لایه قند به سرعت به پلاسمای مذاب تبدیل می شود. در نتیجه، دانه های انگور می توانند در مایکروویو منفجر شوند.

روش گرم کردن: اگر می خواهید انگورها را گرم کنید، چند دقیقه در فر بپزید. انگورها به سرعت در تابه ای روی اجاق گاز با دمای متوسط ​​گرم می شوند.

فلفل قرمز تند

فلفل قرمز، نارنجی یا سبز تند حاوی ترکیبی به نام کپسایسین است که در هوا در مایکروویو حل می شود. در نتیجه باز کردن درب مایکروویو شما را در معرض بخارهایی قرار می دهد که می تواند ریه ها، گلو، چشم ها و بینی شما را تحریک کرده و بسوزاند.

روش گرم کردن مجدد: فلفل ها را به جای قرار دادن در مایکروویو کبابی یا تفت دهید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولید سم خطرناک با گرم کردن این غذا‌ها در مایکروویو" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولید سم خطرناک با گرم کردن این غذا‌ها در مایکروویو"، کلیک کنید.