توسعه گردشگری سلامت طب ایرانی در دستور کار وزارت بهداشت

توسعه گردشگری سلامت طب ایرانی در دستور کار وزارت بهداشت

مدیر کل دفتر پزشکی ایران و حمایت های وزارت بهداشت، توسعه گردشگری سلامت در ایران و جذب گردشگر به این منطقه را از سیاست های مهم این اداره برشمرد و گفت: یکی از جاذبه های این نوع گردشگری بحث ماساژ در ایران است.

به گزارش تینو مدرن، در مراسم اختتامیه اولین دوره گسترده ماساژ و اسپا در گردشگری پزشکی ایران، دکتر برای استفاده بهینه از مرد ملی بی نظیر است. با توجه به اسناد فوق و با توجه به نظر بین المللی داروهای ایران، باید تصمیمات و سیاست های درستی در این زمینه اتخاذ کنیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در حال حاضر 9 دانشکده پزشکی در ایران در دانشگاه های علوم پزشکی آن کشور به تربیت نیروی متخصص ایرانی مشغول هستند و حدود 500 کارشناس پزشکی ایرانی در خدمت به جامعه هستند. همچنین بیش از هزار پزشک عمومی دوره های مصوب وزارت بهداشت در رشته طب ایرانی را گذرانده و مشغول به کار هستند.

حسینی یکتا همچنین گفت: برنامه ریزی برای آموزش نیروهای متخصص مورد تایید وزارت بهداشت برای ارایه خدمات در سطوح مختلف و تنوع همواره در دستور کار دفتر پزشکی ایران است. دوره های مهارتی در رشته های مختلف پیشنهاد و اجرا شده است. ما درصدد رد یا تایید دوره های مختلف برگزار شده در کشور نیستیم، بلکه همواره نیاز به هماهنگی و ایجاد دوره های جامع برای آموزش نیروهای مورد تایید وزارت بهداشت و معرفی آنها به مراکز بهداشتی و درمانی و وزارت بهداشت بوده است. سلامتی. سلامتی

مدیرکل دفتر درمان و وزارت بهداشت گفت: یکی از سیاست های مهم سازمان نظام پزشکی کشور و وزارت بهداشت که در آن با جدیت برنامه را دنبال می کنیم، توسعه گردشگری سلامت در ایران است. جذب گردشگر این منطقه که یکی از جاذبه های جدی آن است، موضوع ماساژ ایرانیان است. خوشبختانه رویدادهای مختلفی در این زمینه داشته ایم و خواهیم داشت و برگزاری دوره آموزشی ماساژ و اسپا در توریسم درمانی ایران یکی از اقدامات مهم در این زمینه بوده است.

ماساژ درمانی نادیده گرفته شده است

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، دکتر. یکی از موضوعات مهم مربوط به سلامت جامعه است که تاکنون به دلایل مختلف سیاست شفافی اجرا نشده و متاسفانه این ظرفیت در کشور ما مغفول مانده است. در این صورت می توان با بهره مندی از این خدمت که کشور ایران نیز در آن صاحب سبک است، سطح سلامت جامعه و کسب و کار را افزایش داد.

وی همچنین گفت: در چین به عنوان یکی از کشورهایی که در این زمینه فعالیت های گسترده ای دارد، انواع ماساژ از خدمات کوتاه و بیرونی تا خدمات حرفه ای و تخصصی با استانداردها و سبک های فنی متفاوت به جامعه ارایه می شود. از ماساژ برای ایجاد حس خوب در جامعه استفاده کنید. در کشور ما باید این ظرفیت مدیریت و هدایت شود و تحت نظارت مناسب قرار گیرد تا افراد جامعه به بهترین نحو از این خدمت بهره مند شوند.

دبیر علمی این دوره در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران موضوع ساماندهی ماساژ و توسعه منطقی آن بر اساس قوانین آن را یک ضرورت در دستور کار عنوان کرد و گفت: از اولین قدم در این راستا آموزش و پرورش، دفتر طب مکمل ایران و وزارت بهداشت به عنوان دفتر سیاستگذاری در حوزه خدمات مرتبط با طب مکمل و ایرانی در کشور با هماهنگی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تصمیم گرفتند. دوره آموزشی ماساژ و آبگرم که برنامه آن مورد تایید انجمن علمی طب سنتی ایران می باشد. در این راستا تفاهم نامه ای بین انجمن علمی طب سنتی ایران و مرکز رشد طب سنتی و فناوری دارویی و فرآورده های طبیعی دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد.

رضایی زاده در پایان افزود: این دوره به زودی به عنوان تنها دوره رسمی مورد تایید وزارت بهداشت اعلام می شود و مراکزی که این خدمات را در حوزه سلامت ارایه می دهند نیاز به برنامه گام به گام این دوره دارند فعالیت های شما .

در پایان این مراسم به شرکت کنندگانی که دوره آموزشی ماساژ و اسپا در توریسم درمانی ایران را با موفقیت گذرانده بودند، دیپلم اعطا شد و پس از آن کارگاه مکمل آبگرم در حوزه گردشگری با اعطای مدرک برگزار شد.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توسعه گردشگری سلامت طب ایرانی در دستور کار وزارت بهداشت" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توسعه گردشگری سلامت طب ایرانی در دستور کار وزارت بهداشت"، کلیک کنید.