تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک در استان‌های غربی و شرقی/ توصیه به زائران زیر ۱۵ سال اربعین

تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک در استان‌های غربی و شرقی/ توصیه به زائران زیر ۱۵ سال اربعین

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ضمن توصیه به افراد زیر 15 سال برای شرکت در مراسم اربعین بر کنترل واکسیناسیون سرخک در استان های غربی و شرقی کردستان تاکید کرد. وضعیت واکسیناسیون و واکسیناسیون سرخک را بررسی کنید.

شهنام آرشی در گفت و گو با دکتر تینو مدرن. این میانجی به شیوع سرخک در عراق اشاره کرد و گفت: سرخک فقط در عراق نیست. بله، این بیماری سال گذشته در پاکستان و افغانستان همه گیر شد. با توجه به شیوع بیماری سرخک در افغانستان و پاکستان با افزایش موارد ابتلا به این بیماری در استان سیستان و بلوچستان مواجه شدیم و در عین حال با انجام اقداماتی توانستیم سرخک را در این استان کنترل کنیم.

وی به وضعیت سرخک در عراق اشاره کرد و گفت: در خصوص وضعیت سرخک در عراق، وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی استان های غربی کشور اعلام کرده است که در صورت نادرست بودن گواهی واکسیناسیون کودک نسبت به این موضوع اقدام کنند.

واکسیناسیون سرخک برای جلوگیری از شیوع این بیماری است

آرشی درباره اجرای واکسیناسیون سرخک در استان های غربی گفت: هدف از واکسیناسیون کودکان، ابتلای کمتر به سرخک و جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور است.

وی به همه افراد زیر 15 سال توصیه کرد برای بررسی سوابق واکسیناسیون خود به عراق و شرکت در مراسم اربعین اطمینان حاصل کنند که بررسی سوابق واکسیناسیون سرخک توصیه شده و اجباری نیست.

عرشی همچنین به پرونده واکسیناسیون اتباع ایرانی اشاره کرد و گفت: اگر اتباع ایرانی نتوانند سابقه واکسیناسیون خود را بررسی کنند با مراجعه به مراکز بهداشتی از وضعیت واکسیناسیون سرخک مطلع می شوند و در صورت نیاز می توانند واکسینه شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه واکسن سرخک محدود به دوره اربعین نیست، تاکید کرد: اگر واکسیناسیون سرخک افراد زیر 15 سال کامل نباشد، می توانند واکسن سرخک را دریافت کنند. همیشه در حال بازدید از مراکز درمانی

تاکید بر کنترل واکسیناسیون سرخک در استان های غربی و شرقی

ارشی همچنین گفت: مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی استان های شرق و غرب کشور برای بررسی روند واکسیناسیون سرخک اطلاع داد.

وی بیان کرد: از آنجایی که بیماری سرخک بسیار گسترده است، وزارت بهداشت بر روند کنترل واکسیناسیون سرخک در استان های شرقی و غربی تاکید دارد.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک در استان‌های غربی و شرقی/ توصیه به زائران زیر ۱۵ سال اربعین" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک در استان‌های غربی و شرقی/ توصیه به زائران زیر ۱۵ سال اربعین"، کلیک کنید.