تابلوی «لطفا شنا نکنید» به التماس افتاد

تابلوی «لطفا شنا نکنید» به التماس افتاد

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در 5 ماهه نخست امسال 815 مورد غرق شدگی در کشور به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال 92 8 درصد افزایش داشته است، گفت:

به گزارش تینو مدرن از روزنامه وبدا، جعفر میادفر رئیس اورژانس کشور اعلام کرد از مجموع 815 نفر غرق شده در 5 ماه امسال، 762 نفر ایرانی و 53 نفر 7 درصد غرق شدگان هستند. ، شهروندان کشورهای دیگر بودند. خوشبختانه 336 نفر پس از نجات توسط اورژانس تحت مداوا قرار گرفتند و متاسفانه 479 نفر جان باختند.

این میانجی به افزایش 8 درصدی تلفات غرق شدگی در 5 ماهه امسال اشاره کرد و از کاهش 30 درصدی تلفات غرق شدگی در سواحل خبر داد و گفت: 80 درصد غرق شدگان و 86 درصد مردگان مرد هستند. بیشترین غرق شدگی در رودخانه ها، سواحل دریا و استخرهای کشاورزی ثبت شده است.

رئیس اورژانس کشور بر پیشگیری از جمله آموزش شنا و کمک های اولیه، کمک خواستن و تماس با ۱۱۵، رها نکردن مصدوم در آب، نجات غریق و خارج کردن غریق از آب و شروع عملیات احیا تاکید کرد. عملیات زنجیره نجات در غرق شدگی و گفت: بیشترین تعداد غرق شدگی در کشور در سال جاری در تیرماه و بیشترین تعداد روزانه غرق شدگی در 26 تیرماه با 28 مورد غرق شد.

به گفته وی، استان های مازندران با 87 مورد، فارس با 70 مورد و بوشهر با 58 مورد غرق شدگی بیشترین و بیشترین آمار غرق شدگی در 5 ماهه امسال را به خود اختصاص داده اند. در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و گلستان و در استان‌های قزوین، مازندران و خراسان نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی نشان می‌دهد.

میادافر همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات سازمان پزشکی قانونی از ابتدای سال 1383 تا پایان سال گذشته 20 هزار و 555 نفر یعنی حدود یک هزار و 822 نفر بر اثر غرق شدن در زیستگاه های آبی جان خود را از دست دادند. 1275 نفر در سال 2018 و حداقل 879 نفر در سال 2014 جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان اورژانس کشور غرق شدن را سومین عامل مرگ و میر ناشی از حوادث ناخواسته در جهان اعلام کرد و گفت: غرق شدگی بزرگترین خطر در تابستان به ویژه برای جوانان است. به طور متوسط ​​سالانه حدود 236000 نفر بر اثر غرق شدن جان خود را از دست می دهند و بیشترین گروه قربانیان غرق شدگی را کودکان و مردان تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: خلیج فارس با 84 مورد و دریای خزر با 80 مورد بیشترین آمار غرق شدگی را دارند. همچنین استان های خوزستان با 25، آذربایجان غربی با 24 و گیلان با 18 بیشترین غرق شدن در رودخانه ها را تجربه کردند.

پیامی از آتن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تابلوی «لطفا شنا نکنید» به التماس افتاد" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تابلوی «لطفا شنا نکنید» به التماس افتاد"، کلیک کنید.