بومی سازی توالی یابی DNA در کشور

محلی سازی توالی های DNA بر اساس کشور

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) به اقدامات مرکز ژنتیک این دانشگاه اشاره کرد و گفت: صفر تا 100 توالی ژنتیکی در کشور جانمایی شده است و امروز این اقدام در پایین ترین سطح انجام می شود. هزینه. و زمان در کشور

عباسعلی ایمانی فولادی در گفت وگو با خبرنگار علمی و فناوری تینو مدرن، یکی از مهمترین فعالیت های حوزه ژنتیک در این دانشگاه را قرار دادن آزمایش هایی دانست که تاکنون در کشور انجام نشده است. وی افزود: امروز می توان گفت که بخش بزرگی از آزمایش های ژنتیکی که قبلاً توسط کشورها انجام می شد، اکنون بومی سازی شده و نیازهای ما را برآورده می کند.

وی تصریح کرد: نمونه ای از آزمایشات ژنتیکی محلی استخراج DNA از استخوان های بسیار قدیمی است. مثلاً فردی را داریم که سال ها پیش شهید شده و استخوان هایش در معرض سرما و گرما، اشعه ماوراء بنفش خورشید و DNA وی آسیب دیده و در نتیجه جداسازی آن بسیار سخت است. کار کردن

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (ع) تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت هایی که توسط مرکز ژنتیک دانشگاه بقیه الله انجام شد، خدمات زنان و زایمان است. قبلا اگر می خواستیم DNA را توالی یابی کنیم باید آن را به خارج از کشور می فرستادیم و پس از توالی یابی به کشور برمی گردانیم اما امروزه این کار به راحتی در کشور در مرکز ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله انجام می شود و این موضوع باعث خروج پول های خارجی از کشور شده و دانش خود را بومی سازی کرده و زمان احترام را کاهش داده و امنیت ژنتیکی کشور را نیز حفظ می کند.

وی تصریح کرد: یکی از گروه های مرکز ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، آزمایشگاه تشخیص ژنتیک پزشکی است که می تواند از تولد افراد دارای نقص ژنتیکی جلوگیری کند. این اقدامات از طریق تست های تایید انجام می شود. مادران باردار پس از تشخیص قطعی می توانند از پزشک قانونی اجازه بگیرند و جنین معیوب را سقط کنند و یا بسته به تشخیص نقص ژنتیکی بلافاصله پس از تولد داروهای لازم را دریافت کنند تا بیماری ایجاد نشود و هزینه ها افزایش نیابد. خانواده ها و کودکان کمتر رنج می برند.

ایمانی فولادی یادآور شد: اکنون بیش از 70 درصد کارهای ژنتیکی در داخل کشور انجام می شود، کیت های آزمایش نیز داخلی شده و امروز بیش از 60 درصد کیت های لازم در داخل کشور تولید و طراحی می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بومی سازی توالی یابی DNA در کشور" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بومی سازی توالی یابی DNA در کشور"، کلیک کنید.