بهترین جنگنده اروپا که اف۲۲ را شکست داد!/ عکس

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، در اين قرارداد امارات متحده عربي 80 فروند جنگنده رافال از فرانسه خريد و 12 فروند هلي كوپتر نظامي كاراكال نيز خريداري كرد كه بزرگترين فروش هواپيماهاي رافال در خارج از كشور است. جت های جنگنده رافال F4 که در حال حاضر در دست توسعه هستند، قرار است تا سال 2027 تحویل داده شوند.

جنگنده فرانسوی که امارات را به دلیل پاول دورف تحریم کرد!/ عکس

رافال یک جنگنده بال دلتا است که در بسیاری از عملیات ها شرکت دارد. Rafale در زبان فرانسوی به معنای باد شدید و ناگهانی است. کلمه ای که می تواند این رزمنده چهار و نیم ساله را به خوبی توصیف کند.

این پرنده در دهه 1980 طراحی شد و قرار بود تمام نقش های یک پرنده جنگی را ایفا کند. از عملیات برتری هوایی گرفته تا بمباران اهداف زمینی و شناسایی. رافال در دفاع هوایی، حملات عمیق، شناسایی و حملات ضد کشتی بهتر است. این جنگنده در دو نوع یک نفره و دو نفره برای عملیات زمینی و دریایی طراحی شده است. این جنگنده بسیار سریع است و قادر است تعداد زیادی سلاح را حمل کند. این هواپیما همه کاره فرانسه در نظر گرفته شده است

جنگنده فرانسوی که امارات را به دلیل پاول دورف تحریم کرد!/ عکس

اگرچه رافال به معنای واقعی یک هواپیمای رادارگریز نیست، اما در طراحی منحصر به فرد آن، سطح مقطع راداری (RCS) و ردیابی مادون قرمز تا حد زیادی کاهش یافته است. بدین ترتیب می توان ویژگی نیمه رادارگریز را برای این جنگنده نسل چهارم و نیم در نظر گرفت.

علاوه بر رادار برد ردیابی الکترونیکی فعال “RBE2” با برد تشخیص 200 کیلومتر، رافال به چندین سیستم حسگر غیرفعال برای ایفای نقش یک جنگنده برتری هوایی مجهز است.

دو موتور توربوفن اسنکما M88 نیروی محرکه رافال را تامین می کند و این پرنده با طول 15 متر و طول بال 10 متر با حداکثر وزن برخاست 24500 کیلوگرم به آسمان می رود.

جنگنده فرانسوی که امارات را به دلیل پاول دورف تحریم کرد!/ عکس

رافال در ارتفاع بالا می تواند به حداکثر سرعت 1.8 ماخ برسد و قابلیت سوپرکروز کامل را دارد. پرواز هواپیما با سرعت مافوق صوت بدون استفاده از موتور عقب و حمل تعداد موثری سلاح، محموله یا مسافر را سوپرکروز می گویند.

موشک هوا به هوا R-550 Magic، موشک زمین به هوا Hurricane و موشک کروز هسته ای ASMP-A از جمله سلاح های قابل استفاده در جنگنده رافال هستند.

عربستان نیز از جمله کشورهایی است که علاقه زیادی به خرید این جنگنده دارد که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن در مقاله بیابید. عربستان سعودی و خرید این دو جنگنده اصلی در اروپا تحصیل دانشگاهی

شکست F22 Raptor در نبرد شبیه سازی شده با Rafale

اف 22 آمریکایی! رویارویی این دو جنگنده در سال 2009 در آسمان امارات متحده عربی و در مانوری با حضور نیروی هوایی انگلیس، آمریکا، فرانسه و امارات صورت گرفت.

جنگنده فرانسوی که امارات را به دلیل پاول دورف تحریم کرد!/ عکس

در این مانور سناریوهای مختلفی اجرا شد و البته F-22 در بسیاری از نبردهای شبیه سازی شده رقبا را شکست داد. نتیجه نبردهای هوایی کاملاً به نفع هواپیمای F-22 بود و در عملیات شبیه سازی موفق شد 6 رافال را هدف قرار دهد و نتیجه آن در پنج داگ فایت بود، اما در یک نبرد موفق به هدف قرار دادن رافال نشد و ناکام ماند. توسط این پرنده مسلط فرانسوی

شکست F-22 در یک داگ فایت آنقدر برای آمریکایی ها غیرقابل باور بود که از فرانسه خواستند فیلم کابین خلبان رافال را در طول نبرد منتشر کند. در تصاویر منتشر شده مشخص بود که خلبان در موقعیتی قرار دارد که می تواند جنگنده آمریکایی را ساقط کند و F-22 فرصتی برای زنده ماندن در این نبرد نخواهد داشت.

227322

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین جنگنده اروپا که اف۲۲ را شکست داد!/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین جنگنده اروپا که اف۲۲ را شکست داد!/ عکس"، کلیک کنید.