بندبازی ترامپ بر لبه فناوری؛ ایلان ماسک مشاوری از جنس «ایوانکا»؟

بازی ترامپ در لبه فناوری؛ آیا ایلان ماسک یک مربی است؟

«الون ماسک» از ابتدا حامی ترامپ نبود، اما مانند بسیاری از افرادی که مسیر خود را در دنیای سیاسی تغییر می‌دهند، از یک نقطه به بعد تصمیم گرفت حامی مالی و سیاسی نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات 2024 آمریکا شود. اگرچه ماندن او در این نقش خوب نیست

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری تینو مدرن“رئیس کمیسیون درآمد دولت”؛ این همان نقشی است که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه برای پست ریاست جمهوری آمریکا برای «الون ماسک» کارآفرین حوزه فناوری انتخاب کرده است.

همانطور که توسط مدیر اجرایی سابق کاخ سفید ادعا شده است، ماسک موافقت کرده است که یک کارگروه با هدف ایجاد “کنترل و نظارت کامل مالی بر کل دولت فدرال” را رهبری کند و “توصیه هایی برای اصلاحات مهم” در دولت ارائه دهد

هدف احتمالی ترامپ چیست؟

در پشت درهای بسته، شایعات حاکی از آن است که ترامپ از ماسک (صاحب تسلا، شرکت اکتشاف فضایی اسپیس ایکس و مالک سابق توییتر یا ایکس) خواسته است تا اقدامات مشابهی را در شبکه اجتماعی X انجام دهد تا هزینه‌های دولت فدرال را جبران کند نیمی از نیروی کار توییتر زمانی که ماسک در ابتدا مالک آن بود.

نامزد جمهوریخواه در سال 2024 می گوید کمیسیون اقداماتی را برای از بین بردن تقلب و رشوه طی 6 ماه انجام خواهد داد که باعث صرفه جویی تریلیون ها دلار خواهد شد.

کاندیدای جمهوری خواه از کجا این ایده را مطرح کرد؟

یک ماه پیش، ترامپ یک مصاحبه دو ساعته با ماسک در توییتر انجام داد و در آنجا بود که این کارآفرین فناوری برای اولین بار پیشنهاد ایجاد «کمیسیون کارایی دولتی» را برای «درست کردن پول مالیات دهندگان آمریکایی» داد. راه.”

ترامپ این ایده را به آنجا برد. او همچنین نگران کاهش هزینه های دولت فدرال بود.

ترامپ در همان مصاحبه، ایلان ماسک را «بزرگترین قاتل» خواند و از او به خاطر اخراج کارگران اعتصابی تمجید کرد.

چند هفته بعد، ترامپ در یک پادکست، کارآفرین فناوری را «مردی باهوش» توصیف کرد که می‌تواند به عنوان مشاور دولت آینده‌اش برای «کاهش چربی‌های اضافی» خدمت کند.

* یک خطا گنجانده شده است

«نیویورک تایمز» تلاش ماسک برای تأثیرگذاری بر نامزد جمهوری خواه و به همان میزان، سوار شدن ترامپ بر موج حمایت از کارآفرینان فناوری را زیر ذره بین قرار داد و بر آنچه این دو کارآفرین از شراکت خود انتظار دارند متمرکز شد.

ماسک 53 ساله روابط خوبی با رهبران راستگرای جهان سیاسی دارد تا از منافع خود و شرکت هایش محافظت کند. به عنوان مثال، او رابطه خوبی با ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل که به “ترامپ گرمسیری” شهرت داشت برای بهره مندی از اسپیس ایکس برقرار کرد.

او همچنین آشکارا از رئیس جمهور آرژانتین، خاویر میلی، حمایت می کند، کشوری با ذخایر غنی از فلز گرانبها لیتیوم که باتری خودروهای تسلا را تامین می کند.

کلید اینجاست ایلان ماسک صاحب یک زنجیره تجاری بزرگ است که ممکن است با جاه طلبی های سیاسی او در تضاد باشد و در آینده ای نه چندان دور، دوستی او با ترامپ به میدان مین برای منافع تجاری او تبدیل خواهد شد.

تسلا میلیاردها دلار از قرارداد با دولت فدرال درآمد کسب می کند و برخی از شرکت های ماسک به دلیل تخلفات توسط وزارت دادگستری، کمیسیون تجارت فدرال و کمیسیون بورس و اوراق بهادار تحت تعقیب و بازرسی قرار می گیرند.

این تضاد منافع یکی از بزرگترین نگرانی های دولت فدرال ایالات متحده در صورت پیروزی ترامپ و پذیرفتن پیشنهاد شغلی او توسط ماسک است.

البته ماسک هنوز به پیشنهاد ترامپ پاسخی نداده است، اما قبل از اعلام تمایل نامزد جمهوری خواه، با انتشار پیامی در ایکس گفت: اگر فرصتی پیش بیاید، مشتاق خدمت به آمریکا هستم. بدون حقوق و عنوان رسمی.»

اگر این اتهامات درست باشد، ماسک شبیه “ایوانکا” خواهد بود – دختر بزرگ ترامپ که ظاهراً عنوان رسمی ندارد و در دوران دولت پدرش از سال 2016 تا 2020 به عنوان مشاور بدون دستمزد خدمت می کرد. نقش اصلی را بازی کرد. بنابراین، ماسک بدون کناره گیری از بازار فناوری، می تواند در کنار مدیریت احتمالی کاخ سفید، دنیای سیاست را تجربه کند، به شرطی که به منافع تجاری او لطمه ای وارد نشود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بندبازی ترامپ بر لبه فناوری؛ ایلان ماسک مشاوری از جنس «ایوانکا»؟" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بندبازی ترامپ بر لبه فناوری؛ ایلان ماسک مشاوری از جنس «ایوانکا»؟"، کلیک کنید.