بلایی که دهانشویه حاوی الکل سرتان می‌آورد

بلایی که دهانشویه حاوی الکل سرتان می‌آورد

تینو مدرن:

نفس تازه، تمیزی دندان و دهان بدون باکتری. این همان چیزی است که بسیاری از مردم امیدوارند با استفاده از دهانشویه هر روز به آن برسند، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این انتظارات همیشه برآورده نمی‌شوند و برخی از دهان‌شویه‌ها خطراتی برای سلامتی دارند.

کارشناسان اکنون زنگ خطر را به صدا در می آورند زیرا نگران این هستند که استفاده روزانه از برخی از این محصولات نیز خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان مری و روده بزرگ را افزایش دهد.

در مطالعه‌ای که بر روی 59 نفر انجام شد و در ژوئن 2024 در مجله میکروبیولوژی پزشکی منتشر شد، کارشناسان دانشکده پزشکی آنتورپ در بلژیک از شرکت‌کنندگان خواستند تا به مدت سه ماه از یک برند محبوب دهان‌شویه الکلی استفاده کنند.

به گزارش اخبار وب سایت «تگس شاو» شبکه تلویزیونی ارم آلمان، نتایج غیرمنتظره این مطالعه نشان می دهد که استفاده روزانه از این دهان شویه به جای کاهش آن، باعث افزایش تعداد برخی باکتری ها در دهان و دو نوع آن در دهان شده است. خاص باکتری ها از جمله Fusobacterium Nucleatum (Fusobacterium nucleatum) و “Streptococcus anginosus” در دهان شرکت کنندگان افزایش یافت.

نوع اول که در پلاک طبیعی دندان یافت می شود، می تواند باعث پریودنتیت شود، بیماری که باعث تحلیل لثه و در نهایت از دست دادن دندان می شود.

استرپتوکوک آنژینوزوس نه تنها باعث بیماری پریودنتال و پوسیدگی دندان می شود، بلکه در بیماران مبتلا به سرطان معده یا معده نیز وجود دارد.

به گزارش دویچه وله، کارشناسان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ همچنین هشدار می دهند که دهانشویه الکلی با مراحل پیش سرطانی دهان مرتبط است.

بیشتر دهانشویه ها الکل ندارند و برخی که حاوی فلوراید هستند برای بهبود سلامت دهان مناسب ترند. با این حال، هر فردی که از التهاب لثه شدید رنج می برد، باید برای مدت معینی و در مواقع ضروری با آنها غرغره کند. با این حال، مسواک زدن چندین بار در روز و بین دندان ها بسیار مهم است و همیشه برای رفع التهاب توصیه می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بلایی که دهانشویه حاوی الکل سرتان می‌آورد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بلایی که دهانشویه حاوی الکل سرتان می‌آورد"، کلیک کنید.