برگزاری دوره‌های آموزشی المپیاد برای معرفی ایران به نخبگان سایر کشورها

حسینی در گفتگو با تینو مدرن گفت؛

برگزاری دوره های آموزشی المپیک برای معرفی ایران به نخبگان سایر کشورها

رئیس باشگاه دانشمندان جوان گفت: به زودی دوره هایی را برای همه دانشجویان کشورهای اطراف با توجه به توان علمی آنها در فضای المپیک برگزار می کنیم و این نقطه تبادلی برای معرفی کشورمان به نخبگان کشورهای دیگر است.

سیدرضا حسینی رئیس باشگاه دانشمندان جوان در خصوص تقدیر از نخبگان و دانش آموزان المپیاد به خبرنگار علم و فناوری تینو مدرن گفت: آغاز سال جاری در ساختمان باشگاه دانشمندان جوان به تصویب رسید. وزارت دادگستری آموزش و پرورش. شناسایی نخبگان و دانش آموزان المپیکی جزء این فصل محسوب می شود.

وی از انتخاب کادر مناسب برای دادگستری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: شناسایی نخبگان این اداره از وظایف اصلی باشگاه دانش پژوهان جوان است.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به مدرسه اینترنتی المپیک ایران خاطرنشان کرد: مدال آوران قدیمی باشگاه دانش پژوهان چندین تیم برای مناطق کم برخوردار تشکیل داده اند. در عین حال مدال آوران نیز با اعلام فراخوان به شاگردان تیم خود می خواهند در آزمون شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان دعوت نامه را اعلام کرد، تصریح کرد: دانش آموزان مناطق کم تحصیلات به سایت دسترسی ندارند. لذا اعلام فراخوان به گونه ای صورت می گیرد که به اطلاع کلیه دانشجویان می رسد. همچنین اکثر دانشجویان دارای شبکه شاد هستند و یکی از درگاه هایی که از طریق آن این فراخوان برای دانشجویان ارسال می شود، گروه های دانشجویی در شبکه شاد هستند.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان با بیان اینکه فراخوان از طریق پوستر و بروشور به موسسات آموزش دولتی اعلام می شود، گفت: در صدد هستیم به دانش آموزان تذکر دهیم. همچنین دانش آموزان در طول سال به طور مرتب از مدرسه بازدید می کنند و از این فراخوان مطلع هستند.

حسینی با بیان اینکه دانش آموزان در آزمون های مدال آوران شرکت می کنند، گفت: این آزمون ها نفرات برتر را از یکدیگر جدا می کند. لذا برنامه سالانه مستمری را برای موفقیت دانش آموزان در آزمون های المپیاد جهانی در نظر می گیرند.

وی به ظرفیت شهروندان نخبه در باشگاه دانش پژوهان جوان اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف این باشگاه فضای بین المللی باشگاه است که باید تصویری واقعی از کشور در عرصه بین المللی نشان دهد. یکی دیگر از وظایف باشگاه بین المللی این است که حداقل از ظرفیت نخبگان منطقه برای کشورمان استفاده کند.

حسینی با بیان اینکه در رشته المپیک جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم، ادامه داد: به عنوان مثال چین از 20 کشور برتر دنیا در رشته ریاضی دعوت می کند و دانشگاه ها با چنین رشته و هدفی ارائه می شوند. دانشجویان چینی در آن دانشگاه ها تحصیل می کنند. به زودی دوره هایی را برای همه دانش آموزان کشورهای اطراف برگزار خواهیم کرد و آنها آماده دریافت دوره های آموزشی المپیک در ایران هستند و این نقطه عطفی برای معرفی کشورمان به نخبگان سایر کشورها است.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان ادامه داد: به این نخبگان نشان دهیم که کشور ما ظرفیت های دانشگاهی بالایی دارد و شما می توانید در این رشته تحصیل کنید. اگر ارتباط خوبی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و باشگاه دانشمندان جوان وجود داشته باشد، نتیجه ما این است که نخبگان کشورهای منطقه به ایران مهاجرت کرده اند و از توان آنها برای توسعه و توسعه صنعت استفاده می کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری دوره‌های آموزشی المپیاد برای معرفی ایران به نخبگان سایر کشورها" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری دوره‌های آموزشی المپیاد برای معرفی ایران به نخبگان سایر کشورها"، کلیک کنید.