با مشاهده این علایم عجیب زبانی نوشیدن قهوه را متوقف کنید

با مشاهده این علایم عجیب زبانی نوشیدن قهوه را متوقف کنید

تینو مدرن/ خراسان رضوی اگر تغییراتی در زبان افرادی که قهوه می نوشند ظاهر شد، باید از نوشیدن آن خودداری کنند.

به گزارش هلث، به دوستداران قهوه هشدار داده شده است که نوشیدنی مورد علاقه آنها ممکن است با ایجاد علایم روی زبان بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

بسیاری از ما نمی توانیم تصور کنیم که روز خود را بدون یک یا دو فنجان قهوه داغ شروع کنیم، اما کافیین بیش از حد می تواند یک خطر واقعی برای سلامتی باشد و عدم تعادلی که این نوشیدنی محبوب به طور بالقوه می تواند در بدن ایجاد کند بدتر می شود.

اگر می خواهید بدانید جزو این گروه هستید یا نه، می توانید به آینه بروید و زبان خود را بیرون بیاورید و یک آزمایش ساده انجام دهید تا بفهمید آیا می توانید قهوه بنوشید یا از مصرف آن اجتناب کنید.

اگر ترک های متعدد با پوشش زرد ضخیم روی زبان خود مشاهده کردید، ممکن است قهوه ننوشید. این مشکل معمولاً به دلیل عدم تعادل در بدن است که با مصرف قهوه تشدید می شود که در طب چینی به «کمبود یین» معروف است. کمبود یین با گرما و رطوبت مرتبط است.

دکتر لورنس کانینگهام، پزشک در راهنمای مراقبت بریتانیا، می گوید: «کمبود یین نشان دهنده عدم تعادل در بدن شما است که می تواند باعث علایم ناخوشایندی مانند بی قراری و مشکلات قلبی شود.

از آنجایی که قهوه اساساً یک محرک حرارت است، نوشیدن آن می تواند این علایم را افزایش دهد، با این حال، او ادعا کرد که همیشه دلیل زردی زبان این نیست. یک پوشش ضخیم زرد رنگ روی زبان معمولاً نشان دهنده اختلال در سیستم گوارشی بدن است که با قهوه ناسازگار است.

این پلاک می تواند در اثر عوامل زیادی مانند بهداشت نامناسب دهان، کم آبی یا وجود باکتری و مخمر ایجاد شود. در حالی که خود قهوه معمولاً یک علت مستقیم نیست، اما می تواند شرایطی را که منجر به چنین عفونتی می شود تشدید کند.

قهوه اسیدی است و می تواند تعادل pH را در دهان تغییر دهد و ممکن است باعث رشد باکتری ها و مخمرها شود که می تواند باعث ایجاد پلاک شود.

علاوه بر زبان زرد، علایم معده مانند رفلاکس اسید نیز می تواند نشانه ای از اثرات منفی قهوه بر سلامت شما باشد.

دکتر. لارنس اضافه کرد که سردردهای مکرر یا میگرن گاهی اوقات می تواند با مصرف بیش از حد قهوه همراه باشد، به خصوص اگر فرد مقادیر زیادی قهوه در طول روز بنوشد.

هر کسی که نگران رنگ یا بافت زبان خود است باید با پزشک خود مشورت کند.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "با مشاهده این علایم عجیب زبانی نوشیدن قهوه را متوقف کنید" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "با مشاهده این علایم عجیب زبانی نوشیدن قهوه را متوقف کنید"، کلیک کنید.