بازیگر پشت پرده در بازداشت مدیر تلگرام

بازیگر پشت پرده در بازداشت مدیر تلگرام

«بسیاری بر این باورند که اسرائیل را باید یک بازیگر فعال پشت دستگیری پاول دوروف در فرانسه دانست، بازیگری که بر اثر فعالیت کانال های خبری مختلف در شبکه اجتماعی تلگرام به شدت آسیب دیده است.

به گزارش تینو مدرن، الف نوشت: «پاول دوروف» مدیر شبکه اجتماعی تلگرام در سفر به فرانسه توسط نیروهای امنیتی این کشور دستگیر و پس از مدتی آزاد شد. سیستم قضایی فرانسه و مقامات این کشور یک سال پیش اتهامات مختلفی را علیه دوروف مطرح و شبکه اجتماعی تلگرام را به عدم نظارت بر محتوای ارائه شده در آن و انتشار اقدامات مجرمانه و تروریستی در چارچوب این شبکه اجتماعی متهم کردند.

در همین راستا فهرست بلندبالایی از اتهامات بر اساس موارد ذکر شده توسط سیستم قضایی فرانسه علیه شبکه اجتماعی تلگرام و مدیر آن پاول دوروف ارائه شده است. با این حال، مناقشات بر سر دستگیری دوروف در حال افزایش است.

نخست، نکته ای که اکثر کارشناسان به آن اشاره کرده اند این است که نگرانی دولت فرانسه و دیگر دولت های غربی در مورد تلگرام آن چیزی نیست که به نظر می رسد، بلکه می خواهند به داده ها و اطلاعات شخصی کاربران این شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشند. موضوعی که هنوز محقق نشده و فرانسه را مجبور کرده با بستن دوروف روسی زمینه را برای اجرای این دستور کار آماده کند.

نکته جالب این است که پاول دوروف در سال‌های اخیر روسیه را ترک کرده و در امارات متحده عربی زندگی می‌کند تا از فشار برای افشای اطلاعات شخصی کاربران تلگرام به دولت و سازمان‌های اطلاعاتی روسیه جلوگیری کند. اما در نهایت دستگیری وی در یکی از کشورهای غربی مدعی آزادی بیان صورت گرفت و اکنون نیروهای غربی دوروف را برای افشای اطلاعات شخصی کاربران تلگرام تحت فشار قرار داده اند.

نکته دوم اینکه شبکه اجتماعی تلگرام در سال های گذشته و به ویژه در زمان جنگ غزه به محلی برای افشای جنایات صهیونیست ها و البته سیل مقصر دانستن متحدان غربی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. در همین راستا روزنامه صباح ترکیه در یکی از کانال های خبری شبکه اجتماعی تلگرام که اثری مشابه سایت ویکی لیکس بود به انتشار اسناد جنایت های صهیونیست ها و البته اقدامات جنایتکارانه افراد عالی رتبه اشاره کرد. مقامات اسرائیلی فشارهای قابل توجهی از سوی رژیم اشغالگر قدس برای اعلام شده است که این روند متوقف شده است.

بنابراین بسیاری بر این باورند که اسرائیل را باید یک بازیگر فعال پشت دستگیری پاول دوروف در فرانسه دانست. بازیگری که به دلیل فعالیت کانال های خبری مختلف در شبکه اجتماعی تلگرام به شدت آسیب دیده است. در این میان اخیرا برخی رسانه های غربی به این موضوع اشاره می کنند که دوروف به دعوت شخصی رئیس جمهور فرانسه به این کشور رفته و قرار بوده با وی دیداری خصوصی داشته باشد. اما به جای ماکرون در فرودگاه مورد استقبال نیروهای امنیتی فرانسه قرار می گیرد!

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازیگر پشت پرده در بازداشت مدیر تلگرام" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازیگر پشت پرده در بازداشت مدیر تلگرام"، کلیک کنید.