بازدید ایمنی از یک سوم بیمارستان های تهران

بازدید ایمنی از یک سوم بیمارستان های تهران

معاون سازمان پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت حوادث و بلایای طبیعی شهر تهران از بازدید امنیتی از بیش از یک سوم بیمارستان های تهران خبر داد.

اسماعیل سلیمی در گفت وگو با تینو مدرن. وی به ساختمان های بیمارستانی که عمرشان به پایان رسیده است اشاره کرد و گفت: آمارهای مختلفی از تعداد ساختمان های ناایمن وجود داشت و متوجه شدیم که درصدی از بیمارستان های تهران در این موضوع تخریب شده اند این موضوع فاقد بررسی های کیفی بود و ما به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز داشتیم. در همین راستا طرح ارزیابی ساختمان های مهم و بلندمرتبه را در دستور کار قرار دادیم و این طرح اجرایی شد.

با بیان این مطلب حدود 16 هزار ساختمان مهم و مرتفع در تهران وجود دارد که ایمنی آنها در حال ارزیابی است و گفت: در این میان مراکز درمانی مهم هستند و به ارزیابی همه بیمارستان ها و مراکز درمانی اهمیت داده ایم. در حین ارزیابی گروهی در ساختمان حضور می یابند و تیم دیگری برای بررسی دوم اعزام می شود زیرا وقتی موضوع ناامن را به صاحبان اطلاع می دهیم مسیولیتی را برای ما به همراه دارد زیرا اگر مشکلی پیش بیاید ما به مالکان مدیون خواهیم بود.

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بلایای شهر تهران روش های مورد استفاده برای ارزیابی ایمنی ساختمان ها را دقیق و بر اساس استانداردهای روز اعلام کرد و گفت: این روش ها دارای پشتوانه علمی است.

سلیمی همچنین از همکاری نکردن برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی گلایه کرد و گفت: برخی بیمارستان ها با ما همکاری نکردند. برخی از آنها مانع از رفتن ما به دیدار می شدند که با نظارت خوب قوه قضاییه و استقبال رییس جمهور، شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی، بسیاری از مشکلات ما در این زمینه حل شد. این را هم بگویم که این همه بیمارستان ناایمن، بیمارستان دولتی نیستند و بیمارستان های خصوصی نیز در بین آنها وجود دارد، آیا آن دسته از افرادی که جلوی بازرسی را می گیرند، در صورت بروز حادثه به مردم و خدا پاسخگو خواهند بود؟

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بلایای استان تهران با بیان اینکه تاکنون بیش از یک سوم از بیمارستان های تهران مورد بازرسی قرار گرفته اند، گفت: نقص های امنیتی را به صاحبان آن اطلاع داده ایم و با ارسال نامه ای به سازمان وزیر، وضعیت امنیتی هر بیمارستان را اعلام کردیم پس از آن وضعیت امنیتی هر بیمارستان و مرکز بهداشتی به کمیته امنیتی ما ارسال می شود و این کمیته اقدامات انجام شده را رصد می کند.

سلیمی همچنین با بیان اینکه برای مقاوم سازی ساختمان ها و شناورها در تهران برنامه 10 ساله داریم، گفت: برای ایمن سازی خطوط لوله گاز نیز اقداماتی انجام داده ایم که در این زمینه 80 درصد پیشرفت داشته است. البته در زمینه بازسازی ساختمان از برنامه عقب هستیم، اما خوشبختانه پشتیبانی هم پیدا کردیم. همچنین در برخی موارد نیاز به ورود مستقیم داریم و حتی شهرداری به موضوع برخی ساختمان ها ورود کرده و جلسه ای تشکیل داده است.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازدید ایمنی از یک سوم بیمارستان های تهران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازدید ایمنی از یک سوم بیمارستان های تهران"، کلیک کنید.