این نوع روغن را مصرف نکنید

این نوع روغن را مصرف نکنید

تینو مدرن:

اما باید دانست که این نوع روغن خوراکی نیست، روغن خوراکی پس از آرد شدن بلغور و خارج شدن روغن از آرد به دست می آید.

دلیل اصلی تشخیص روغن کنجد از روغن دانه کنجد، روش استخراج روغن از دانه های گیاه کنجد است. به طور کلی دو روش برای تهیه روغن وجود دارد که به صورت سنتی و صنعتی استفاده می شود. در روش اول که به روش داغ معروف است، روغن را بالای 100 درجه حرارت می دهند تا راندمان تولید روغن افزایش یابد. این امر باعث شده تا نفت بیشتری تولید شود. اما این روش به دلیل استفاده از دمای بالا باعث از بین رفتن بسیاری از خواص روغن خواهد شد. گاهی اوقات بروز انواع سرطان ها و مشکلات گوارشی و عروقی نتیجه مصرف مستقیم این نوع روغن ها است. در روش صنعتی برای استفاده از این روغن ها از روش های مخصوص نظافت صنعتی استفاده می شود.

در روش دوم که روش سرد نامیده می شود، دما به 40 درجه نمی رسد و در مواردی از دمای کمتری استفاده می شود. روغن تولید شده با این روش خواص آنتی اکسیدانی، طعم و ویتامین های خود را حفظ می کند. در واقع این روش یک روش مکانیکی برای استخراج روغن از دانه های کنجد است و روغن را با فشار دادن روی دانه های ذرت استخراج می کنند. این نوع روغن گیری از دانه های روغنی امروزه در بسیاری از مراکز فرآوری روغن انجام می شود، اما به عنوان روغن خوراکی محسوب نمی شود.

تفاوت روغن کنجد با روغن کنجد

آنچه از روش پرس سرد به دست آمد روغن کنجد است. اما اگر این روش روغن گیری را روی دانه های کنجد بوداده یا تفت داده شده اعمال شود، روغنی که از این فرآیند خارج می شود، روغن آرد خواهد بود. آرد در واقع از تفت دادن یا تفت دادن و سپس آسیاب کردن کنجد به دست می آید.

مزایا و مضرات روغن کنجد و روغن کنجد

روغن زیتون در آشپزی و به ویژه در تهیه سالاد استفاده می شود. در دمای متوسط می توان از آن برای سرخ کردن غذا استفاده کرد. در روش فرآوری سرد، بوی نامطبوع روغن کنجد نیز از بین می رود و در هنگام استفاده از روغن، بوی مطبوعی احساس می شود. قیسی به دلیل اسیدیته بالا بوی نامطبوعی دارد و برای سرخ کردن استفاده نمی شود.

روغن کنجد تصفیه شده به دلیل نقطه دود پایین برای سرخ کردن مناسب نیست. این موضوع یکی از مضرات روغن کنجد محسوب می شود و باعث ایجاد انواع سرطان خواهد شد. نگهداری نامناسب دانه ها و روغن باعث افزایش آسیب روغن کنجد می شود. از آنجا که ممکن است، مواد خطرناک و هاگ با دانه ها و روغن ها سلامت انسان را تهدید می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این نوع روغن را مصرف نکنید" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این نوع روغن را مصرف نکنید"، کلیک کنید.