ایران چگونه از “جنگ بزرگ ” جلوگیری کرد؟

ایران چگونه از "جنگ بزرگ " جلوگیری کرد؟

ایران در حمله موشکی به اسراییل به جهان غرب نشان داد که می تواند نقاط خاصی را از خاک خود هدف قرار داده و موشک بفرستد و این یعنی ایران موازنه و دفاع منطقه ای را تغییر داده است، زیرا اسراییل به ایران و وان توجه کرده است. بردباری ایران را بازی می کردند، گاهی شخصیت ها و سربازان ایرانی را می کشتند، گاهی به فردو، نطنز و تورقوزآباد حمله می کردند و همیشه به دنبال صبر استراتژیک ایران بودند، اما این بار متوجه شدند که ایران واقعاً است. اراده برای انتقام گیری وجود دارد و انتقام ایران انتقام بسیار خوبی بود، زیرا از این پس ایران سر و گردن خود را در جهان و به ویژه در میان کشورهای خاورمیانه بالاتر خواهد برد و کشورها هم فهمیدند که ایران جدی است. و ایران از. لازم بود این جدیت را در جایی آزمایش کنیم.

در مورد اینکه آیا اسراییل این گام را برخواهد داشت یا نه، من معتقدم که اسراییل به چند دلیل این اقدام را انجام نخواهد داد. دلیل اول این است که اسراییلی ها همیشه می گویند ما 99 درصد موشک ها و پهپادهای ایران را با کمک شرکای خود خنثی کردیم و «پایگاه نظامی نواتیم» را هدف قرار دادیم که از آنجا F-35 ها از آنجا پرواز کردند و کنسولگری ایران را هدف قرار دادند. اعلام کرد پس از اینکه آمریکایی ها به اسراییل گفتند وارد جنگ بزرگ نشوید، آمریکا به اسراییل هشدار داد که اگر وارد جنگ بزرگ شوید ما به شما نخواهیم پیوست زیرا در کنار ایران 52 پایگاه داریم و احتمال وقوع جنگ بزرگ وجود دارد. مشکل برای ما پیش خواهد آمد

نکته سوم اینکه ایران گلوی اسراییل را بسته است، یمنی ها و حوثی ها باب المندب را کنترل می کنند و روز شنبه با توقیف این کشتی نارنجی رنگ که در اختیار اسراییل بود، ایران نشان داد که اگر بخواهید از طریق عربستان سعودی. امارات و اردن کالاهای خود را به جای دیگری می برند، اگر از شر حوثی ها آزاد شوید، از طرفی اقتصاد اسراییل روی دریا است واردات و صادرات دریا و در نهایت اسراییل دیگر نمی خواهد به جنگ بپیوندد.

نکته دیگر این است که ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ است و از طرف دیگر طبیعی است که وقتی ثبات نباشد قیمت آن افزایش می یابد و این فقط به ضرر کشورهای اروپایی است با قیمت دلار بازی می کنند و برای بحث های اقتصادی برنامه ریزی می کنند، اما کاری بیشتر از این نمی توانند بکنند.

در کل دنیا باید بر پایه صلح باشد و جنگ یعنی بی ثباتی اقتصادی و هیچکس جنگ را دوست ندارد و این حمله برای جلوگیری از جنگ های آینده بود. زیرا در صورت وقوع جنگ بزرگ منطقه ای، با توجه به اینکه حدود 30 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور می کند، قطعاً قیمت این کالای استراتژیک افزایش می یابد و بر همین اساس قیمت محصولات صنعتی افزایش می یابد داستان غزه، هر چه آمریکا گفت، درست است که ما به اسراییل کمک می کنیم و شما هم به جبهه مقاومت کمک می کنید، اما بهتر است سطح تنش بین اسراییل و غزه، حزب الله و یمن کاهش یابد اسراییلی ها پس از چند روز کوری نسبت به ایران و انجام هیچ کاری، آرام آرام در غزه آرام خواهند گرفت.

*عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم

23212

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ایران چگونه از “جنگ بزرگ ” جلوگیری کرد؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ایران چگونه از “جنگ بزرگ ” جلوگیری کرد؟"، کلیک کنید.