اگر این مشکلات را دارید پروتیین بدن تان کم است

اگر این مشکلات را دارید پروتیین بدن تان کم است

تینو مدرن:

پروتیین بلوک ساختمانی ماهیچه ها، پوست، آنزیم ها و هورمون ها است و نقش اساسی در تمام بافت های بدن دارد. امروزه منابع مختلفی از پروتیین وجود دارد و بیشتر غذاها حاوی مقدار قابل قبولی پروتیین هستند. با این حال، برخی از افراد ممکن است همچنان کمبود پروتیین داشته باشند. کمبود پروتیین می تواند تقریباً بر تمام جنبه های عملکرد بدن تاثیر بگذارد و با علایم بسیاری همراه است. برخی از علایم کمبود پروتیین عبارتند از:

1) اغلب بیمار می شوید

اگر اغلب بیمار می شوید، به این معنی است که سیستم ایمنی بدن شما به دلیل کمبود پروتیین به درستی کار نمی کند. بسیاری از مردم نمی دانند که آنتی بادی ها یا مولکول های موجود در سیستم ایمنی که با بیماری مبارزه می کنند، پروتیین هستند. سیستم ایمنی بدون دریافت پروتیین کافی نمی تواند از خود در برابر بیماری ها دفاع کند.

2) اغلب خسته هستید

وقتی پروتیین کافی نمی خورید، بدن شروع به تجزیه توده عضلانی می کند تا نیازهای پروتیینی خود را تامین کند. با آتروفی شدن عضلات، بدن ضعیف می شود و شما همیشه احساس خستگی می کنید. اگر اغلب این شرایط را دارید، بد نیست مصرف پروتیین خود را افزایش دهید.

3) نوسانات خلقی را تجربه می کنید

نوسانات خلقی می تواند نشانه ای ظریف از کمبود پروتیین باشد که بر تولید انتقال دهنده های عصبی تاثیر می گذارد. انتقال دهنده های عصبی مواد شیمیایی هستند که اجازه می دهند ارتباط بین سلول های مغز تعادل ایجاد کند. کمبود پروتیین می تواند منجر به پرخوری کربوهیدرات ها شود و این افت قند خون باعث ایجاد احساس افسردگی در شما می شود. پروتیین همچنین انتقال دهنده های عصبی خاصی را در مغز تولید می کند که احساسات را کنترل می کنند. زمانی که مصرف پروتیین کم باشد، نوسانات خلقی را تجربه خواهید کرد.

4) مو و ناخن شما ضعیف است

مو و ناخن از کراتین (نوعی پروتیین) ساخته شده است. هنگامی که مصرف پروتیین کم باشد، بدن نمی تواند کراتین کافی برای رشد، تقویت و حفظ مو و ناخن تولید کند. مو، پوست و ناخن ها با کلاژن و کراتین که هر دو پروتیین هستند، سلامت خود را حفظ می کنند. مصرف پروتیین کافی در رژیم غذایی موها را درخشان، ناخن ها را قوی و پوست را نرم نگه می دارد.

5) همیشه گرسنه هستید

پروتیین سیر کننده ترین درشت مغذی است و به طور قابل توجهی از گرسنگی زودرس جلوگیری می کند. گنجاندن پروتیین در بیشتر وعده های غذایی و میان وعده ها یک استراتژی عالی برای حفظ احساس سیری در طول روز است. سعی کنید پروتیین، چربی و کربوهیدرات ها را برای یک وعده غذایی کامل یا میان وعده مصرف کنید.

6) کم خونی دارید

در حالی که کم خونی ناشی از کمبود آهن است، می تواند به دلیل نداشتن پروتیین کافی در رژیم غذایی نیز ایجاد شود. هموگلوبین که برای انتقال اکسیژن مهم است، برای سنتز به پروتیین وابسته است. مصرف منظم و روزانه غذاهای غنی از پروتیین می تواند به پیشگیری از کمبود آهن و سپس جبران کمبود پروتیین کمک کند.

7) عضلات ضعیفی دارید

اگرچه کاهش توده عضلانی با افزایش سن یک فرآیند طبیعی است، اما می تواند نشان دهنده کمبود پروتیین باشد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف 25 تا 30 گرم پروتیین با کیفیت در روز راه خوبی برای ساخت و حفظ توده عضلانی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اگر این مشکلات را دارید پروتیین بدن تان کم است" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اگر این مشکلات را دارید پروتیین بدن تان کم است"، کلیک کنید.