اگر این علایم را دارید دچار کم کاری تیرویید شده اید

اگر این علایم را دارید دچار کم کاری تیرویید شده اید

تینو مدرن:

ریحانه دهقانی روز سه شنبه گفت: کمبود تیرویید یکی از بیماری های شایع کلیه است که باعث کاهش تولید و ترشح هورمون های تیروییدی می شود.

وی افزود: غده تیرویید در جلوی گردن قرار دارد و اگرچه هورمون های تولید شده توسط غده تیرویید، تری یدوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4) تاثیر زیادی بر سلامت انسان دارند، اما می توانند بر تمام جوانب تیرویید تاثیر بگذارند. غده. متابولیسم انسان

دهقانی در خصوص علل کم کاری تیرویید توضیح داد: در این زمینه علل مختلفی وجود دارد که از آن جمله می توان به بیماری خودایمنی، درمان بیماری تیرویید، پرتو درمانی، جراحی تیرویید و برخی داروها، بیماری های زایمان، بارداری و کمبود ید اشاره کرد.

این متخصص در مورد این سوال که در رژیم کم کاری تیرویید چه بخوریم؟ وی بیان کرد: ید یک ماده معدنی ضروری برای تولید هورمون های تیروییدی است، بنابراین افراد مبتلا به کمبود ید در معرض خطر ابتلا به بیماری های تیرویید هستند، از غذاهای غنی مانند غذاهای دریایی استفاده کنند. ، ماهی، لبنیات و تخم مرغ بخورید.

دهقانی تصریح کرد: نوع نمکی که خورده می شود باید تصفیه و یددار شود و در پایان غذا به آن اضافه شود تا ید موجود در نمک از بین نرود، همچنین ید از طریق غذا تامین می شود و نیازی به افزودن آن نیست، زیرا نوشیدن بیش از حد آن می تواند به غده تیرویید آسیب برساند.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت بوشهر گفت: از سلنیوم برای فعال سازی هورمون های تیرویید استفاده می شود تا بدن بتواند از هورمون های تیرویید استفاده کند. غذاهای غنی از سلنیوم عبارتند از آجیل برزیلی، ماهی تن، ساردین، تخم مرغ و حبوبات.

وی همچنین گفت: روی همچنین به فعال شدن هورمون های تیرویید (TSH) کمک می کند و گوشت قرمز و گوشت مرغ، مغز، لوبیا و صدف از منابع غنی روی هستند.

این متخصص تغذیه گفت: برخی غذاها نیز می توانند برای کم کاری تیرویید مضر باشند، از جمله غذاهای حاوی مواد گواتروژن مانند سویا، سبزیجات چلیپایی و برخی مغزها و دانه ها مانند بادام زمینی.

وی تصریح کرد: افراد مبتلا به بیماری تیرویید باید رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات، میوه جات و گوشت داشته باشند و از مصرف غذاهای معمولی مانند سوسیس، کالباس، بادام زمینی و کیک پرهیز کنند و انرژی غذایی آنها کمی کمتر از افراد عادی باشد. چاقی مرضی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اگر این علایم را دارید دچار کم کاری تیرویید شده اید" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اگر این علایم را دارید دچار کم کاری تیرویید شده اید"، کلیک کنید.