انواع تومورهای مغزی و درمان آنها

انواع تومورهای مغزی و درمان آنها

تومور مغزی نه تنها بر طول عمر افراد مبتلا تاثیر می گذارد، بلکه می تواند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی این افراد نیز داشته باشد.

به گزارش تینو مدرن، در سال 2023 حدود 25 هزار نفر در آمریکا به تومور مغزی مبتلا خواهند شد.

انواع مختلفی از اختلالات مغزی و روش های درمانی آنها وجود دارد که یک تیم درمانی و مراقبت های بهداشتی می توانند برای بیمار در نظر بگیرند.

تومورهای مغزی اولیه آنهایی هستند که از مغز منشا می گیرند، مانند گلیوبلاستوما، مننژیوم یا سایر این گروه. تومورهای متاستاتیک مغزی نیز از سایر قسمت های بدن منشا می گیرند اما به مغز یا مغز پیوند می شوند.

یکی از متخصصان کلینیک مایو می گوید: بیماران مبتلا به تومورهای مغزی ممکن است گاهی سردردهای طولانی مدت را تجربه کنند و به جای بهتر شدن، سردرد بدتر و بدتر می شود.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، تشنج و بیهوشی ناگهانی از دیگر علایم تومورهای مغزی است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

برای تشخیص این بیماری تصویربرداری از مغز با ام آر آی مغز و معاینه توسط متخصص مغز و اعصاب یا جراح مغز و اعصاب ضروری است.

به گفته این متخصص کلینیک مایو، درمان تومور مغزی یک بحث پیچیده، اول، تشخیص و دوم، چند وجهی است.

می گوید: همه با هم بحث می کنیم و سعی می کنیم درمان و مدیریت فردی آن بیمار را فراهم کنیم.

این نشان می دهد که درمان ممکن است شامل جراحی، شیمی درمانی، پرتودرمانی یا ترکیبی از این موارد باشد.

اگرچه هر فردی ممکن است به تومور مغزی مبتلا شود، اما مطالعات نشان داده است که عواملی مانند سن، وجود بیماری هایی مانند چربی خون، فشار خون و قند خون، مصرف الکل، سابقه خانوادگی، اضافه وزن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند این وضعیت را افزایش دهد .

تومور مغزی مانند هر بیماری دیگری خود را با یک سری علایم و نشانه ها نشان می دهد. شناخت این علایم به تشخیص کمک می کند. البته فراموش نکنید که علایم این بیماری بسته به اندازه و محل آن متفاوت است. به طور کلی می توان گفت که اکثر افراد مبتلا به تومور مغزی علایم زیر را خواهند داشت:

– سردرد

– تشنج

– مشکلات بینایی

– مشکلات تعادل یا هماهنگی

– اختلالات گفتار یا زبان

– ضعف یا بی حسی در یک طرف بدن

– تغییر در رفتار یا خلق و خو

– در صبح

– حالت تهوع یا استفراغ

– سرگیجه

– مشکل در تمرکز یا به خاطر سپردن

– مشکل خواب

– مشکل در بلعیدن

– مشکل در کنترل ادرار یا دفع مدفوع

کارشناسان پیشنهاد می کنند که با رعایت برخی توصیه ها، از جمله اجتناب از مواد شیمیایی سرطان زا، کنترل فشار خون و کلسترول، حفظ وزن مناسب، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش منظم، می توانید خطر ابتلا به تومور مغزی را کاهش دهید.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انواع تومورهای مغزی و درمان آنها" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انواع تومورهای مغزی و درمان آنها"، کلیک کنید.