امکان استفاده برخی بیماران از روش رحم اجاره ای/قبل از اقدام موارد حقوقی را بررسی کنید

امکان استفاده برخی بیماران از روش رحم اجاره ای/قبل از اقدام موارد حقوقی را بررسی کنید

تینو مدرن/قم مدیر داخلی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم گفت: ناباروری یکی از معضلاتی است که این روزها بیش از سه میلیون زوج ایرانی با آن دست و پنجه نرم می کنند و به همین دلیل بنیان برخی خانواده ها در معرض تهدید است. در این بین یکی از راه های درمان ناباروری و تحقق آرزوی مادری استفاده از رحم است.

به گزارش تینو مدرن، معصومه جانبازی، مدیر داخلی مرکز جهاد مقابله با بدحجابی دانشگاه قم، از برگزاری سومین نشست فقهی، اخلاقی و حقوقی با موضوع برخورد با بدحجابی که امروز 25 اسفندماه در ساعت 14 برگزار شد، خبر داد. سالن نمایش دانشگاه قم بیماری یکی از معضلاتی است که بیش از 3 میلیون زوج ایرانی با آن دست و پنجه نرم می کنند و به همین دلیل بنیان برخی از خانواده ها در خطر است. این در حالی است که یکی از روش های درمان ناباروری استفاده از رحم اجاره ای است.

مدیر داخلی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم گفت: مادری زمانی است که انسان بپذیرد بزرگ شود و فرزند دیگری را در بدن خود به دنیا بیاورد و در ازای آن هزینه ای دریافت کند. در این صورت بین پدر و مادر و شخص اجاره دهنده رحم قرارداد منعقد می شود و پس از تولد فرزند باید حضانت و ولایت را به پدر و مادر بدهد.

جانبازی گفت: در این روش ابتدا تخمک مادر گرفته می شود و اسپرم پدر در آزمایشگاه لقاح مصنوعی ایجاد می شود. سپس نتیجه در داخل رحم جانشین قرار می گیرد. به این ترتیب مادر جانشین تنها نقش تربیت کودک را بر عهده دارد و معمولا تمامی حقوق حضانت کودک را پس از تولد به والدین اصلی واگذار می کند، اما این مهم نیازمند اقدامات قانونی است.

مدیر داخلی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم گفت: ازدواج تبعیدی یکی از معضلات ابداع شده ناشی از پیشرفت علم پزشکی است، بنابراین هیچ آیه یا روایتی به وضوح این موضوع را نشان نمی دهد. از این گذشته، از آنجایی که این موضوع روشن شد، فتوایی از فقهای متقدم در این زمینه صادر نشده است; بنابراین لازم است این مطلب از نظر فقهی بررسی شود و حکم شرع از همه جهات مشخص شود.

مدیر داخلی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم تصریح کرد: بسیاری از زنان نمی توانند باردار شوند یا یکی از والدین به هر دلیلی نمی تواند صاحب فرزند شود.

وی تشریح کرد: ابتلا به بیماری ها و ناهنجاری های رحم، حاملگی های تهدید شده، عفونت های رحمی درمان نشده، ناباروری، شکست در روش های درمان ناباروری، ناباروری، دیابت شدید، سرطان تخمدان و رحم، بیماری های فیبروکیستیک، لوپوس و بیماری های کلیوی و قلبی. از جمله این است که زنان ممکن است نتوانند باردار شوند و مجبور به استفاده از رحم جایگزین باشند.

مدیر داخلی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم ادامه داد: به طور کلی میزان موفقیت این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد که معمولاً کلینیک محل انجام عمل، وضعیت فیزیولوژیکی فردی که در رحم او است. جنین داره میره با وضعیت سلامتی رشد کنید.. اسپرم و تخمک والدین اصلی را بررسی می کند که بر میزان موفقیت در این کار تاثیر می گذارد.

وی بیان کرد: افرادی که رحم خود را اجاره می کنند باید شرایط خاصی داشته باشند، برای این منظور باید از نظر جسمی و روحی سالم و در سن مناسب برای بارداری باشند، از طرفی باید از دارو استفاده کنند. ضروری تلقی می شود؛ سن بین 21 تا 35 سال، سبک زندگی سالم، سابقه حداقل یک بار بارداری موفق، گذراندن آزمایشات روانشناسی و پزشکی، عدم اعتیاد زناشویی و عدم پایبندی از جمله شرایطی است که در زایمان باید رعایت شود.

جانبازی تصریح کرد: مراجعه به کلینیک و موسسه ناباروری، انتخاب فرزند بعدی، عقد قرارداد، انجام اقدامات پزشکی و تولد فرزند از مراحل بارداری است. قوانین این کار در هر کشوری متفاوت است و لازم است این کار به صورت قانونی و کامل زیر نظر مراکز دولتی انجام شود. در مجموع فردی که رحم خود را اجاره می دهد نمی تواند در مورد ولایت فرزند ادعایی داشته باشد و قبل از هر چیز باید قراردادهای لازم را امضا کند. از سوی دیگر، قبل از انجام این فرآیند، لازم است فردی که رحم را اجاره می کند، ضمانت عدم سقط، در دسترس بودن در دوران بارداری، رعایت نکات بهداشتی و تولد نوزاد را امضا کند.

مدیر داخلی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم ادامه داد: درخواست این کار از دادگاه، اخذ گواهی پزشکی ناباروری، داشتن صلاحیت اخلاقی، تابعیت ایرانی و ناباروری با دارو از مهمترین قوانین طلاق است. در ایران. ; یک طرف معامله، زنی است که به هر دلیلی توانایی رشد و نگهداری جنین در رحم خود را ندارد و برای داشتن فرزند و تجربه مادری به بستری مناسب و قابل اعتماد نیاز دارد. نه ماهه برای رشد جنین کاشته شده در محیط آزمایشگاهی آماده است تا هزینه های مادی و معنوی این روش تربیت فرزند که به آن مادر واقعی می گویند را بپردازد. طرف دیگر زنی است که برای کاهش بخشی از فشارهای ناشی از هزینه های زندگی، در ازای دریافت هزینه ای که بتواند تا چند سال خود و خانواده اش را تامین کند، شکم خود را برای رشد خانه می دهد. . جنین ازدواج نه ماهه

این گفتگو به مشکلات زایمان اشاره کرد و گفت: ممکن است به دلیل اختلافات یا اتفاقاتی (مانند فوت) که بین همسران رخ می دهد تصمیم به ادامه سفر بگیرند در نتیجه فردی که رحم را اجاره می دهد باقی می ماند. بچه مال او نیست و نمی تواند هزینه های سنگین را بپردازد.

مدیر داخلی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که شخص اجاره کننده رحم به دلیل علاقه ای که به فرزند دارد به مکان نامعلومی برود و امکان زایمان برای همسرش وجود ندارد. . نوزاد، گفت: احتمال انتقال بیماری های ویروسی و عفونی مانند ایدز و هپاتیت از مادر جایگزین به جنین و یا بالعکس وجود دارد.

جانبازی ادامه داد: ممکن است فردی که رحم اجاره می دهد برای رهایی از خود و رسیدن به حقوق باقیمانده قرارداد، با استفاده از دارو و روش های پزشکی، بچه زود به دنیا بیاید که این امر باعث به دنیا آمدن فرزند می شود. زود باشد و باعث بیماری و مشکلات او شود. از آنجایی که قانون خاصی در این زمینه وجود ندارد، حل آنها در شرایط حقوقی بسیار دشوار است، البته ایجاد یک توافقنامه دقیق و اصولی در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود.

مدیر داخلی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اینکه حقیقت این است که مادر نیز مانند هر بارداری دیگری با مشکلاتی مانند بارداری و زایمان زودرس مواجه است، گفت: سزارین و فشار خون بالا در بیشتر موارد. کسانی که رحم را اجاره می دهند، طرفین قرارداد، یعنی پدر و مادر واقعی و کسانی که رحم را اجاره می دهند، بهتر است به بیمارستانی که بچه در آن به دنیا می آید مراجعه کنند. قبل از تولد کودک و با ارایه قرارداد، مسیولین به آنها اطلاع می دهند. در این صورت هنگام تولد فرزند، نام مادر واقعی در شناسنامه درج می شود و والدین واقعی برای اخذ شناسنامه فرزند از ثبت احوال مشکلی ندارند.

جانبازی بیان کرد: با دیدن اینکه اجاره خانه بدون مشکل از این طریق کاری بسیار مهم و بعضاً سخت است، بنابراین بهتر است طرفین قرارداد یعنی اولیای دم واقعی و شخصی که خانه را اجاره می دهد تماس بگیرند. وکیل بدهند و بگذارند با روشن شدن انتظارات و خواسته ها و تعهدات خود قرارداد را تنظیم کنند تا در این صورت هم قرارداد قانونی و هم اصولی و در صورت بروز هر مشکلی راه حلی قانونی برای حل آن ایجاد شود. باز خواهد شد همچنین والدین یا مستاجران قانونی می توانند در مدت 9 ماه و تا زمان تولد فرزند و یا حتی پس از آن در صورت وجود مشکل قانونی از وکیل درخواست کنند و نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

مدیر داخلی مرکز ترک اعتیاد جهاد دانشگاهی در پایان تصریح کرد: بیش از ده سال است که مقتل تبعیدی در ایران به دلیل وجود خلاهای قانونی با مشکلاتی مواجه بوده است. مادران جایگزین معمولاً به دلیل عدم نظارت کافی، هزینه ای را دریافت می کنند که گاهی اوقات گزاف است.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امکان استفاده برخی بیماران از روش رحم اجاره ای/قبل از اقدام موارد حقوقی را بررسی کنید" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امکان استفاده برخی بیماران از روش رحم اجاره ای/قبل از اقدام موارد حقوقی را بررسی کنید"، کلیک کنید.