«افطاری ساده وخانه های نور» در آذربایجان غربی – خبرگزاری تینو مدرن | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تینو مدرن، رویداد «یکشنبه مدل سازیاین هفته مصادف با ماه مبارک رمضان در یازدهمین سری خود با مجموعه «معرفی عمده فعالیت ها و ابتکارات در این حوزه» شامگاه یکشنبه در اینترنت به سیما زینلی از شهرستان می پردازد. چایپاره با موضوع «افطار آسان و خانه های روشن» به مدل موفقی تبدیل شد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی اهل شهرستان است چایپاره وی ابتدا در تشریح الگوی موفق خود گفت: با هدف همگانی سازی و مشارکت مردم با حمایت و همکاری تعدادی از دوستانم در دارالقرآنی که ساخته بودم، تیمی تشکیل دادیم که آماده شد. خطبه ای از یک قرآن و سخنران و این تیم در مراسم ملی و مذهبی شرکت می کردند، آنها را به خانه بانوان علاقه مند به فعالیت دارالقرآن فرستادم.

افطاری ساده و خانه های نور در آذربایجان غربی.

تشویق به مشارکت مردم در فعالیت های ملی و مذهبی یکی از اهداف ساخت خانه های نور است

وی هدف از این فعالیت را برگزاری مراسم و مراسم ملی و مذهبی با حضور همه مردم و با حداقل رفاه عنوان کرد و همچنین با توسعه استقبال انجام می شود. این مراسم را بدون تجمل پذیرایی برگزار کنید و به صورت کاملاً ساده یک سخنران و یک قاری به همراه قرآن ارسال می شود تا مراسم به خوبی برگزار شود.

زینالی با اشاره به اینکه در ابتدای کاری که از سال گذشته شروع کردم، دو سه تیم تشکیل دادیم، گفت: سال گذشته با یکی از دوستانم خانم جفرزاده و تعدادی از بانوانی که در در حضور داشتند. القرآن جلسه مناسکی برگزار کردیم و قرار شد این تیم ها متشکل از قاریان، سخنرانان و واسطه ها تشکیل شود و در صورت نیاز به مجالس و مجالس بانوان در نقاط مختلف کشور تحت عنوان شرکت در مجلس ها بروند. نور. شهر

این فعال فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه در مجالس و نشست های بانوان که در مراسم ملی و مذهبی برگزار می شود، شاهد رونق پذیری و برگزاری مراسم بوده ایم، گفت: در این راستا با ساخت خانه های نور ابتدا در خدمت مردم هستیم. بانوانی که هدف برنامه های دره قرآن بوده اند اعلام کردم مراسم با کمترین هزینه برگزار می شود که هزینه آن تقدیم به آقا امام زمان امام راحل عزیز می باشد. از شهدا و ارواح درگذشتگان است و هیچ تجملی وجود ندارد.

افطاری ساده و خانه های نور در آذربایجان غربی.

در شهر چایپار طی یک سال 30 فانوس دریایی بسته شد

مثال امشب از رویداد مدل سازی وی همچنین گفت: ساخت این خانه های نور و داشتن سه تیم هیچکس به همین دلیل بود که بانیان این برنامه ها با شور و شوق خاصی بدون تجمل و با کمترین هزینه و با مشارکت خود مردم مراسم ملی و مذهبی را در شهر برگزار کردند.

وی در خصوص نحوه کار این خانه های نور گفت: بانوانی که مراسم ملی و مذهبی برگزار می کردند به سخنران گفتیم ابتدا متن سخنرانی را آماده کنید، ابتدا قرآن بخوانید سپس سخنران مربوط به مراسم. ، سپس در ابتدا در یک مناسبت ملی یا مذهبی مداحی و در پایان پذیرایی بسیار کوتاه انجام می شود.

زینالی خاطرنشان کرد: با راه اندازی لایت هاوس از سال گذشته چایپاره شاهد حرکت فرهنگی در بین بانوان شهرستان بودیم و گفت: در طول سال 25 تا 30 خانه نور برگزار شد که در سال اول اجرای این طرح امسال قصد داریم این تعداد را افزایش دهیم. به بیش از 50 فانوس دریایی.

وی با بیان اینکه کار به صورت کاملا جهادی انجام می شود، بیان کرد: در تلاش هستیم برنامه را در سطح روستاهای این شهرستان اجرا کنیم و با توجه به استقبال زیاد از این امر در سال جدید پیش بینی می کنیم. برنامه ای توسط زنان در سطح شهرها و روستاهای شهرستان خان نور ایجاد می شود.

زینالی به آموزش نسل جوان از میان شرکت کنندگان در مراسم نورافشانی پرداخت و گفت: علاوه بر این جلسات، مهدکودک هایی نیز برای فرزندان بانوان شرکت کننده در این مراسم افتتاح می شود. برنامه هایی برای آموزش کودکان در این مدرسه در آینده ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تدارکات این مراسم را نسل جوان تشکیل می دهد، گفت: در ماه مبارک رمضان مراسم ختم قرآن برگزار می شود و شاهد استقبال خوبی از این مراسم توسط نسل جوان هستیم. . “

افطاری ساده و خانه های نور در آذربایجان غربی.

مراسم روضه خوانی ساده در مدارس شهرستان چایپر برگزار شد

زینالی درباره دومین برنامه خود برای برگزاری یک افطاری ساده نیز گفت: برای تحقق منویات رهبری مبنی بر یک افطاری ساده در سال گذشته این دستور را به همراه خانم جعفرزاده و جمعی از دوستان انجام دهید. پیتو تصمیم گرفتیم یک مراسم افطاری ساده داشته باشیم.

او توضیح داد که چون معاون آموزشی هستم چاپ شده فعال هستم، با همکاری این اداره، روضه ای ساده برای پسران در اولین روز روضه خوانی کلاس هشتم در مسجد جم شهر با حمایت خانواده ها و بدون هزینه دولتی برگزار کردیم.

مثال امشب از رویداد مدل سازی وی در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به تاثیر مثبت این برنامه با مشارکت و همراهی خوب خانواده ها با هدف معرفی نسل جوان، این فطره ساده که شامل آش، سبزی، پنیر، سوپ، سبزی، پنیر بود. . ، خرما و نان، فقط 85 درصد بود در بین پسرانی که برای اولین بار روزه گرفتند، کلاسی به عنوان مهمانی از مدارس شهرستان برگزار شد.

افطاری ساده و خانه های نور در آذربایجان غربی.

حضور 500 دانش آموز پسر اولین روز روضه خوانی در مراسم روضه خوانی ساده

زینالی کمک مالی و حمایت خانواده، مشارکت دانش آموزان در روند برگزاری این برنامه، ارتباط مردم با مسیولان را از مزیت های برگزاری این مراسم برشمرد و گفت: حتی برخی مدارس روستایی و شبانه روزی نیز اعلام آمادگی کرده اند. برای برگزاری این مراسم مراسمی که امیدواریم این برنامه فرهنگی نه تنها در مناطق شهری و روستایی خوب باشد چایپاره اما تمام مناطق استان و حتی کشور توزیع اره

این فعال فرهنگی و اجتماعی چایپاره با بیان اینکه در شهرستان 107 مدرسه وجود دارد چایپاره دریم گفت: تاکنون این مراسم ساده افطاری در 67 مدرسه حدود 85 درصد مدارس با هزینه های عمومی و با جمع آوری دارالقرآن و با کمک مسیولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس برگزار شده است. از این شهر

مثال امشب از رویداد مدل سازی وی در پایان گفت: رواج فعالیت های مذهبی و مذهبی، هویت بخشیدن به جوانان، جمع آوری مشارکت های مردمی از مهمترین اهداف ساماندهی افطاری های سبک و ساده است و یاری خداوند در این راه همواره همراه ما بوده است. امیدوارم این راه با حضور نسل جوان ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار تینو مدرن، روزهای یکشنبه مدل سازی انجمنی برای ارایه الگوهای موفق حلقه های میانی و گروه های فعال مردمی در موضوعات و حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است و از ویژگی های اصلی حلقه های میانی این است که علاوه بر فعال بودن، سعی در ارایه دانش و تجربه به دیگران. توانمندی های مردم را به میدان بیاورد، فعال بودن یا به عبارتی بازتولید این الگوها حل کننده مشکلات است.

پس یکشنبه ها مدل سازی این فرصتی است برای سایر فعالان فرهنگی اجتماعی تا سبک (نوع و نحوه) فعالیت های فرهنگی اجتماعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و این اشتراک گذاری اطلاعات منجر به جمع آوری ایده ها در بین فعالان فرهنگی می شود. پروژه های میدانی موفق و تهیه بانک اطلاعاتی از فعالیت های میدانی می تواند برای فعالان فرهنگی در اطلاع از اقدامات یکدیگر و بهره گیری از دانش و تجربیات یکدیگر موثر باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "«افطاری ساده وخانه های نور» در آذربایجان غربی – خبرگزاری تینو مدرن | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "«افطاری ساده وخانه های نور» در آذربایجان غربی – خبرگزاری تینو مدرن | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.