افزایش محصولات پزشکی بازساختی در فهرست دارویی کشور

افزایش محصولات دارویی نوآورانه در فهرست دارویی کشور

دبیر مرکز توسعه طب نوآورانه و فناوری های سلول های بنیادی از افزایش تعداد محصولات دارویی نوآورانه در فهرست دارویی کشور به چهار محصول خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری تینو مدرن، احسان عارفیان با ارزیابی فعالیت ها و فعالان اکوسیستم فناوری پزشکی بازساختی اعلام کرد: با همت و مهارت سازمان غذا و دارو و حمایت مرکز توسعه. فناوری‌های پزشکی احیاکننده و سلول‌های بنیادی، سه محصول جدید علوم سلولی در فهرست پزشکی کشور قرار گرفتند. با قرار گرفتن این سه محصول در فهرست داروهای کشور، تعداد محصولات پزشکی جدید تولید شده در این فهرست به چهار محصول رسیده است.

وی افزود: سوسپانسیون تزریقی سلول های استرومایی مزانشیمی مشتق از جفت برای درمان GVHD، پیوندهای کراتینوسیت آلوژنیک و فیبروبلاست های کشت شده روی کلاژن گاوی برای درمان زخم های مزمن و پیوندهای آلوژنیک کراتینوسیت پوست برای درمان سوختگی. سه محصول علمی جدید در زمینه سلول های بنیادی وجود دارد.

عارفیان در سخنان معاون علمی رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد: با تلاش محققان و فناوران و شرکت های علمی کشور و حمایت سازمان های نظارتی، تعداد این محصولات با سرعت بیشتری در کشور و در آینده نزدیک افزایش یابد. . ما قادر به ارائه کلیه خدمات بالینی مرتبط با سلول درمانی و ارائه با کیفیت ترین ژن درمانی در کشور خواهیم بود و نیازی به اعزام بیماران به کشورهای دیگر برای دریافت این خدمات نیست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش محصولات پزشکی بازساختی در فهرست دارویی کشور" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش محصولات پزشکی بازساختی در فهرست دارویی کشور"، کلیک کنید.