اظهارات مهم یک نماینده درباره حادثه معدن طبس: ۱۵ دقیقه زمان برای نجات کارگران بخاطر نبود اتاق فرمان از بین رفت

اظهارات مهم یک نماینده درباره حادثه معدن طبس: ۱۵ دقیقه زمان برای نجات کارگران بخاطر نبود اتاق فرمان از بین رفت

به گزارش تینو مدرن، سیدجلیل میرمحمدی در جلسه عمومی امروز سه شنبه 10 آبان شورای اسلامی پس از قرائت گزارش مشترک صنعت و معدن، کمیسیون های اجتماعی و اصل 90 قانون اساسی در خصوص انفجار زغال سنگ طبس. نماینده کمیسیون صنعت و معدن گفت: از سال 1395 تاکنون 8 مورد از این قبیل در حوزه معدن رخ داده است که همه آنها تکرار شده است، گزارش ها در اینجا خوانده شد و سپس به دادگستری ارائه شد اما اتفاقی نیفتاد. مثل کلینیک سینا و امثال اینها آقای دکتر باور کنید از طرف وزارت رفاه، صمت، سازمان نظام مهندسی و CHEC انجمن زغال سنگ حدود 10-12 بار از این چاه بازدید کرده اند. قبل از حادثه تمام اتفاقاتی که افتاده طبق مقررات نوشته شده و تذکراتی داده شده اما زمانی را برای حل این حادثه مشخص نکرده اند.

ایلنا در خبر خود نوشت: نماینده مردم تفت و میبد در شورای اسلامی اینگونه ادامه داد: علیرغم تهدیدها اعلام کردند که می توانید به کار خود ادامه دهید، 453-4 ماده در آیین نامه ایمنی و حفاظتی وجود دارد. چاه هایی که 2 مورد از آنها مهم ترین موادی هستند که نادیده گرفته شده اند، جالب است که در هیچ گزارشی به آن اشاره ای نشده است، معدنی که در آن حوادث زیادی رخ می دهد، حدود 106-107 معدن زغال سنگ داریم، اما جالب است که 23 درصد از حوادث در معادن زغال سنگ است.

وی افزود: یکی از بندهای آیین نامه می گوید که باید سنسورهای گاز وجود داشته باشد که نه تنها در این معدن، بلکه به اکثر معادن متعارف معتقدم، ماده 400 می گوید قبل از شروع به کار، در صورت وجود سوراخ، باید حسگرهای گازی وجود داشته باشد. گاز باید رها شود که این کار انجام نشده و هیچ اخطاری هم داده نشده است، کسانی که این موضوع را بررسی کرده اند، چنین شرایطی را در صنعت در نظر نگرفته اند.

وی ادامه داد: انتشار گاز CO از بلوک C به بلوک B منتقل شده است. 15 دقیقه برای خروج این عاشقان باقی مانده است، اما اتاق کنترلی برای اطلاع 28 کارگر شاغل در آن بلوک وجود ندارد.

میرمحمدی در پایان تصریح کرد: شنیدم این چاه شروع به کار کرده است، چاهی که سنسور گاز ندارد، اتاق رصد، جان مردم مهم است، از قوه قضائیه تقاضا داریم به تنهایی وارد این موضوع نشوند. قرار گرفتن در معرض، اما موارد دیگر را بررسی کنید.

233217

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اظهارات مهم یک نماینده درباره حادثه معدن طبس: ۱۵ دقیقه زمان برای نجات کارگران بخاطر نبود اتاق فرمان از بین رفت" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اظهارات مهم یک نماینده درباره حادثه معدن طبس: ۱۵ دقیقه زمان برای نجات کارگران بخاطر نبود اتاق فرمان از بین رفت"، کلیک کنید.