اظهارات انسیه خزعلی درباره حضور زنان در دستگاه‌ها

اظهارات انسیه خزعلی درباره حضور زنان در دستگاه‌ها

به گزارش خبرنگار تینو مدرن، انسیه خزعلی در نشستی که با حضور فعالان زن برگزار شد، گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده ارائه کرد.

تینو مدرن در خبر خود نوشت: وی ضمن گرامیداشت شهدای 16 تیر و چهلمین روز درگذشت شهدای خدمت گفت: موظف بودیم در پایان وظیفه گزارشی ارائه کنیم.

غزالی همچنین گفت: از ابتدای خدمت سعی کردیم رذایل را از دو نقص تشریفاتی و خودنمایی و غلبه وجهه سیاسی در این معاونت برطرف کنیم. لذا امروز معاونت وارد تصمیم گیری و هماهنگی کار دستگاه های اجرایی فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز مشاوران زن در نهادها گنجانده شده اند، گفت: پس از تصویب بودجه یک درصدی مشاوران امور زنان در نهادها، زنان در تصمیم گیری ها مشارکت کردند.

خزعلی در ادامه سخنان خود به مستندات فوق تبیین کننده وظایف در حوزه زنان پرداخت و گفت: سند تغییر دولت سیزدهم در حوزه سلامت زنان و کاهش آسیب زنان رسیده است. در این زمینه نظام مشکلات زنان در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اداری و بهداشتی به عنوان یک مأموریت تدوین و پیگیری شد. در این زمینه ۱۹ فعالیت به عنوان متولی و ۴۵ فعالیت به عنوان شریک نهادهای اداری را دنبال کردند.

معاون خدمات زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود به تدوین اطلس آماری جامع از وضعیت زنان پرداخت و اظهار داشت: در فاز اول آمار جامع زنان فرمانده و بازرگان و …. مربوط به زنان و خانواده، عدالت، جنسیت اجتماعی، زنان شاغل و مقایسه زنان در ایران و جهان و کشورهای اسلامی پیگیری شد.

وی همچنین گفت: در همین راستا یک مرکز پایش که حاوی آخرین اطلاعات و آمار در حوزه زنان است برای کسانی که می خواهند با آسیب های حوزه زنان مواجه شوند ایجاد کرده ایم.

خزعلی تصریح کرد: رصد مشکلات روحی و روانی زنان و چاره اندیشی و گفتمان سازی در حوزه زنان و الگوی سوم زنان که در جلسات و مطالعات بسیاری با استفاده از تجهیزات مختلف به نتیجه رسیده است.

وی یکی از بزرگترین مشکلات زنان را مشکلات ازدواج، شغلی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم ترین مسائل، تعارضات کارگری است. زنان باید در کنار کار به وظایف و مسئولیت های خود در خانواده نیز بپردازند. از این رو با همکاری سازمان خدمات استخدامی، وزارت کار و بیمه تمهیداتی برای ایجاد مشاغل منعطف اندیشیده شد. یکی از این اتفاقات بحث مهد در دستگاه ها و دورکاری بانوان بود.

غزالی در ادامه سخنان خود به بودجه ضعیف و کم معاون سابق اشاره کرد و اعلام کرد: بودجه معاونت از 40 میلیارد در دولت قبل به 70 میلیارد افزایش یافت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: موضوع فرماندهان زن از ابتدا دغدغه دولت بوده است. ما موضوع ایجاد یک کسب و کار خانواده دوستدار پایدار را در برنامه داشتیم. در این راستا می‌خواستیم از زنان بازرگان حمایت کنیم و آنها نیز به‌عنوان زنان ارشد فعالیت می‌کنند و از آنها در تهیه مواد اولیه، تولید، آموزش و ارسال به بازار حمایت می‌کنند. همچنین برای تضمین تسهیلات می توانیم به صندوق ضمانت فرماندهان زن نیز مراجعه کنیم.

47236

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اظهارات انسیه خزعلی درباره حضور زنان در دستگاه‌ها" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اظهارات انسیه خزعلی درباره حضور زنان در دستگاه‌ها"، کلیک کنید.