اشتباهاتی که در هنگام شستن سبزیجات باعث آلوده ماندن آن‌ها می‌شود

اشتباهاتی که در هنگام شستن سبزیجات باعث آلوده ماندن آن‌ها می‌شود

تینو مدرن:

میوه ها و سبزی ها همگی در مزارع باز کشت می شوند و در نتیجه هزار نوع خاک و گرد و غبار روی آن ها می ریزد. همچنین با آب آلوده، دام، خاک و کارگران کشاورزی تماس پیدا کردند و از هر کدام آلودگی گرفتند. همچنین آنها شروع به چرخش کردند تا به ما رسیدند، بنابراین منبع آلودگی هستند.

بنابراین برای شستن این دو ماده غذایی ابتدا دست های خود را با آب و صابون کاملا بشویید و سپس میوه ها را به خوبی بشویید تا آلودگی ها از بین برود. پس از اتمام شستشو، میوه را با حوله یا حوله خشک کنید. حالا می توانید بعد از خشک شدن کامل آن را تمیز کنید، برش بزنید و بخورید.

برخی از میوه ها و سبزیجات هستند که نیاز به توجه ویژه دارند که در این قسمت در مورد برخی از آنها صحبت می کنیم.

کلم بروکلی و گل کلم

بروکلی و گل کلم می توانند هزاران میکروب داشته باشند که خارج از کنترل شما هستند. بنابراین برای شستن این دو سبزی را به مدت دو دقیقه در ظرف آب سرد بریزید و سپس دوباره زیر آب سرد بگذارید و بشویید.

آووکادو

احتمالاً تا به حال نمی دانستید چگونه آووکادو را پوست بگیرید. چون نخواستید بخورید اما پوست آووکادو به گونه ای است که حاوی انواع کثیفی است و در نتیجه این کثیفی با چاقو می سوزد و وارد میوه می شود. بنابراین واقعاً پوست او را بشویید و با دستان خود آن را بشویید تا آلودگی های سرسخت پاک شود. بهتر است از برس میوه استفاده کنید.

اشتباهات رایج در شستن سبزیجات

بدترین روش شستن سبزی ها استفاده از نمک یا آب ظرف است، روشی اشتباه و بیهوده که در جامعه رواج یافته است.

هنگام خرید باید سبزیجاتی را انتخاب کنیم که با آب آلوده آبیاری نشده باشند. در نهایت برای اطمینان از سلامت سبزی ها پس از شستشو باید از مواد ضدعفونی کننده یا پرکلر برای ضدعفونی استفاده کرد.

یکی از بیماری های شایع فصل تابستان، تیفوس یا تیفوس است. عامل این بیماری حاد باکتریایی، باکتری به نام سالمونلاتیفی است که با خوردن آب آلوده به مدفوع و ادرار انسان وارد بدن می شود.

هنگامی که این میکروب از بدن خارج شد، اگر دست ها به درستی شسته نشود، می تواند از طریق تماس به غذا و آب دیگران منتقل شود.

یکی از راه های دیگر انتقال این بیماری استفاده از میوه ها و سبزیجات خام است که کاملا تمیز و ضدعفونی نشده اند.

آبیاری سبزیجات با فاضلاب یا دفع غیر ایمن فاضلاب و ورود آن به آب آشامیدنی از دیگر راه های انتقال این میکروب بیمار به بدن است.

علائم حصبه یا تب حصبه

تب طولانی مدت

احساس بد

خواب آلودگی

معده درد

در بزرگسالان ممکن است شروع علائم با یبوست و در کودکان شروع علائم با اسهال خفیف و درد شکم باشد.

بی اشتهایی، اگر بیماری طولانی شود، منجر به ضعف و کاهش وزن می شود

مهم ترین راه های پیشگیری از حصبه یا تیفوئید

در این بیماری شستشوی دقیق و صحیح، تمیز کردن مواد غذایی، شناسایی حاملان آنها و ایجاد محدودیت در کار و درمان آنها را می توان از مهمترین اقدامات بهداشتی و پیشگیری از این بیماری دانست.

نکات دیگر برای شستن میوه ها و سبزیجات

برای جلوگیری از ورود باکتری ها به میوه ها و سبزیجات، چاقوها، چنگال ها، پوست کن ها، سبزیجات پوست کن و همه این وسایل را با دقت بشویید.

اگر در تمیزی چاقوی خود شک دارید، پس از تمیز کردن میوه، میوه نارس را دوباره بشویید.

هرگز میوه ها و سبزیجات را با مواد شوینده شیمیایی مانند مایع ظرفشویی نشویید. تنها راه شستشو استفاده از آب سرد است.

حتما از برس برای تمیز کردن میوه ها و سبزیجات با پوست ضخیم مانند کرفس استفاده کنید.

مرحله خشک کردن میوه ها و سبزیجات را فراموش نکنید، زیرا این آخرین راه برای از بین بردن باکتری های باقی مانده روی سطح است.

اگر میوه‌ها یا سبزیجات را می‌شویید و در یخچال قرار می‌دهید، قبل از خوردن دوباره آنها را بشویید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اشتباهاتی که در هنگام شستن سبزیجات باعث آلوده ماندن آن‌ها می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اشتباهاتی که در هنگام شستن سبزیجات باعث آلوده ماندن آن‌ها می‌شود"، کلیک کنید.