از ۵ برابر شدن ظرفیت مراکز تبادل ترافیک ارتباطی تا افزایش اخبار جعلی علیه برخی کاندیدا

از ۵ برابر شدن ظرفیت مراکز تبادل ترافیک ارتباطی تا افزایش اخبار جعلی علیه برخی کاندیدا

افزایش محتوای مخرب و اخبار جعلی علیه برخی نامزدها، 5 برابر ظرفیت مراکز تبادل ترافیک ارتباطی کشور و ساخت 10 برابر فیبر نوری در دولت سیزدهم از مهمترین اخبار حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی بود. تکنولوژی این هفته

به گزارش خبر تینو مدرن، هفته اول خردادماه در حوزه فناوری ارتباطات و ارتباطات با خبر ساخت 10 برابر فیبر نوری در دولت سیزدهم توسط معاونت. وزیر اطلاعات آن آغاز شده. پس از سخنان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری درباره میزان توسعه فیبر نوری، امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان ارتباطات رادیویی طی دو سال اخیر اظهار داشت: ، دولت قبل حدود هشت سال است که اشتراک فیبر نوری را افزایش داده است و می گوید: همیشه گفته ایم که در گام اول پروژه فیبر نوری منازل و کارخانجات، سیاست ما در دولت سیزدهم ایجاد امکان فیبر نوری است. اتصال فیبر نوری جهانی کاری که در هشت سال گذشته انجام نشد.

وی با بیان اینکه شفاف کار می کنیم به همین دلیل وضعیت توسعه را در سایت iranfttx.ir به مردم ارائه کرده ایم، گفت: در این دو سال بیش از 10 برابر دولت قبل فیبر نوری نصب شده است. در شهرها از 900 هزار خانوار به 8 میلیون نفر و تعداد مشترکان فیبر نوری از 280 هزار نفر در ابتدای دولت دو برابر شده و به حدود 590 هزار نفر رسیده است.

از سوی دیگر عیسی زارع پور در شورای اداری خراسان شمالی اعلام کرد: 8 میلیون خانه در محاصره است. فیبر نوری به گفته وی عملیات فیبر نوری در نقاط مختلف کشور انجام می شود و در 200 شهر کشور به اتمام رسیده و در 600 شهر در حال انجام است.

وی از محقق شدن 40 درصد پیشرفت فیزیکی در طرح ملی فیبر نوری منازل و کارخانجات خبر داد و گفت: در دو سال گذشته بیش از 10 هزار کیلومتر فیبر نوری در شهرهای کشور احداث شده است و این امر تلاش ماست تا این اتفاق در پایان سال 1404 رخ دهد. تمام شهرهای کشور باید به فیبر نوری مجهز شوند.

البته وزیر اطلاعات در جلسه علنی مجلس وی روز یکشنبه در جریان بررسی اجرای دولت هوشمند و شبکه ملی ارتباط گفت: 500 خدمت به صورت هوشمند در پنجره ملی خدمات به مردم ارائه می شود و امروز 99 درصد دستگاه ها به این شبکه متصل هستند. پنجره ملی خدمات هوشمند و آن دستگاه متعلق به وزارت امور خارجه نیست که با توجه به ایرانیانی که در خارج از کشور هستند، حتی سیستم قضایی نیز تمامی خدمات خود را به آنها ارائه می دهد. مردم از این پنجره عبور می کنند.

وی ادامه داد: تاکنون 48 میلیون نفر در این پنجره تایید شده اند، یعنی 70 درصد افراد بالای 18 سال حداقل یک بار از پنجره خدمات ملی هوشمند دولت بازدید کرده اند و هر سه میلیون نفر از این پنجره خدمات دریافت می کنند. . روز.

5 افزایش دو برابری ظرفیت مراکز تبادل ترافیک ارتباطی در کشور

البته زارعپور این هفته از 5 بار ظرفیت مراکز تبادل ترافیک کشور اعلام و گفته شد ظرفیت این مراکز از 6 به 30 ترابیت بر ثانیه افزایش یافته است. به گفته وی، شبکه های ارتباطی لایه های مختلفی دارند و در ده سال گذشته قبل از این دولت، وضعیت برخی از آن لایه ها فاجعه بار بوده است.

وزیر چهار لایه دسترسی، تجمیع (شبکه درون شهری و استان)، شبکه ارتباطی مادر و «دروازه» بین المللی را از لایه های اصلی شبکه ارتباطی کشور برشمرد و گفت: در این میان لایه دسترسی در ثابت منطقه و مجموعه شبکه در تعداد زیادی از استان ها در وضعیت فاجعه باری قرار داشت و در زمانی که کشورهای دیگر از 10 تا 15 سال پیش سعی در استفاده از فناوری فیبر نوری داشتند اما در کشور کاری در این زمینه انجام نشد.

زارع پور با اشاره به اینکه ارتباطات سیار به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد، گفت: برای رفع مشکلات این حوزه کار سختی را آغاز کردیم که نیازمند مرد میدانی و همبستگی ملی بود.

افزودن محتوای مخرب و اخبار جعلی علیه برخی نامزدها

با نزدیک شدن به روز انتخابات خبرهای خوش رنگی به گوش می رسد، مثلاً مدیرعامل شرکت در اواسط هفته. اطلاعات ایران با اشاره به اینکه تمام استان های آن استان را با فیبر نوری آماده کرده ایم، گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری آمادگی 100 درصدی داریم.

همچنین یک سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی وی از افزایش فراوانی انتشار مطالب مخرب و اخبار جعلی انتخاباتی در فضای مجازی خبر داد. وی در این زمینه با بیان اینکه تهمت ها و اخبار جعلی علیه نامزدها در فضای مجازی افزایش یافته است، گفت: حتی برای برخی از نامزدها، میزان تخریب آنها بسیار فراتر از توصیف محتوای برنامه محور توسط مخاطبان و مراکز آنهاست. مثلاً بیش از 70 درصد مطالب علیه یکی از کاندیداها مخرب است. در عین حال ربات های ضدانقلاب و کاربران جعلی بسیار فعال شده اند و اخبار جعلی را منتشر می کنند.

بررسی راهکارهای بهبود روابط پستی ایران و امارات از دیگر اخبار این هفته بود. نشست مجازی با حضور مدیرعامل پست امارات و معاون فنی و بازرگانی ریاست جمهوری به منظور بررسی راهکارهای توسعه همکاری پست ایران و امارات و بویژه دپوهای پستی برگزار شد.

مهدی مخسودیه مدیر کل ارتباطات و خدمات بین الملل شرکت ملی پست، حیسم اهلی مدیر کل پست بین الملل، ایوب الاهلی مدیر کل بازرگانی و اشرف الحلثه مدیر خدمات پستی امارات متحده عربی در این مراسم حضور داشتند. ملاقات. وی همچنین بر لزوم توسعه خدمات پستی مشترک بین دو کشور تاکید کرد و به حضور گسترده مردم در ایران به ویژه فعالیت های اقتصادی توجه کرد.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در این جلسه ضمن تاکید بر توانایی پست در ارسال بسته های داخلی، منطقه ای، سوغات و صنایع دستی ایران به امارات، افزود: پست ایران آماده ارتباط پستی است. با امارات در دو سطح.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "از ۵ برابر شدن ظرفیت مراکز تبادل ترافیک ارتباطی تا افزایش اخبار جعلی علیه برخی کاندیدا" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "از ۵ برابر شدن ظرفیت مراکز تبادل ترافیک ارتباطی تا افزایش اخبار جعلی علیه برخی کاندیدا"، کلیک کنید.