از ترس بازداشت پانزده میلیون تومان جریمه بی حجابی را کارت کشیدم!

از ترس بازداشت پانزده میلیون تومان جریمه بی حجابی را کارت کشیدم!

همچنین در حالی که روی صندلی مترو نشسته بودم، شماره تماس مشتری روی صفحه گوشی چشمک می زند، پیام دادم که در مترو هستم و ممکن است گوشی قطع شده باشد، اگر کاری باید انجام دهید، پیام دهید. ارسال پول؛ طبق ماده 3 ماده 529 ق.م.ا در پیامی به ایشان نوشتم که در صورت پرداخت جریمه ظرف ده روز بیست درصد از این پول کم می شود…

چند دقیقه بعد پیام جدیدی از مشتری دریافت کردم که مدعی بود:قاضی اجرای احکام گفت چون این حکم مربوط به پرونده حجاب یابی است شامل تخفیف نمی شود!

پیام مشتری که ارسال شد، دختری که کنار صندلی من ایستاده بود، پس از عذرخواهی که به اشتباه به متن پیام من گوش داده بود، گفت: آقا ببخشید چند وقت پیش برای من همچین اتفاقی افتاد اما پلیس. افسر گفت: دو راه داری یا برویم کلانتری و امشب تا صبح دستگیرت کنند و فردا صبح با افسر به دادگاه بروی یا الان پانزده میلیون جریمه بدهی و آزاد شوی. با امضای وثیقه دو نفر از دوستانم را که با کارت و آنجا در دستگاه POS به من پرداخت کردند جریمه کردم…!!

هنگام پیاده شدن از مترو به دخترم گفتم: اگر می خواهید موضوع را پیگیری کنید، تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی و مواد همراه آن را حتما بخوانید.*

بعد از چند روز پیامی دریافت کردم که بعد از معرفی خودش آن روز وقتی از مترو پیاده شدی، دو سه نفر از مسافران مترو شما را معرفی کردند و گفتند; دفتر خاطرات یک وکیل شماره شما را پیدا کردم، اگر اجازه دهید چند دقیقه با شما تماس بگیرم…

در ادامه صحبت های آن روز دختر خانم گفت: فردای آن روز یکی از دو دوستم که از او وام گرفته بودم جریمه را به پدرش گفت و با هم به کلانتری رفتیم اما رییس کلانتری وجود چنین افسری را تکذیب کرد و گفت: هیچ ارگانی حق ندارد افراد را به خاطر مسیله حجاب مجازات کند.

اما سوالی که می ترسیدم از آن افسر بپرسم و می خواهم از شما بپرسم این است که نمایندگان مجلس چه می گویند چون حجاب ندارند، پول از حساب زنان گرفته می شود و پلیس حق دارد یک فرد بی حجاب را دستگیر کند. و طبق قانون حیا و حجاب، بی حجاب باید تیک بدهد، آن چیست؟

در پاسخ به دخترم گفتم: جواب سوالات شما خیلی طولانی است، لینک مقالاتی که قبلا در مورد این سوالات نوشته ام را می فرستم.

http://khabaronline.ir/xjVpb

وکیل-شیراز

* هیچ ماده و تبصره ای برای دستگیری افراد بی حجاب یا جریمه از سوی نیروی انتظامی وجود ندارد، آنچه این روزها از سوی برخی نمایندگان مطرح می شود خلاف قانون اساسی و آیین نامه کیفری است (اینجا بخوانید)

https://khabaronline.ir/xkPyy

بر این اساس و با تصویب هیات وزیران بر اساس اصلاحیه ماده 28 قانون مجازات اسلامی، جرایم جرایم و تخلفات در قوانین و مقررات مختلف افزایش یافته است نامه 153973 مورخ 25.12.99 مبلغ جریمه مندرج در ماده 638 در تبصره ماده 18 قانون مجازات اسلامی از یکصد هزار تومان تا یک میلیون تومان می باشد. با حقوق یک میلیون تومانی، قاضی باید علت صدور مجازات بالاتر از حداقل مجازات تعیین شده در قانون از پایه چهارم را مشخص کند.

* تعیین جزای نقدی حکم قانون و اجتناب از آن تخلف قانونی و قابل پیگرد قانونی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "از ترس بازداشت پانزده میلیون تومان جریمه بی حجابی را کارت کشیدم!" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "از ترس بازداشت پانزده میلیون تومان جریمه بی حجابی را کارت کشیدم!"، کلیک کنید.