اجرای طرح هادی بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان نور در دولت سیزدهم

اجرای طرح هادی بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان نور در دولت سیزدهم

تینو مدرن/ مازندران فرماندار شهرستان نور از آغاز 500 میلیارد تومانی ماده 56 سازمان برنامه و بودجه برای محور نور – چمستان – آمل خبر داد که پروژه بیش از 100 روستا به صورت همزمان آغاز می شود.

بیژن پولادی در گفت وگو با تینو مدرن، با توجه به اینکه شهرستان نور دارای 2750 کیلومتر مربع وسعت، سه بخش مرکزی چمستان و بلد است، اظهار کرد: 180 کیلومتر شبکه فیبر نوری در منطقه احداث شده است. شهر نور و گاز بزرگ تامین می شود. پروژه قطعه بلده با 9 پیمانکار و با سرعت تمام در پیش است.

وی همچنین گفت: 63.20 پست برق در منطقه بلد، بیش از 500 میلیارد تومان هزینه شده است و با اتمام این پروژه در اواسط پاییز، مشکل برق منطقه تا 20 سال آینده حل می شود.

این مسئول از راه اندازی 25 سایت در حوزه ارتباطات سیار در مناطق دوردست بلده و چمستان خبر داد و خاطرنشان کرد: روشنایی جاده آمل به چمستان و ارزش نور با کمک داوطلبانه حدود 15 میلیارد تومان است. از مردم و روستاها

پولادی به این نکته توجه کرد که پروژه محور آمل – کیمستان در محدوده بهدشتی در سال 1402 با قراردادی بالغ بر 29 میلیارد تومان بسته شده و رو به اتمام است و گفت: در این محور تنها دو پل باقی مانده است. با اختصاص 500 میلیارد تومان تکمیل می شود.

شهردار شهر نور در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به تغییر جمعیت و منازل آنها بیش از 3 مجتمع آبی در شهر نور با توان زیرزمین جمعیت 250 هزار نفری افتتاح شد.

اینتریم شهرستان نور را حادثه خیز عنوان کرد و گفت: این شهرستان بر اثر وقوع سه سیل ویرانگر بیش از 800 میلیارد تومان خسارت دیده است. نگاه ولایی خاصی می طلبد.

پولادی بیان کرد: شهرستان نور از نظر کشاورزی دارای 11 هزار هکتار شالیزار، 197 هزار راس دام سبک و 80 هزار راس دام سنگین، حدود 42 هزار زنبور عسل و … است که در تامین امنیت غذایی استان نقش اول تا چهارم را ایفا می کند.

وی از اینکه منابع طبیعی در تحویل شهرداری ها چندان خوب نیست ابراز نگرانی کرد و گفت: شهرداری ها باید با جذب سرمایه کمک کنند.

فرماندار شهرستان نور گفت: منابع طبیعی در نگارش کتاب طرح پارک جنگلی ایزدشهر به گونه ای کار کرده و باید تلاش کند که سرمایه گذاری رقابتی نشان داده نشود و شهرداری توان مدیریت 3600 هکتار جنگل را نداشته باشد. به روز شود.

این مسئول یادآور شد: برای حفاری و جمع آوری مواد مازاد از رودخانه ها شرایط وجود دارد اما به دلیل بروکراسی اداری زیاد مجوزهای زیادی داده نمی شود و می توانیم با نظافت بسیاری از آثار شهرستان را از مواد مازاد پاکسازی کنیم. و از همه مهمتر پیشگیری از سیل انجام خواهد شد.

به گفته پولادی، بیش از 50 پل در شهرستان نور وجود دارد که نیم قرن قدمت و ریزش دارند و هر لحظه امکان وقوع حادثه وجود دارد و نیاز به بودجه زیادی است.

وی ادامه داد: باید بودجه خوبی از نظر مدیریت آب برای ما در نظر گرفته شود چرا که در آینده به دلیل بارش های متمرکز خسارات هنگفتی به وجود خواهد آمد.

نوبیری از کمبود معلم در شهرستان نور و غرب مازندران صحبت کرد و گفت: مدیر کل آموزش و پرورش مازندران باید برای رفع مشکلات تدبیر کند.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اجرای طرح هادی بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان نور در دولت سیزدهم" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اجرای طرح هادی بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان نور در دولت سیزدهم"، کلیک کنید.