آیا رادار S-400 می تواند رادارگریزهایی مثل F-22 و F-35 را شکار کند؟ /عکس

امیر مسعود عابدینF-35 Lightning II پیشرفته ترین جنگنده قرن بیست و یکم است. ادغام و ادغام حسگرهای پیشرفته امکان دسترسی به محیط های استراتژیک و افزایش آگاهی موقعیتی را برای این هواپیما به ارمغان می آورد.

F-35 مانند F-22 Raptor قابلیت رادارگری بی نظیری را به میدان نبرد می آورد. F-22 برای برتری هوایی و شکست تهدیدهای مرتبط با نیروی هوایی، ارتش و نیروی دریایی ایالات متحده طراحی شده است.

این دو هواپیما مکمل یکدیگر هستند و زمانی که رپتور و لایتنینگ II به هم می رسند، نقاط قوت یکدیگر را نشان می دهند.

آیا رادار S-400 می تواند هواپیماهای رادارگریز مانند F-22 و F-35 را ردیابی کند؟ / تصویر

اما آیا رادارهای سامانه های پدافند هوایی پیشرفته مانند اس-400 روسی می توانند اف-22 و اف-35 را شناسایی کرده و در نتیجه آنها را در معرض خطر جدی قرار دهند؟

اریک ویکلند، متخصص سابق عملیات نیروی دریایی ایالات متحده، توضیح می دهد: “بله، می تواند… اما این واقعیت با یک هشدار مهم همراه است، که روسیه نمی خواهد شما آن را بدانید.” زمانی که رادار اس-400 بتواند روی یک اف-22 یا اف-35 قفل شود، دیگر خیلی دیر شده است و این هواپیماها قبلاً موشک یا مهمات را برای شکست رادار موشکی اس-400 شلیک کرده اند.

آیا رادار S-400 می تواند جنگنده های رادارگریز مانند F-22 و F-35 را ردیابی کند؟ / تصویر

بین «تشخیص» و دستیابی به «قفل سلاح» هنگام استفاده از رادار در برابر هر چیزی تفاوت وجود دارد. بدون قفل کردن رادار، نمی توانید آنچه را که ردیابی می کنید با موفقیت ردیابی کنید. بنابراین، بسته به شرایط، سامانه پدافندی اس-400 می تواند از فاصله 30 تا 50 کیلومتری بر روی اف-22 یا اف-35 «سلاح ها» را قفل کند.

نقطه ضعف S-400 این است که F-22 یا F-35 می توانند JDAM یا SDB II خود را خیلی قبل از رسیدن به هدف رها کنند. F-35 می تواند موشک AGM-88 HARM (High Lococity Anti-Radiation) را قبل از بسته شدن پدافند S-400 روی جنگنده شلیک کند. این ویژگی به این معنی است که این هواپیماها می توانند قبل از شروع ماموریت اس-400، ماموریت خود برای انهدام سیستم دفاعی اس-400 را تکمیل کنند.

منبع: کلوپ theaviationgeek

54322

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیا رادار S-400 می تواند رادارگریزهایی مثل F-22 و F-35 را شکار کند؟ /عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیا رادار S-400 می تواند رادارگریزهایی مثل F-22 و F-35 را شکار کند؟ /عکس"، کلیک کنید.