آمریکا برای پیشبرد اهداف اسراییل زمان می خرد؟

آیا آمریکا باید برای پیشبرد اهداف اسراییل زمان بخرد؟

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه با 14 رای موافق و 1 رای ممتنع قطعنامه ای را با هدف توقف جنگ در غزه و پایان دادن به جنایات وحشیانه اسراییل علیه مردم غزه تصویب کرد. این فرمان پس از کشتار وحشیانه صهیونیست ها علیه اردوگاه نصیرت و شهادت و مجروح شدن بیش از 600 نفر در این منطقه به تصویب رسید. این قطعنامه اولین قطعنامه ای است که به وضوح خواستار پایان جنگ است و توسط آمریکا وتو نشده است.

به گزارش تینو مدرن، عبدالباسط انصاری با این مقدمه در شهروند نوشت: پس از تصویب این قطعنامه، حماس و جهاد اسلامی از آن استقبال کردند و خواستار اجرای آن شدند. اسامه حمدان یکی از رهبران ارشد حماس در این باره گفت: این تصمیم نکاتی دارد که ما آن را قبول نداریم اما مبنای آن مثبت است… آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا یکی از موانع رسیدن به آن است. یک توافق، چرا او فقط مطابق میل اسراییل عمل می کند و مشکل اینجا موضع آمریکاست.» جنبش جهاد اسلامی در بیانیه خود خواستار ضمانت اجرا برای اجرای نکات تصمیم پایان جنگ شد و اعلام کرد: تغییر موضع آمریکا پس از چندین بار استفاده از حق وتو و مخالفت با پایان جنگ. جنگ. حمله به نوار غزه نتیجه مقاومت و فداکاری مردم فلسطین و مظهر مقاومت در میدان جنگ است. تصمیم شورای امنیت یک تصمیم دیرینه است و نیاز به تضمین، توضیحات بیشتر و روشن شدن ابهامات دارد. آمریکا در جنایات رژیم اشغالگر شریک است و باید از حمایت از آن دست بردارد».
علیرغم اینکه این قطعنامه ضمانت اجرا ندارد، برخی معتقدند که آمریکا قطعنامه های شورای امنیت را وتو یا تایید می کند، اما برای رژیم صهیونیستی و نتانیاهو فشار واقعی برای توقف جنگ وجود ندارد. آمریکایی ها تحت هر شرایطی وارد اسراییل شوند.
طبق قانون، اگر 9 عضو یا بیش از 9 عضو در شورای امنیت به تصمیمی رای دهند، آن تصمیم معتبر است، اما هیچ تضمینی برای اقدام کشور مورد نظر وجود ندارد.[در اینجا رژیم جعلی صهیونیستی] چنین تصمیماتی وجود ندارد. تنها ابزار شورای امنیت برای وادار کردن طرف نامبرده در قطعنامه به تبعیت از آن، استفاده از زور بر اساس ماده 7 منشور سازمان ملل است که شامل اقدامات نظامی یا تحریم و سایر اقدامات مشابه برای فشار بر دولت است. توافقنامه را رعایت کنند. شورای امنیت خاطرنشان می کند که در این شرایط، آمریکا یا سایر اعضای شورای امنیت نمی توانند رژیم صهیونیستی را با اجبار و اقدامات نظامی متوقف کنند.
خبرگزاری تینو مدرن در مطلبی در این زمینه گزارش داد: به نظر می رسد شورای امنیت بر اساس مواد 6 و 7 سازمان ملل صلاحیت اتخاذ تصمیمات مختلف را دارد. بیایید به قطعنامه های شورای امنیت برگردیم. تحریم ها برای اهداف اجرای آن و بنابراین شاخص مهمی است که بر اساس ماده 6 (درخواست طرف های درگیر برای حل و فصل اختلافات از طریق مذاکره، داوری، ارجاع به سازمان ها و سازمان های محلی یا هر وسیله مسالمت آمیز دیگر برای کمک) داده شده. در حل و فصل اختلافات) خواهد بود.). قطعنامه جدید شماره 2735 شورای امنیت در کنار قطعنامه های قبلی مربوط به فلسطین قرار گرفته و در صورت عدم وجود سازوکار اجباری برای اجرای آن مانند ماده هفتم، تنها «خانه روی کاغذ» و مذاکرات نامشخص باقی می ماند. “ماهی در دریا” باشید.
بر این اساس هیچ اقدام جدی یا اقدام عملی برای توقف جنایات اسراییل وجود ندارد و تنها چیزی که می تواند نتانیاهو را متوقف کند و جنگ را پایان دهد، فشار و درگیری های داخلی سران اسراییل و موضوع اسرا است. با حمایت آمریکا و پرهیز جهان از اقدامات عملی، نتانیاهو روز به روز گناهکارتر می شود. موضوع دیگری که می تواند در پایان دادن به جنگ موثر باشد، احتمال حماقت اسراییل در آغاز جنگی تمام عیار با حزب الله لبنان است که قطعاً قدرت نظامی اسراییل را شکست می دهد و تعداد آوارگان صهیونیست را به شدت افزایش می دهد و نتانیاهو را به زمین می اندازد.
بی اثر بودن آرای لاهه یا تصمیمات شورای امنیت در خصوص جنگ غزه بار دیگر ثابت کرد که نظام حقوقی بین المللی نه تنها در اجرای عدالت و حمایت از مظلومان شکست خورده و شکست خورده است، بلکه این قوانین و نهادها یک بازی است. غرب و آمریکا. آمریکا یک روز برای منافع خود در شورای امنیت بین المللی نقشه حمله به افغانستان و عراق را آماده می کند و روز دیگر به صدور تصمیمات رسمی و تظاهرات علیه جنایات فجیع اسراییل اکتفا می کند.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آمریکا برای پیشبرد اهداف اسراییل زمان می خرد؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آمریکا برای پیشبرد اهداف اسراییل زمان می خرد؟"، کلیک کنید.