آماده‌باش هلال احمر در این استان/ شروع عملیات امدادرسانی همزمان با جاری شدن سیل

آماده‌باش هلال احمر در این استان/ شروع عملیات امدادرسانی همزمان با جاری شدن سیل

به گزارش تینو مدرن، ابوالفضل محیبان روز جمعه گفت: روز گذشته گزارشی از مرکز کنترل و هماهنگی استان مبنی بر وقوع سیلاب در چهار شهرستان راز، سرگلان، بجنورد، شیروان و آشخان دریافت شد. 10 نفر بلافاصله نجات یافتند. اکیپ ها به مناطق سیل زده اعزام شدند.

ایلانا در خبر خود نوشت: اوی گفت: در این عملیات 21 خانوار و بیش از 127 نفر در چهار شهرستان دچار سیل و سیل شده اند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان شمالی ادامه داد: هم اکنون تیم های عملیاتی هلال احمر در این چهار شهرستان و سایر شهرستان های استان در حالت آماده باش هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی نیز در این خصوص گفت: 36 منزل مسکونی در روستاهای اطراف شهرستان های راز، سرگلان، مانه و سملقان که دچار سیل شده بودند با تلاش امدادگران هلال احمر استان تخلیه شد.

گلامرضا شفیق تصریح کرد: در نخستین ساعات بارندگی و پس از وقوع سیل، نیروهای هلال احمر خراسان شمالی با تدارکات به مناطق سیل زده اعزام و اقدامات لازم برای تخلیه منازل زیر آب انجام شد.

وی همچنین گفت: سیل روز گذشته به محصولات زراعی و کشاورزی شهرستان های راز، سرگلان، مانه و سملقان خسارت وارد کرده است که سطح آن در حال پایش است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: احتمال بارندگی همچنان پیش بینی می شود و تمامی نیروهای خدمات رسان و امدادی برای حوادث احتمالی در آماده باش هستند.

وی همچنین گفت: جاده آشخان به شهرآباد شب گذشته به دلیل بارندگی بسته بود که با فروکش سیلاب بازگشایی شد.

شفیق بیان کرد: با توجه به وقوع سیلاب شدید در استان توصیه می شود کوهنوردان و عشایر هنگام اعلام هشدار هواشناسی از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

در خراسان شمالی یک میلیون نفر و 10 شهر وجود دارد که 44 درصد آنها در روستاها زندگی می کنند.

233217

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آماده‌باش هلال احمر در این استان/ شروع عملیات امدادرسانی همزمان با جاری شدن سیل" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آماده‌باش هلال احمر در این استان/ شروع عملیات امدادرسانی همزمان با جاری شدن سیل"، کلیک کنید.