نه وکیل شهرداری هستیم و نه کارمند وزارت ارشاد!

سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرگزاری آناتولی:

ما نه وکیل شهرداری هستیم و نه کارمند وزارت رهبری!

سخنگوی شورای شهر تهران از تداوم حمایت های شهرداری تهران از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در سال 1403 خبر داد.

الیرضا نادلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری علم و فناوری تینو مدرن، عزم شورای شهر و شهرداری تهران را در حوزه فرهنگی جلب کرد. و زمینه های اجتماعی وی گفت: بودجه 1403 شهرداری تهران در ماه های پایانی سال گذشته توسط کمیسیون های چهارگانه حمل و نقل، عمران و شهرسازی و خدمات شهری انجام شد. اخیراً این اولین بودجه اسفند ماه بود که طبق برنامه پیش بینی شده این بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه و با نرخ 150 هزار میلیارد تومانی در جلسه عمومی شورا تصویب شد.

بودجه ای که 5 برابر شد

نادعلی گفت: بودجه شهرداری تهران در سال 1400 37 هزار میلیارد تومان بوده است. یعنی با توجه به افزایش هزینه ها و گسترش فعالیت ها در حوزه های مختلف، بودجه امسال پایتخت 5 برابر شده است. همچنین 11 درصد از این بودجه به بخش های فرهنگی و اجتماعی اختصاص دارد.

وی همچنین گفت: اصولا دو پست کلی برای کار شهرداری وجود دارد. نظر اول می گوید که «شهرداری» اساساً یک نهاد اجتماعی است و باید بر فعالیت «انسان-انسانی» تمرکز کند، اما رویکرد دوم معتقد است شهرداری یک سازمان فنی و خدماتی است که البته کارکردهای اجتماعی نیز دارد. قلب.

نادلی گفت: شورای اسلامی و شهرداری تهران در دوره مدیریت فعلی خود متعهد به نظر اول هستند. ما می گوییم شهرداری تهران مردمی و انسان دوست است و باید با نگاه اجتماعی جلو برود. بر این اساس سرمایه گذاری ویژه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام دادیم.

تداوم حمایت های شهرداری تهران از فعالیت های اجتماعی در سال 1403

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در این راستا از نهاد خدمات اجتماعی و خدمت در رفاه اجتماعی شهرداری حمایت مالی و اداری ویژه ای داشتم. این گروه در دو سال اخیر برنامه های خوبی برای جمع آوری قربانیان و تقویت چرخه عقیم سازی پس از آن و بازگرداندن مصدومان به آغوش خانواده داشته اند. نتایج خوب این گونه برنامه ها باعث شد که این حمایت در سال 1403 به صورت همه جانبه ادامه یابد.

ما نه وکیل شهرداری هستیم و نه کارمند وزارت رهبری!/ ادامه حمایت شهرداری تهران از فعالیت های اجتماعی در سال 1403.

وی همچنین گفت: در سال آینده توسعه زیرزمین سازمان ورزش شهرداری کلانشهر تهران و نوسازی اساسی مراکز ورزشی این نهاد نیز پیشتاز است و تلاش کردیم بودجه این مکان مناسب باشد.

با تقویت «قهرمان شهر» نشاط در جامعه ایجاد می شود

نادعلی گفت: جشنواره بزرگ ما در شهرداری تهران به نام «قهرمان شهر» برگزار شد که از سال 1401 با هدف افزایش حیات اجتماعی آغاز شد. فعالیت های بیرونی این جشنواره چندان برای شهروندان و داوطلبان ظاهر نشد. اما سال گذشته طبق برنامه ریزی های انجام شده این مسابقات از ابتدای تابستان امسال در 20 زمین ورزشی و در 350 محله شهر تهران برگزار شد. پس از آن مسابقات منطقه ای مرحله نهایی مسابقات قهرمانی شهرستان برگزار و تیم های منتخب مشخص شدند.

وی گفت: در پایان گروه منتخب شهرستان های بزرگ در مسابقات شهر کرمان تهران در دو بخش آقایان و بانوان در رشته های مختلف ورزشی به رقابت پرداختند و اختتامیه این مسابقات اوایل اسفندماه در محل آزادی برگزار شد. ورزشگاه تهران. تلاش ما بر این بود که برای چنین رویدادهایی بودجه اضافی داشته باشیم تا شهروندان و جوانان بیشتری به آن علاقه مند شوند.

چگونه از اماکن ورزشی کسب درآمد کنیم؟

سخنگوی شورای شهر تهران درباره خودگردانی مراکز ورزشی زیرمجموعه شهرداری تهران و تامین درآمد حاصل از خدمات ارایه شده گفت: طبیعی است که سیاست ما در این دوره از شورا مبتنی بر نبوده و نخواهد بود. در چنین درآمدی همچنین در ارزش این مجموعه ها یارانه وجود دارد و درآمد آن زیاد نیست و این درآمدها زیر نظر شورا است. مخاطبان چنین تسهیلاتی معمولا از طبقه متوسط و پایین هستند و کمک هزینه برداشته نمی شود.

وی همچنین گفت: در سال 1402 و پس از چند سال ارزش استفاده از خدمات این مراکز ورزشی با نرخ بسیار پایینی افزایش یافت. اما درآمد آنها به اندازه ای نیست که از بودجه شهرداری مستقل باشند یا بیشتر کارهای خود را مستقل انجام دهند. بله، مجموعه های کمی مثل «بیرک میلاد» هستند که درآمد خوبی داشته باشند، حتی اگر هزینه بیشتری داشته باشند.

ما نه وکیل شهرداری هستیم و نه کارمند وزارت رهبری!/ ادامه حمایت شهرداری تهران از فعالیت های اجتماعی در سال 1403.

نادعلی گفت: اقتصاد فرهنگی و درآمد در این حوزه قطعاً مورد توجه ما و زیر مجموعه های فرهنگی شهرداری است، اما فراموش نکنیم که دولت به حق سهم مهمی در فرهنگ در سراسر جهان می بیند. بخش و شهرداری از این قاعده مستثنی هستند زیرا چنین سرمایه گذاری هایی برای بقای شهروندان و تقویت فضای معنوی شهر ضروری است.

ما نه وکیل شهرداری هستیم و نه کارمند وزارت رهبری!

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره اختلافات شهرداری تهران و وزارت ارشاد فکری و ارشاد اسلامی در خصوص میزبانی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر توسط برج میلاد، گفت: طبیعی است که در رویدادهای بین المللی در سطح جشنواره فجر. جشنواره فیلم، همدلی بین نهادها اوضاع را بهتر می کند. گاهی اوقات این توافقات به تعداد لازم نمی رسند یا بعدا تکمیل می شوند. این وضعیت غیرعادی نیست.

وی همچنین گفت: در این موضوع نظر برخی از افرادی که در وزارت آموزش و پرورش و ارشاد و شهرداری بودند این بود که شاید در سال های گذشته آن همکاری به موقع انجام نشده است. ما وکیل شهرداری یا کارمند وزارت فرهنگ نیستیم، اما افتخار می کنیم که نماینده مردم در شورای شهر هستیم. آنچه برای ما مهم است این است که عزیزان در این دو نهاد خدمات فرهنگی ارزنده ای به مردم عزیز ارایه کنند.

وی همچنین گفت: البته وجود مکان دایمی و ضروری برای برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری موضوعی بود که سال ها از سوی اندیشمندان و مدیران این حوزه پیگیری می شد. بحمدالله با همت وزیر محترم عملیات ساخت این مکان به زودی آغاز خواهد شد. البته ساخت این مرکز بزرگ نیاز به همکاری و هماهنگی با شهرداری نیز دارد چرا که هیچ ساخت و ساز در پایتخت بدون هماهنگی با سازمان های خاص شهرداری انجام نمی شود. اما همکاری خوب دولت سیزدهم با شهرداری تهران نیروی مهمی است که می تواند به این روند سرعت ببخشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نمایشگاه کتاب 1402 خود را با وزارت آموزش و ارشاد می دانیم. نظر رسمی و غالب شورا این بود که این مراسم در شهرستان برگزار شود. مجتمع آفتاب اما آقای انگزیار چمران به عنوان رییس شورا و شهرداری تاکید کردند که نظر وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری نمایشگاه در موصل مورد توجه قرار گیرد چرا که بعد از گذشت سالها با توجه به وضعیت کرونا. لازم بود این نشاط فرهنگی در بین مردم ایجاد شود و تلاش دوستان وزارتخانه دیده شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نه وکیل شهرداری هستیم و نه کارمند وزارت ارشاد!" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نه وکیل شهرداری هستیم و نه کارمند وزارت ارشاد!"، کلیک کنید.