مصرف این دانه برای درمان یبوست مفید است

مصرف این دانه برای درمان یبوست مفید است

به گزارش تینو مدرن، دانه کتان می تواند بهترین دوست شما در برنامه کاهش وزن باشد و همچنین به بسیاری از مشکلات سلامتی از فشار خون و دیابت گرفته تا کلسترول بالا کمک کند.

تینو مدرن در گزارشی نوشت: دانه الاغ یا دانه خر منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها، پروتیین و مواد مغذی است. این دانه بسیار مغذی مملو از فیبرهای غذایی محلول در آب است و با خوردن آن در بین وعده های غذایی اصلی می توانید از گرسنگی و هوس اجتناب کنید. متخصصان تغذیه همچنین مصرف دانه کتان را برای کسانی که از یبوست رنج می برند توصیه می کنند.

دانه های کتان منبع گروهی از ریزمغذی ها به نام لیگنان هستند که آنتی اکسیدان های قوی هستند و همچنین دارای خواص استروژنی هستند. این آنتی اکسیدان ها همچنین در پیشگیری از انواع خاصی از سرطان از جمله سرطان سینه و پروستات مفید هستند.

بعلاوه، دانه کتان به بهبود عملکرد مغز به ویژه در کودکان مبتلا به اوتیسم و اختلال کم توجهی کمک می کند و برای کنترل علایم افسردگی مفید است.

این دانه همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، خاصیت ضد پیری دارد و برای پوست و مو مفید است.

به گزارش ایندین تایمز، با این حال، متخصصان تغذیه در هند می گویند که شما می توانید تمام این فواید را از دانه های کتان بدون بسته بندی بخورید، زیرا اگر دانه کتان را به طور کامل و با پوست بخورید، احتمالاً نخواهید داشت. هنگامی که اجزای غذایی آن ذخیره می شود. از طریق روده، این دانه ها مانند پوست از بدن خارج می شوند.

بنابراین پودر دانه کتان یا دانه های آسیاب شده بخورید زیرا در واقع روده نمی تواند پوسته بیرونی سخت این دانه ها را هضم کند.

233236

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مصرف این دانه برای درمان یبوست مفید است" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مصرف این دانه برای درمان یبوست مفید است"، کلیک کنید.