لزوم برگزاری اجلاس منطقه ای رامسر در سطح وزیران در سال 2024 در ایران

لزوم برگزاری اجلاس منطقه ای رامسر در سطح وزیران در سال 2024 در ایران

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از لزوم برگزاری اجلاس منطقه ای رامسر در آسیای میانه و غرب آسیا در سطح وزیران در سال 2024 در ایران خبر داد.

به گزارش تینو مدرن علی سلاجقه وی در بازدید از مرکز منطقه ای رامسر در آسیای میانه و غرب آسیا گفت: 15 کشور عضو این مرکز هستند اما در چند سال گذشته این مرکز متوقف شد و در دولت سیزدهم این مرکز وارد کار جدی شد. با تغییرات ایجاد شده

وی همچنین گفت: اقدام فعلی کافی نیست و تلاش می کنیم به وظیفه خود به نام رامسر عمل کنیم و این مرکز به اذن الهی اقدام خود را با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: میانکالا یکی از موضوعاتی بود که چند سالی است با مشکل مواجه شده است و همواره شاهد این هستیم که پروژه ها و طرح ها با محیط زیست مرتبط است اما در مورد میانکالا این برای اولین بار است. یک پروژه زیست محیطی ارتباط اقتصادی دارد و این یک رویکرد مناسب برای مشارکت مردم در حفاظت بود.

سلاجقه در ادامه سخنان خود گفت: در احیای آب های میانکالا اقدامات خوبی انجام شد و تراز دریاچه میانکالا 1000 هکتار افزایش یافته است و با توجه به عقب نشینی دریای خزر می توان چندین سناریو برای این موضوع در نظر گرفت. اگر این توسعه از دامنه ها به سمت دریا باشد، باید سریعاً موضع دفاعی بگیریم و مسیر برگشت آب را ببندیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، وی در پایان گفت: در حالت دوم اگر شرایط بارندگی مناسب باشد و سطح آب و دریا بالا بیاید، شاهد افزایش سطح آب خواهیم بود. زهکشی باید دوباره انجام شود و کارهای زهکشی و خاکبرداری و بازگشت آبراهه ها به دره از دیگر مسایل این منطقه بود.

پایان خبر تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لزوم برگزاری اجلاس منطقه ای رامسر در سطح وزیران در سال 2024 در ایران" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لزوم برگزاری اجلاس منطقه ای رامسر در سطح وزیران در سال 2024 در ایران"، کلیک کنید.