سالی بدون تابستان که در تاریخ ماندگار شد!

به گزارش تینو مدرن، در فصل تابستان درختان معمولا سبز هستند، آسمان آبی است، البته نه در همه جای دنیا و روزهای گرم و طولانی را می گذرانیم. اما مردمی که در سال 1816 در نیمکره شمالی زندگی می کردند چنین روزهایی را ندیدند.

تابستان بعد چه اتفاقی افتاد؟

به گزارش مجله تینو مدرن، تابستان سال آینده درست مثل اسمش است. در سطح جهان، دما بین 0.4 تا 0.7 درجه سانتیگراد کاهش یافت و پس از این کاهش دما، الگوهای آب و هوا در سراسر جهان مختل شد.

در ایالات متحده، به جای اینکه گرمای تابستان جایگزین زمستان شود، هوای سرد به قوت خود باقی ماند. ماه مه معمولا کمی سرد است، اما در سال 1816 یخبندان در بسیاری از ایالت های شرقی مشاهده شد. در ماه ژوین برف بارید. رودخانه های پنسیلوانیا تا ماه جولای هنوز یخ زده بودند.

در سراسر اقیانوس اطلس، اروپا با بارش های سیل آسا مواجه شد و ایرلند 8 هفته متوالی باران را تجربه کرد. رییس جمهور ایالات متحده، جان کویینسی آدامز، که در آن زمان سفیر بریتانیا بود، در لندن زندگی می کرد. او در خاطرات خود به این مشکل اشاره کرده است.

اثرات گرمایش زمین به آسیا رسید و فصل معمولی موسمی مختل شد و باعث خشکسالی شد.

کوه تامبورا

در سال 1815، فوران کوه تامبورا باعث شد که هوا خنک شود و محصول سال بعد از بین برود.

نتایج سال بدون تابستان

در نتیجه هوای غیر فصلی، در بسیاری از نقاط هیچ محصولی وجود نداشت. طبق یادداشت های آن زمان، ایالات متحده به دلیل ادامه یخبندان های بهاری که باعث تلفات دام شد و سیل در ایرلند ناشی از باران های شدید که برداشت سیب زمینی را مختل کرد، با مشکلاتی مواجه شد.

کمبود بارندگی در آسیا برای مزارع کشاورزی نیز مشکل ساز شده است، زیرا خشکسالی فصل باران های موسمی را به تاخیر انداخته است. در بسیاری از نقاط نیمکره شمالی، برداشت ناموفق منجر به قحطی شد.

تاثیر تابستان سال آینده بر عملکرد محصول یکی از طولانی مدت ترین پیامدها بود. در این دوره، بخش قابل توجهی از کشاورزان از شرق ایالات متحده به غرب میانه مهاجرت کردند، که تا به امروز یکی از مناطق اصلی کشاورزی باقی مانده است.

دلیل سال غیر تابستانی

منشاء الگوی عجیب آب و هوا در سال 1816 را باید در سامبوآ، جزیره ای در اندونزی، یک سال پیش از آن جستجو کرد. در 5 آوریل 1815، کوه تامبورا به شدت فوران کرد. فوران های آتشفشانی می تواند ماه ها بر آب و هوای زمین تاثیر بگذارد. این زمانی اتفاق می افتد که ذرات کوچک و خاکستری روشن در استراتوسفر زمین می مانند و با مسدود کردن نور خورشید، سیاره را خنک می کنند.

کاهش دما نیز ناشی از انفجار گاز دی اکسید گوگرد است. این ترکیب با آب استراتوسفر اسید سولفوریک تولید می کند که تابش خورشیدی ورودی را منعکس می کند. با نگاهی به بزرگی فوران کوه تامبورا که قوی ترین فوران ثبت شده در تاریخ جهان است، می توان دریافت که شرایط سال 1816 نتیجه این فوران بوده است. اگرچه میزان این تاثیر کاملاً مشخص نیست.

در سال 2019، زمین شناس Dr. اندرو اسکورر و همکارانش از مدل های اقلیمی برای بررسی اینکه در صورت توقف فوران های آتشفشانی از سال 1815 در سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، استفاده کردند. اگرچه نتایج نشان می دهد که سال 1816 هنوز به طور غیرعادی در اروپا مرطوب بوده است، این مدل نشان می دهد که فوران آتشفشانی دمای زمین را خنک کرده است. به گزارش Scorer: فوران آتشفشان و تاثیر آن بر آب و هوا می تواند باعث خنک شدن زمین شود. بر اساس برآوردها، این پدیده احتمال دمای بسیار سرد را تا 100 برابر افزایش می دهد. بدون نیروی آتشفشانی، احتمال بارندگی شدید کم است و سرما در تابستان بعید است.

به طور کلی، سال 1816 سال خوبی برای سیاره زمین و مردم آن نبود. شاید به همین دلیل است که برخی آن را “1800 و یخ می زند و می میرد” نامیده اند.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سالی بدون تابستان که در تاریخ ماندگار شد!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سالی بدون تابستان که در تاریخ ماندگار شد!"، کلیک کنید.