رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

به گزارش تینو مدرن، سرعت نور در خلاء 299792458 متر بر ثانیه و عرض هرم بزرگ جیزه در مصر 299792458 درجه شمالی است. افراد کمی هستند که این شباهت شگفت انگیز را دلیلی بر دانش از دست رفته مصریان باستان و ارتباط آنها با فضانوردان باستانی و حیات فرازمینی بدانند.

اما واقعاً آیا این شباهت درست است و اگر درست است آیا تصادفی است؟

متاسفانه یا خوشبختانه مقدار عددی سرعت نور و عرض هرم جیزه یکسان است. نور با سرعت 299792458 متر بر ثانیه در خلاء حرکت می کند که طبق نظریه نسبیت خاص بالاترین سرعت اجرام در جهان ماست. عرض جغرافیایی هرم بزرگ جیزه در واقع 29.9792458 شمالی است (می توانید آن را از Google Maps یا سایر نرم افزارهای جغرافیایی پیدا کنید). اما فراموش نکنید که در این عرض جغرافیایی نه تنها هرم بزرگ جیزه، بلکه سایر نقاط جهان نیز در همین عرض جغرافیایی قرار دارند.

اما آیا این وحدت اتفاقی است؟

پاسخ دوباره بله است. ستاره شناس دانمارکی ایول رومر برای اولین بار در سال 1676 با مشاهده حرکت قمرهای مشتری سرعت نور را اندازه گیری کرد. قبل از او دانشمندان زیادی از جمله گالیله گالیله سعی کردند سرعت نور را اندازه گیری کنند اما به دلیل کاستی های این فناوری موفق نشدند و فقط به این نتیجه رسیدند که سرعت نور بسیار زیاد است.

مصریان باستان، حتی اگر فرض کنیم که قرن ها قبل از رومر، سرعت نور را اندازه گیری می کردند و به دلایلی آن را ساکت نگه می داشتند، از واحد «متر» برای اندازه گیری طول استفاده نمی کردند. زیرا این واحد برای اولین بار در سال 1791 میلادی تعریف شد.

مصریان باستان از واحد “ذرع” استفاده می کردند که فاصله نوک انگشت میانی تا آرنج است. بنابراین مصریان سرعت نور را 571,033,253 سانتی متر بر ثانیه اندازه گرفتند. حالا بیایید ببینیم آیا پدیده خاصی یا چیزی تصادفی در عرض جغرافیایی 57.1033253 شمالی (از شرق به غرب روسیه) وجود دارد؟

درست است که مصریان باستان کارهای بزرگی در برخی مناطق انجام دادند، اما هرگز سرعت نور را اندازه گیری نکردند و هرگز با خطوط جهانی طول و عرض جغرافیایی سفر نکردند. هر چه نظریه پردازان توطیه و فضانوردان باستانی و امثال آن می گویند، این چیزی بیش از یک پدیده تصادفی نیست.

5454

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر"، کلیک کنید.