درآمد باج افزار ها در سال 2023 رکورد زد

درآمد باج افزار ها در سال 2023 رکورد زد

تینو مدرن:

درآمد باج افزار برای اولین بار در سال 2023 از 1.1 میلیارد دلار گذشت و رکوردهای قبلی را شکست. ظاهرا سال گذشته یک دوره بسیار سودآور برای باج افزار بود.

به گزارش مجله تینو مدرن، در سال گذشته، پرداخت های باج با بدافزارهای مختلف تقریبا دو برابر شده است. یعنی از 567 میلیون دلار در سال 2022 به 1.1 میلیارد دلار رسیده است. هدف استثمارگران عمدتاً موسسات بزرگ، بیمارستان ها، مدارس و موسسات دولتی است.

در سال 2023، تقریباً 46 سیستم بیمارستانی در ایالات متحده مستقیماً تحت تاثیر باج افزار قرار گرفتند و به دلیل عدم دسترسی به سیستم های اطلاعات بیمار غیرفعال شدند. این تعداد در سال 2022 به 25 و در سال 2021 به 27 افزایش یافته است.

رجیستری باج افزار در سال 2023

با کاهش تعداد باج افزارها در سال 2022، تصور می شد که ابزارها، قوانین و تدابیر امنیتی نتیجه دهد، اما به نظر می رسد که امسال تنها استثنا بود و مسایل ژیوپلیتیکی مانند حمله روسیه به اوکراین منجر به کاهش باج افزارها شد. درگیری بین دو کشور نه تنها عملکرد برخی از مهاجمان سایبری را با مشکل مواجه کرده است، بلکه تمرکز آنها را از منافع مالی به سمت حملات سایبری با انگیزه سیاسی با اهداف جاسوسی و خرابکاری تغییر داده است.

بسیاری از اپراتورهای باج افزار در اروپای شرقی مانند روسیه و اوکراین مستقر هستند. بنابراین با کاهش نسبی جنگ بین دو کشور، شاهد رشد باج افزارها در سال 2023 هستیم. بر اساس برخی گزارش ها، حدود 538 نوع جدید باج افزار در سال 2023 ایجاد شده است.

اپراتورهای باج افزار در سال 2023 عموماً به شرکت ها و سازمان های بزرگی رفته اند که احتمالاً از آنها پول زیادی دریافت می کنند. به عنوان مثال تنها از استودیوی معروف MGM حدود 100 میلیون دلار دریافت شده است.

تا زمانی که تعداد حملات افزایش یابد و سازمان های بزرگ به پرداخت این باج ها ادامه دهند، عملیات باج افزار می تواند بسیار سودآور باشد. به طور کلی، علیرغم تلاش های مجری قانون برای محدود کردن عملیات باج افزار، سال 2023 سال خوبی برای باج افزار بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درآمد باج افزار ها در سال 2023 رکورد زد" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درآمد باج افزار ها در سال 2023 رکورد زد"، کلیک کنید.