این 4 دارو می توانند طول عمرتان را افزایش دهند

این 4 دارو می توانند طول عمرتان را افزایش دهند

تینو مدرن:

زندگی ابدی فقط در فیلم های علمی تخیلی امکان پذیر است. اما اگر همه ما بتوانیم فقط چند سال خوب دیگر به زندگی خود اضافه کنیم چه؟ به عنوان مثال، فرض کنید قرصی وجود دارد که می تواند آسیب های ناشی از گذشت زمان را کاهش دهد تا شما برای مدت طولانی تری احساس جوانی کنید. و جالب ترین چیز این است که فکر کنید این قرص در حال حاضر در کابینت دارویی شما موجود است.

گروهی از دانشمندان سوییسی بر این باورند که چهار داروی رایج وجود دارد که می توانید همین الان مصرف کنید که به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید.

این ایده که داروهای تجویزی ممکن است علاوه بر فواید شناخته شده شان، اثرات طولانی تری داشته باشند، جدید نیست. اما دریافت جزییات خاص در مورد اینکه چگونه می توانند بر سلامت طولانی مدت شما تاثیر بگذارند، چرا.

الخاندرو اوکامپو، استاد دانشگاه لوزان در سوییس، گفت: هدف ما در اینجا درمان بیماری ها نیست. ما می خواهیم از بسیاری از آنها اجتناب کنیم. و این پتانسیل را دارد که شانس شما برای زندگی طولانی تر را افزایش دهد.”

در یک مطالعه طولانی مدت، تیم 406 داروی تجویز شده را بررسی کرد و هر کدام را بر اساس میزان تاثیر آن در کاهش مرگ و میر در حدود نیم میلیون نفر رتبه بندی کرد.

1. درمان جایگزینی هورمونی (HRT)
بیشترین تفاوت در مرگ و میر در زنانی که از استروژن استفاده می کردند و آنهایی که استفاده نمی کردند مشاهده شد.

یک نسخه مصنوعی از استروژن در هورمون درمانی یایسگی (HRT) یافت می شود، درمانی که به تسکین علایم یایسگی کمک می کند.

داروهای حاوی استروژن با کاهش 25 درصدی مرگ و میر در مصرف کنندگان زن همراه بود.

نتایج یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که این هورمون می تواند سلامت قلب و شادابی کلی را بهبود بخشد. دانشمندان آمریکایی این مطالعه معتقدند که این دارو با کاهش کلسترول و افزایش خاصیت ارتجاعی عروق خونی که از قلب محافظت می کند، این کار را انجام می دهد.

این دارو همچنین برای بهبود استحکام استخوان ها شناخته شده است که می تواند طول عمر افراد را با کاهش خطر شکستگی لگن افزایش دهد. این نوع حوادث به دلیل نیاز به جراحی و طولانی بودن زمان نقاهت در افراد مسن خطرناک است.

2. ویاگرا
اخیراً تحقیقات نشان داده است که ویاگرا و داروهای مشابه برای اختلال نعوظ می توانند اثر محافظتی در برابر بیماری آلزایمر داشته باشند و به نوبه خود منجر به افزایش امید به زندگی شوند.

دانشمندان بر این باورند که این دارو این کار را با گشاد کردن رگ های خونی انجام می دهد که باعث افزایش جریان خون به مغز و البته آلت تناسلی می شود.

این مطالعه که در مجله Neurology منتشر شد، نشان داد که سیلدنافیل، ماده فعال ویاگرا، می تواند وارد مغز شود و فعالیت سلول های مغزی را تغییر دهد و در مطالعات حیوانی نشانه هایی از محافظت عصبی را نشان داد.

این قرص های آبی کوچک همچنین برای درمان فشار خون ریوی، یک بیماری ریوی نادر اما بالقوه کشنده، استفاده می شوند.

3. استاتین ها
مدت هاست که استاتین ها به عنوان محافظت در برابر حملات قلبی و سکته شناخته شده اند، بنابراین جای تعجب نیست که این استاتین ها زندگی طولانی تری را برای افراد حفظ می کنند.

این دارو برای کاهش کلسترول خون استفاده می شود.

اگر کلسترول خونتان بالا باشد، در خطر بیماری قلبی یا سکته هستید.

یک مطالعه اسپانیایی نشان داد که استاتین ها می توانند با دست نخورده نگه داشتن DNA در هر سلول، روند پیری را کاهش دهند.

4. ناپروکسن
گنجاندن ناپروکسن در فهرست داروهای شناخته شده برای افزایش طول عمر ممکن است برای برخی تعجب آور باشد.

این دارو با دوزهای بالا یا طولانی مدت خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا خونریزی داخلی را افزایش می دهد.

با این حال، ناپروکسن با کاهش التهاب، که به نظر می رسد در انواع بیماری های قلبی و برخی سرطان ها نقش دارد، درد را کاهش می دهد.

اگرچه تحقیقات ارتباط مثبتی بین استفاده از این داروها و طول عمر نشان می دهد، نویسندگان مطالعه تاکید کردند که نمی توان آنها را به عنوان شاهدی بر افزایش امید به زندگی در نظر گرفت.

منبع: مجله تینو مدرن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این 4 دارو می توانند طول عمرتان را افزایش دهند" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این 4 دارو می توانند طول عمرتان را افزایش دهند"، کلیک کنید.